Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:05:35 GMT

کنه‌ها چگونه به درمان کرونا کمک می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۸۲۳۹

کنه‌ها چگونه به درمان کرونا کمک می‌کنند؟

از زمان شیوع ویروس کرونا اخبار متعددی از روشهای درمان و کنترل این بیماری منتشر شد که برخی از این روشها باعث تعجب مخاطبان می‌شد. ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در میان راههای درمان و کنترل ویروس کرونا به تازگی ارتباط یکی از این روشها با حشره کنه قابل توجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنه‌ که به عنوان یک حشره آزاردهنده برای انسان و جانوران دیگر شناخته می‌شود و با مکیدن خون جانوران زنده زندگی می‌کند می‌تواند باعت تولید نوعی پروتئین مصنوعی شود که به واسطه آن سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

وقتی کنه نیش خود را به بدن انسان فرو می‌کند از بزاق خود نوعی پروتئین ترشح می‌کند که باعث تقویت سیستم ایمنی در خون انسان می‌شود. در واقع این پروتئین گلوبولهای سفید خون را تحریک کرده و باعث هجوم آنها به محل گزش می‌شود.

استخراج این پروتئین از بزاق کنه‌ها می‌تواند به عنوان تحریک‌کننده سیستم ایمنی بدن به کمک درمان بیماران مبتلا به کرونا شود. دانشمندان از سولفات برای افزایش کارایی این پروتئین استفاده کرده‌اند.

این تقویت سیستم ایمنی نه تنها برای درمان کرونا بلکه برای بسیاری بیماریهای دیگر که ناشی از ضعف سیستم ایمنی است کاربرد دارد.

تأثیر پلاسمادرمانی در پیشگیری و درمان کروناکرونا| تلاش اروپا برای مقابله با عمیق ترین رکود اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم

انتهای پیام/

R1356/P/S2,24,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته