Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@15:00:28 GMT

اماکن تاریخی و گردشگری فارس بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۸۳۷۲

اماکن تاریخی و گردشگری فارس بازگشایی شد

به گزارش صدای فارس، پایگاه خبری صدای ایران، به نقل از سایت خبری شیرازه: مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان فارس از بازگشایی اماکن تاریخی و گردشگری استان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: با توجه به تعطیلات عیدفطر و استقبال گردشگران برای سفر به این استان بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری از جمله حافظیه و سعدیه برای عموم آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





اوهمچنین از بازدید استاندار فارس از پروژه‌های فرهنگی که در حال ساخت هستند خبر داد و گفت: استاندار فارس پس از بازدید از پروژه‌های کلان مرکز فرهنگی سعدی و موزه منطقه‌ای استان فارس خواستار تسریع در آماده سازی این طرح‌ها شد.



امیری همچنین با اشاره به تعطیلی مراکز گردشگری که تقریبا نزدیک سه ماه به درازا کشید، اظهار کرد: با وجود فروکش کردن میزان ابتلاء به کووید ۱۹ و به تبع آن کاهش سفرها تا پیش از فصل تابستان امسال امیدواریم روند جبران خسارت‌های ناشی از نزول گردشگری سرعت بگیرد و اماکن تاریخی و گردشگری مانند گذشته رونق داشته باشند.



در طول تعطیلی مراکز فرهنگی، تاریخی و گردشگری فارس خسارت‌های سنگین اقتصادی به صنعت گردشگری استان وارد کرد که از جمله این آسیب‌ها، زیان میلیاردی هتل‌ها است.








پ/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای فارس بازگشایی اماکن گردشگری و تفریحی فارس با رعایت پروتکل های بهداشتی صدای ایران اماکن تاریخی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، شهردار آباده گفت: مرمت اثر تاریخی عمارت کلاه فرنگی با هزینه ۲ میلیارد تومان تا پنج ماه دیگر به پایان می‌رسد.
مهدی شاکر افزود: بارش‌های مختلف و موضوعات جوی که در این شهرستان رخ داده سبب تخریب برخی از قسمت‌های این بنای تاریخی شده است.
وی بیان کرد: اثر تاریخی کلاه فرنگی قرار است نیمه دوم امسال در آباده بازگشایی شود.
این اثر تاریخی سال ۱۳۷۹ به شماره ۳۴۰۸  در فهرست  آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهرستان آباده در شمال فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • امروز از بناهای تاریخی به‌صورت رایگان بازدید کنید
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • نگاهی به حال و هوای بارانی اماکن تاریخی لارستان پس از یک روز بارندگی + تصاویر
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت