Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@01:08:40 GMT

وداع با زیبایی‌های دنیوی هنر شهداست

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۸۳۴۸

وداع با زیبایی‌های دنیوی هنر شهداست

خبرگزاری میزان- یک نویسنده کتاب گفت: شهید رضا شیرازی شهادتی باشکوه داشت لحظاتی که خودم برای بار اول داستان نحوه شهادت وی را شنیدم نتوانستم باور کنم، این شهید بزرگوار شهادتی رویا گونه داشته و تنها می‌توان گفت این نوع از وداع با دنیا، تنها هنر شهدا است. تاریخ انتشار: 13:55 - 07 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۴۱۷۹

مرضیه کمالی نیا نویسنده کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» گفت: کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» به سرگذشت و زندگی شهید رضا شیرازی پرداخته است، وی از فرماندهان بزرگ هشت سال دفاع مقدس بود و ایثارگری فراوانی در این زمینه انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به دلیل نگارش کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» بیان کرد: بیش از هر چیز این سادگی و ساده زیستی شهید رضا شیرازی بود که مرا به نگارش کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» ترغیب کرد، مطالعه کوتاه من از اسناد و مدارک باقی مانده از این شهید بزرگوار بیان کننده این مهم بود که شهید رضا شیرازی تا چه میزان اعتقادی صادقانه به دفاع از عزت و میهن خود داشت.

این نویسنده کتاب در همین راستا اظهار کرد: نوشتن کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» زمانی به من پیشنهاد شد که اطلاعات پیرامون شهید رضا شیرازی بزرگوار بسیار محدود و کم بود لذا برای کامل کردن اطلاعات با کمک بردار شهید توانستم همرزمان شهید رضا شیرازی را پیدا کنم و مصاحبه‌های فراوانی را با آنان انجام دهم.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

کمالی‌نیا به شیوه نگارش کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» اشاره و ابراز کرد: تلاش داشتم تا کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» را به نحوی بنویسم که بتوانم علاوه بر انتقال حقیقت اخلاقی و صفت‌های خوب شهید رضا شیرازی مخاطب را به این واقیعت روبرو کنم که شهدای بزرگ ما نیز افرادی همانند ما بودند، آنان در شرایط خاصی قرار گرفتند پس تصمیم درست را گرفته و برای دفاع از میهن قدم پیش گذاشتند.

وی پیرامون علل نام گذاری کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» بیان کرد: علل نام گذاری کتابم با عنوان کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» از آن جهت بود که زمان شهادت شهید رضا شیرازی مصادف با ۸ نوروز بود و در ۱۳ فروردین هم در زادگاهش به خاک سپرده شد.

کمالی نیا پیرامون مهمترین ویژگی شهید رضا شیرازی که در کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» به آن اشاره شده تاکید کرد: شهید رضا شیرازی فردی بسیار بی ریا و صادق بود، وی در خانواده‌ای بسیار عادی و ساده زندگی می‌کرد و تنها عامل حرکت این شهید بزرگوار به سوی جبهه و  دفاع از میهن غیرتش بود چراکه خانواده وی افرادی ساده و بدون نگرش‌های جناحی و دارای روحیه‌ای کامل بی آلایش بودند به همین خاطر این شهید بزرگوار بدون هیچ مخالفتی از سوی خانواده عازم جبهه شد.

وی خصوصیات اخلاقی شهد رضا شیرازی را ارزشمند دانست و تاکید کرد: تلاش من در کتاب «هار فصل کوچ تو بود» بر این بود تا به جوانان و مخاطبان نشان دهم شهدا نیز همانند سایر افراد بودند و فقط خصوصیات فردی آنان و قرار گرفتن آنها در شرایط خاص سبب شد تا به خوبی کمال و تعالی انسانی خود را در طول حیات خود نشان دهند.

وی جذابترین فصل کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» را لحظه شهادت شهید رضا شیرازی دانست و خاطرنشان کرد: جذابترین فصل کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» لحظه شهادت این شهید بزرگوار است، زیرا طبق گفته همرزمانش صادقانه فعالیت کرد او مسیر سعادت را به رویش گشود، او شهادتی باشکوه داشت لحظاتی که خودم برای بار اول داستان نحوه شهادت شهید رضا شیرازی شنیدم نتوانستم باور کنم به نظر من این شهید بزرگوار شهادتی رویا گونه و افسانه‌وار و در عین حال بسیار دلنشین داشته و تنها می‌توان گفت از این نوع از وداع با دنیا، تنها هنر شهدا است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات معرفی کتاب شهید بزرگوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش قدس آنلاین، درهای دانشگاه از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، کتاب «مردی با آرزوهای دور برد» معرفی می‌شود. این کتاب، مستند نگاره‌ای درباره‌ی شهید حسن طهرانی مقدم به قلم خانم فائضه غفار حدادی است که انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده است.

نگارنده در ۳۵ روایت، اطلاعاتی از زندگی این دانشمند متواضع و گمنام، از نوجوانی و سال‌های قبل از انقلاب، کشف استعداد توسط حسن باقری، سال‌های جهاد سازندگی و کار در پژوهشکده فضایی، خصلت‌های اخلاقی، دلاوری‌ها و نحوه شهادت او را برای مخاطب بازگو می‌نماید.

غفار حدادی پیش از این، کتاب «خط مقدم» را درباره خدمات و دستاوردهای شهید طهرانی‌مقدم نوشته و در «مردی با آرزوهای دوربرد» زندگی آن شهید را به گونه‌ای به رشته تحریر درآورده  که نوجوانان دهه هشتاد و نود هم بتوانند با این‌ شهید آشنا شوند.

کتاب «مردی با آرزوهای دوربرد» با ۳۰ درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران درمعرض انتخاب علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران محترم فراهم است.

نمازگزاران بعد از نماز در حمایت از پاسخ پهبادی و موشکی ایران به حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، راهپیمایی خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • پرویز داوودی معاون اول دولت نهم دار فانی را وداع گفت
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد