Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:45:37 GMT

هجوم ملخ های صحرایی نابالغ به سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۸۳۱۲

هجوم ملخ های صحرایی نابالغ به سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: پس از هشدارهای سازمان فائو، جمعیت های قابل توجهی از ملخ های بالدار نابالغ از سوی کشورهای عربی و پاکستان وارد استان شده اند.

غلام حیدر زورقی اظهار داشت: این ملخ ها برای رسیدن به بلوغ خود، نیاز به تغذیه فراوان دارند که این امر می تواند زیان های جبران ناپذیری را به مراتع و مزارع کشاورزی وارد نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها تاکید شده تا امکانات ضروری را فراهم آورند و با مشارکت کشاورزان وبهره برداران در سریعترین زمان ممکن با این آفت خطرناک مبارزه نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان بیان داشت، بدلیل تحرک زیاد این آفت در روز، مبارزه شبانه می تواند در افزایش میزان تلفات آن نقش بسزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: از آغاز دور جدید مبارزه با ملخ صحرایی تاکنون ۱۳۶هزار و۴۰۷هکتار از مراتع جنوب استان علیه این آفت بین المللی سمپاشی شده، که از این میزان مبارزه، ۶۷ درصد علیه پوره و ۳۳درصد علیه ملخ صحرایی بالدار بوده است.

زورقی پیش بینی کرد مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر حداقل تا پایان تیرماه سال جاری ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان هجوم ملخ ها استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد

 یحیی رمضانی گفت: سم پاشی به موقع ۲۵ درصد افزایش بهره وری در تولید را به همراه خواهد داشت که در ۵۰ هزار هکتار معادل ۱۰ هزار تن محصول بیشتری به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برداشت خواهد شد.

او گفت : برای مبارزه با آفات و بیماری‌هایی همچون سن گندم، علف هرز، سوسک سیاه و زنگ زرد مهم‌ترین عامل سم پاشی به موقع است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه کشاروزان هزینه لازم برای خرید سم را ندارند افزود: با تعدادی از سم فروشان قرار دادی منعقد شده تا سم لازم را دراختیار کشاورزان قرار دهند و در زمان برداشت محصول وجه خود را دریافت کنند.

رمضانی گفت : هشت گروه از کارشناسان جهاد کشاورزی از مرحله کاشت، داشت و برداشت با آموزش‌های لازم در کنار کشاورزان ۵۰ هزار هکتار از ارضی دیم و آبی بجنورد برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها فعال هستند.

باقر پورفرماندار بجنورد در بازدید از مزارع کشاورزی گفت: برای بخش کشاورزی این شهرستان اعتباراتی حدود ۵۷ میلیارد تومان را اختصاص داده اند و همچنین به منظور مبارزه با این آفت‌ها برنامه سم پاشی را بصورت یکپارچه در نظر دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • وضعیت فرودگاه دبی پس از هجوم مسافران برای ترک این شهر | ویدئو
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد