Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:03:47 GMT

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند عزم همگانی است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۸۴۳۶

پیشگیری از وقوع جرم نیازمند عزم همگانی است

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد، گفت: طبق قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم از وظایف قوه قضاییه است، اما موفقیت در این رسالت خطیر نیازمند عزم همگانی و مشارکت عمومی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مجید فرهمند زاده در آیین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگاه عمومی بخش نیر، افزود: در بحث پیشگیری از وقوع جرم، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، اما کافی نیست و باید برای هر یک از جرائم  و دعاوی حقوقی در حوزه نیر برنامه ویژه پیشگیرانه، تدوین و اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جرایم سرقت، ضرب و جرح عمدی، تصرف عدوانی، مزاحمت، توهین، فحاشی و خلع ید و دعاوی حقوقی مانند مطالبه وجه، دعاوی خانواده را از جمله موضوعات دارای فراوانی پرونده در دستگاه قضایی ذکر کرد و بیان داشت: برای هر یک از موضوعات می توان برنامه های پیشگیرانه وضعی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی ویژه ای طراحی و اجرا کرد.

این مقام قضایی بر تقویت شورای حل اختلاف صلحی، تأکید کرد و گفت: حل و فصل دعاوی با کدخدا منشی و توافق و تراضی طرفین از طریق شورای حل اختلاف، بسیار بهتر و اثر گذارتر از فصل خصومت با حکم در دادگاه است.

وی موضوع احیا حقوق عامه و تصویب دستورالعمل نظارت و پیگیری آن از سوی رئیس قوه قضاییه و گسترش عدل، دفاع از آزادی های مشروع، و مبارزه با فساد را از مسائل مورد اهتمام قوه قضاییه دانست و اظهار داشت: از جمله مسائلی که در سند تحول قوه قضاییه و همچنین حکم ابلاغ آیت ا... رئیسی، توسط رهبر معظم انقلاب به آن تأکید گردید، مباحث مبارزه با فساد و برخورد با دانه درشت ها بود که در استان نیز بازپس گیری هزاران هکتار اراضی دولتی در پرونده های مختلف نمونه ای از این تلاش هاست.

فرهمندزاده به بحث جلوگیری از تعطیلی واحد های تولیدی اشاره کرد و گفت: با توجه به نامگذاری سال 99 از سوی رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) به عنوان سال جهش تولید در سال جاری، همه ارکان اجرایی و قضایی باید در جهت تحقق این اصل مهم بسیج شوند و در این مسیر از هیچ تلاشی رویگردان نباشند.

شایان ذکر است در این نشست ضمن تجلیل از تلاش های محمدتقی کریمی، مهدی غلامی زاده به عنوان سرپرست دادگاه عمومی بخش نیز معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضاییه قانون اساسی استان یزد پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: آقای مصدق [معاون اول سابق قوه قضاییه] در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضاییه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

بیشتر بخوانید: صحبت‌های اژه‌ای در رابطه با عفاف و حجاب

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام خلیلی، معاون اول جدید دستگاه قضا بیان کرد: حجت‌الاسلام خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

رئیس عدلیه بیان کرد: توقعات به حقی از ما مسئولان قضایی وجود دارد؛ لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار کرد: ما در سمت‌ها و مسئولیت‌های قضایی باید بیش از دیگران به حُسن‌ خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضایی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

اژه‌ای ادامه داد: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آنها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: تأکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضاییه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا که مسیری سخت و دشوار است

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا حجت‌الاسلام خلیلی، معاون اول قوه قضاییه طی سخنانی گفت: از خداوند متعال می‌خواهم که توفیق دهد تا بتوانم در مسئولیت معاونت اول قوه قضاییه، در جهت بسط و گسترش عدالت، منشأ اثر باشم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات حجت‌الاسلام مصدق طی دو سال و نیم گذشته در مسئولیت معاونت اول قوه قضاییه گفت: ما باید از تجارب حجت‌الاسلام مصدق به نحو احسن استفاده کنیم.

خلیلی افزود: همه ما باید توجه داشته باشیم که در طول دوران مسئولیت خود، نه تنها از ارتباط با خداوند متعال غافل نشویم بلکه دائماً این ارتباط را افزایش دهیم.

معاون اول قوه قضاییه همچنین گفت: اگر ما امروز از تحول در دستگاه قضا سخن می‌گوییم و می‌خواهیم به نقطه مطلوب در قوه قضاییه برسیم، باید ابتدا به این حقیقت بیرونی که می‌خواهیم تحول را به معنای واقعی کلمه در دستگاه قضایی اجرا کنیم، باور داشته باشیم‌.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که همه ما دست به دست هم دهیم و تمام توان، ظرفیت، همبستگی، دلبستگی و انسجام خود را برای رسیدن به تحول و تعالی در دستگاه قضا و اجرا و عملیاتی‌سازی رهنمودهای مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس قوه قضاییه به کار بگیریم.

خلیلی با بیان اینکه مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا که مسیری سخت و دشوار است را نمی‌توان به‌تنهایی طی کرد، گفت: امروز زمان کوتاه است و ضرورت دارد که همه ما با مشارکت جمعی، تمام تلاش خود را صرف کنیم تا به هدف بزرگ تحول و تعالی در دستگاه قضایی نائل شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228349 برچسب‌ها قوه قضاییه

دیگر خبرها

  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • قطعی موقت آب در برخی مناطق همدان
  • قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود
  • عوامل بحران‌آفرین معرفی شوند
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است