Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز چهارشنبه (۷ خرداد ماه) مراسم تشییع صدیقه کیانفر (بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم اصغر همت درباره صدیقه کیانفر گفت: خیلی‌ها دوست داشتند که اکنون اینجا بودند و به صدیقه کیانفر ادای دین می‌کردند. به صورت معمول وقتی کسی فوت می‌کند همه از خوبی‌های او می‌گویند و شاید کمی غلو هم بکنند ولی همه شما که از نزدیک با خانم کیانفر آشنایی داشتید می‌دانید هر چه از خوبی‌های خانم کیانفر غبگوییم باز هم حق مطلب را ادا نکردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبت و مهربانی که خانم کیانفر به ما داشت کم از محبت مادر نبود. شاید این  غلو باشد اما درباره خانم کیانفر غلو نیست.

وی ادامه داد: صدیقه کیانفر همیشه سرشار از نشاط بود و از اینکه به او کار نمی‌دهند گله داشت؛ می‌گفت من می‌توانم کار بکنم. همراه با خانم کیانفر، قسمتی از اخلاقیات و فرهنگ ما هم به خاک سپرده می‌شود. او بی‌شک جزو بهشتیان است.

سیدمحمد طباطبایی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: خانم کیانفر از معدود بازیگران ایرانی بود که در همه حوزه‌های هنرهای نمایشی کار کرده است. او تا آخرین سال‌های عمرش نیز مشغول کار بود و در سن ۸۶ سالگی روی صحنه تئاتر رفت.

وی ضمن تشکر از سوسن پرور برای همکاری با خانم کیانفر در تئاتری که کارگردانی آن را برعهده داشته، بیان کرد:مهمترین ویژگی کیانفر مهربانی‌اش بود و عوامل کارهای مختلف او را مادر مهربان صدا می‌کردند. نبود ایشان خسران است و خسران بعدی نبود کتاب و یا فیلمی مستند درباره او است.

امید زندگانی نیز در ادامه این مراسم گفت: سال گذشته با ایشان همکاری داشتم که به من گفت انرژی‌ام کم شده، چه کاری انجام دهم؟ حفظ کردن دیالوگ برایش سخت بود ولی با واکر به صحنه می‌آمد. از من پرسید دکتری سراغ داری تا پیشش بروم و کمی جان بگیرم و بهتر شوم. گفتم بله برایتان پیدا می‌کنم و نمی‌دانستم قرار است اینقدر زود از دنیا برود. خانم کیانفر می‌گفت هر چه تا الان کار کردم، طلب‌هایم را نمی‌دهند. می‌گفت برای خرج زندگی مجبورم کار کنم اما برای کار به انرژی هم احتیاج دارم.

سوسن پرور نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: او به من اعتماد کرد و پذیرفت در کارم باشد. همکاری با خانم کیانفر برایم افتخار بزرگی بود. او بازیگر باهوش و خلاقی بود و هر روز تمرین برای ما درس بود. این تصور دیگران است که شاید من فرشی را پهن کردم که ایشان بدرخشد، اینطور نیست لطف خدا شامل حال من شد که بتوانم از حضور او استفاده کنم.

وی در ادامه درباه همکاری با صدیقه کیانفر در تئاتری که چندوقت قبل کارگردانی کرده بود، اظهار داشت: وقتی برای تئاترم به او زنگ زدم، گفت چه به موقع زنگ زدی؛ من الان بیمارستان هستم، پس باید زود خوب شوم و برای بازی بیایم. چراکه اصولا به کار تیمی معتقدم. در کار بعدی هم برای ایشان نقشی در نظر داشتم. همین الان هم نمایشنامه‌ای نوشتم که متنی برای خانم کیانفر بود ولی متاسفانه اجل مهلت نداد. ۱۲ فروردین برای آخرین بار با او صحبت کردم و خواستم که ببینمش که گفت فرصت هست اما فرصت دیدار الان پیش آمد.

اصغر همت، سوسن پرور، امید زندگانی، مجید حمزه، شمسی صادقی، پریسا مقتدی، ماندانا اصلانی، افسانه محمدی، مهرداد عشقیان، احمد گنجی، مینا شجاع، کامیار محبی، رامین پورایمان، فاطمه هاشمی و سیروس همتی از جمله بازیگران و سید محمد طباطبایی (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت)، حمیدرضا افتخاری (مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش)، احمدرضا صدر (سرپرست روابط عمومی معاونت صدا) و محسن حسن‌زاده (مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ) از جمله مدیران حاضر در این مراسم بودند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازی تئاتر خاک مدیر روابط عمومی سید محمد طباطبایی خانم کیانفر صدیقه کیانفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر, خاطره استاد رضایی، رئیس کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم در نشست خبری کمیسیون بنیاد بانوان کارآفرینی گام دوم گفت: به نمایندگی از حوزه بانوان و جوان سعی کردیم یکسری از بانوان تأثیرگذار از حوزه‌های مختلف اعم از حوزه‌های کشاورزی, حقوقی, صنایع دستی به ویژه صنعت فرش دستباف, مشاغل خانگی, حوزه‌های دانشگاهی, حوزه مادر و کودک و حوزه روانشناسی و جامعه شناسی را با هم تجمیع و با معرفی ظرفیت‌ها, اهداف و عملکرد بنیاد تبیین شود.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شد پروژه‌های سال ۱۴۰۳ را با پیش درآمد امسال تا پایان ماه اسفند رقم بزنیم و از فروردین سال ۱۴۰۳ در حوزه زنان به طور تخصصی وارد شویم.

استاد رضایی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها موجود، تمام تلاش مجموعه این است ظرفیت‌ها با محوریت بانوان و جوانان شناسایی و کارشناسان در بنیاد کارآفرینی گام دوم وارد مبحث توسعه محلات شوند.

وی به نقش مادر و محوریت زن در جامعه اشاره کرد و افزود: امید واقع‌بینانه مساله بسیار مهمی است در حقیقت ما مادران حذف امید و فردای فرزندان را نداریم و این در حالی است که پرورش و رشد من مادر برای سازندگی مدیران جامعه مهم و امری حیاتی است.

این بانوی کارآفرین تاکید کرد: در این کمیسیون فضای روحیه احترام به ملیت گرایی بر پایه انسانیت مورد توجه است.

کد خبر 6081145

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد
  • همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • (عکس) امین حیایی و استقلالی‌ها در مراسم تشییع مربی پرسپولیسی
  • امین حیایی و استقلالی‌ها در مراسم تشییع مربی پرسپولیسی + عکس
  • (عکس) حضور امین حیایی در مراسم تشییع فرهاد چیذری
  • مراسم تشییع پدر شهیدان دهنوی در مشهد برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید کشمشی در کاشان
  • فردا؛ تشییع و خاکسپاری رزمنده چهارمحال و بختیاری