Web Analytics Made Easy - Statcounter

فائو در چارچوب پروژه همکاری فنی اضطراری خود با ایران، و در راستای کمک به تلاش‌های جاری در زمینه کنترل هجوم بی‌سابقه ملخ‌های صحرایی به کشور اولین بخش از کمک‌های تجهیزاتی خود شامل سم‌پاش‌ها را به سازمان حفظ نباتات کشور تحویل داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به عنوان بخشی از کمک‌ها و پشتیبانی‌های ارائه شده به ایران جهت کنترل ریزش ملخ صحرایی، اولین محموله از تجهیزات لازم برای کنترل این آفت را به سازمان  حفظ  نباتات ایران تحویل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه مطبوعاتی دفتر نمایندگی فائو در ایران، این محموله شامل ۲۵ سم‌پاش خودرویی (ULV) به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد ریال (۱۲۵ هزار دلار) است.

ایران هم‌اکنون در معرض شدیدترین ریزش ملخ‌های صحرایی طی نیم قرن اخیر قرار دارد. آخرین داده‌های حاصل از پایش ملخ‌های صحرایی نشان می‌دهد که تاکنون ۷ استان از مجموع ۳۱ استان کشور مورد هجوم این آفت مهاجر قرار گرفته‌اند.

پیش‌بینی می‌شود شمار استان‌هایی که در معرض ریزش ملخ صحرایی قرار می‌گیرند به ۱۰ استان افزایش یابد.

هرچند در سال گذشته ایران توانست بیش از ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی خود را علیه ملخ صحرایی سمپاشی کند، اما از آنجا که ریزش ملخ‌های صحرایی در سال جاری در مقیاس‌های بزرگتری رخ داده است، ضروری  است  تا گستره اجرای عملیات کنترل آفت ملخ صحرایی وسیع‌تر شده و دستکم ۱ میلیون هکتار مورد سم‌پاشی قرار گیرد.

در این راستا، فائو با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر ۵۰۰ هزار دلار، پروژه‌ای را در قالب «برنامه همکاری‌های فنی اضطراری» در ایران اجرایی کرده است. هدف این پروژه بهبود بیش از پیش ظرفیت فنی کشور در زمینه هشدار زودهنگام، پایش و مدیریت ملخ‌های صحرایی است.

در چارچوب این پروژه، فائو از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های دانش/مهارت‌افزایی برای مجموع  ۳۲۰ نفر از کارشناسان حفظ نباتات و کشاورزی در استان‌های در معرض تأثیر، به ارتقای ظرفیت فنی سازمان حفظ نباتات (وزارت جهاد کشاورزی) کمک می‌کند.

به عنوان بخشی دیگر از فعالیت‌های در نظر گرفته شده در این پروژه، فائو همچنین شمار دیگری از سم‌پاش‌های دستی و رو دوشی، تجهیزات حفاظت شخصی، مواد شیمایی (آفت‌کش) و همچنین نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مدیریت داده و ارتباطی را در اختیار کشور قرار می‌دهد.

فائو به عنوان نهاد تخصصی سازمان ملل متحد که به‌طور خاص بر توسعه کشاورزی و امنیت غذایی تمرکز دارد، مشابه این پروژه‌ را  در کشورهایی که در معرض هجوم آفت ملخ صحرایی قرار گرفته‌اند، همچون پاکستان، یمن و کشورهای شرق آفریقا اجرا کرده است. هدف از این پروژه‌ها حمایت از کشورها در زمینه مدیریت تهدید‌های ناشی از ملخ‌های صحرایی است.  

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: ملخ های صحرایی ملخ صحرایی ریزش ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بازیگران «و تو هم برنگشتی»/ اولین حضور شمس‌لنگرودی در تئاتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از امور رسانه ای پروژه، بازیگران پروژه نمایشی موسیقایی «و تو هم برنگشتی» به کارگردانی و آهنگسازی مهیار علیزاده در حالی معرفی شدند که محمد شمس لنگرودی شاعر، نویسنده و پژوهشگر صاحب نام کشورمان به عنوان یکی از بازیگران اصلی این پروژه معرفی شده است.

این اولین حضور شمس لنگرودی روی صحنه تئاتر به عنوان بازیگر پس از بازی در آثار سینمایی مختلف به حساب می آید.

علاوه بر حضور شمس لنگرودی، چهره های بازیگری تئاتر و سینما همچون امیرحسین فتحی، فرزین محدث، یلدا عباسی، ساغر رجبی، مریم مشهور و آرش الیگودرزی (خواننده – بازیگر)، وصال علوی (خواننده – بازیگر) در این پروژه حضور دارند.

پروژه نمایشی موسیقایی «و تو هم برنگشتی» اولین اثر مهیار علیزاده در عرصه کارگردانی است که پس از پروژه های متعدد خود در حوزه موسیقی فیلم، آلبوم و اجراهای زنده موسیقایی، از روز شانزدهم فروردین ماه در تماشاخانه ملک پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

علیزاده درباره این پروژه نمایشی موسیقایی نوشته است: زمانی که همه چیز در حال نابودی است، گذشته به سمتت هجوم می آورد …؛ «و تو هم برنگشتی» درامی در ستایش زندگی و نشان دهنده نحوه تقابل انسان مدرن با گذشته، امروز و آینده خود است.

فرزین محدث بازیگردان و مشاور کارگردان، محمدرضا مقدسیان مشاور پروژه، رها جهانشاهی مجری طرح و مدیر تولید، فاطمه تقوی دستیار کارگردان و برنامه ریز، مرتضی فربد طراح صحنه، علی کوزه گر طراح نور، شقایق محمودی طراح لباس، کاوه عابدین صداگذار، علیرضا لاجورد، سعید شجاعی، علیرضا ترابی ساخت تیزر، عکاسی و گرافیک، نوید آغاز مدیر تبلیغات، علیرضا سعیدی مشاور رسانه ای دیگر عوامل اجرایی پروژه نمایشی موسیقایی «و تو هم برنگشتی» را تشکیل می دهند.

پروژه نمایشی موسیقایی «و تو هم برنگشتی» به نویسندگی ساغر رجبی و کارگردانی و آهنگساز مهیار علیزاده از روز پنجشنبه شانزدهم فروردین ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تماشاخانه ملک تهران روی صحنه می رود و علاقه مندان برای تهیه بلیت این اثر می توانند به سامانه «تیوال» مراجعه کنند.

مهیار علیزاده از جمله هنرمندان عرصه موسیقی است که طی سال های گذشته به عنوان آهنگساز در پروژه های «حریق خزان» به خوانندگی علیرضا قربانی، «در شعله با تو رقصان» با همکاری صابر ابر، «دخت پری وار» به خوانندگی علیرضا قربانی، «افسانه چشم هایت» به خوانندگی علیرضا قربانی و همایون شجریان، «صبرکن» به خوانندگی محمد معتمدی، «هفت الف» به خوانندگی پارسا خائف، «ایستگاه» به خوانندگی امید نعمتی و تعدادی از آثار دیگر حضور داشته است.

آهنگسازی پروژه های سینمایی، تلویزیونی و نمایشی چون «صبحانه با زرافه ها» به کارگردانی سروش صحت، «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی، «دورهمی» به کارگردانی مهران مدیری، «فرشته ها با هم می آیند» به کارگردانی حامد محمدی، «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی، «زعفرانی» به کارگردانی حامد محمدی، «ملکاوان» به کارگردانی احمد معظمی، «نگاهمان می کنند» به کارگردانی محمدرضا اصلی و «درخت پرتقالی» به کارگردانی امیرهوشنگ معین هم بخش دیگری از فعالیت های مهیار علیزاده هستند.

کد خبر 6062572 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول پروژه و تحویل کلاس درس سیستان و بلوچستان در کشور
  • طرح کنترل و نظارت بیش از ۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • 30 درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • برگزاری اولین مراسم افطاری در قلعه وینزر در انگلیس
  • استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌ حوزه مسکن باید در سال ۱۴۰۳ جبران شود
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه
  • معرفی بازیگران «و تو هم برنگشتی»/ اولین حضور شمس‌لنگرودی در تئاتر
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است