Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجم ویدیو: 10.67M | مدت زمان ویدیو: 00:02:54 دانلود ویدیو

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی پول تورم عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین بانک مرکزی پشت سنگر وعده ها

دولت به مردم وعده داده بوده که گرانی را کنترل کند، تورم را حل کند، نرخ ارز را تثبیت کند و حتی روند قیمت ها کاهشی شود، اما اینک نابسامانی‌ در بازار ارز و طلا و همینطور شرایط اقتصادی کشور، بازارهای مختلف را با چالش و معیشت مردم را با مشکلات و سختی همراه کرده و هیچ کس در دولت حاضر نیست مسئولیت گرانی و تورم را گردن بگیرد و حتی بگوید در وضع موجود اقتصادی ۱۰ درصد نقش دارم.

محمد رضا فرزین نیز که به عنوان سکاندار بانک مرکزی در برهه های گوناگون وعده میخکوب کردن نرخ ارز و کنترل تورم را به مردم داده است، تاکنون در عملیات ارزی خود ناکام مانده و حاضر نیست از پشت سنگر وعده های تکراری بیرون بیاید.

حتما نرخ ارزش را کاهش خواهیم داد(۱۰ دی ۱۴۰۱)  با سیاست تثبیت برنامه های زیادی برای کاهش نرخ ارز داریم(۱۰ فروردین ۱۴۰۲) با اشراف اطلاعاتی نرخ ارز را کاهش خواهیم داد( ۱۹اردیبشهت ۱۴۰۲) برخی می گویند فنر مجازی ارزمی پرد اما من می گویم نرخ ارز کنترل خواهد شد(۱۸ تیر ۱۴۰۲) قیمت ارز حتما به نرخ قبلی بر می گردد (۱۵ بهمن ۱۴۰۲) نرخ ارز در سال آینده نوسان شدیدی نخواهد داشت(۲۴ بهمن ۱۴۰۲) نرخ بازار غیر رسمی به زودی کاهش پیدا می کند( ۱۹ فروردین ۱۴۰۳)

با مرور این گزینه ها و مشاهده بازار به بنظر می ‌رسد سیاست بانک مرکزی در خبر درمانی تاثیر چندانی بر بازار نداشته و روایت بازار چنان قوی است که توانسته است تمامی رشته‌هایی را که سیاستگذاران بافته اند، پنبه کند به طوری که امروز با رشد چند برابری اقلام اساسی در جامعه روبرو هستیم.

 افزایش تعرفه‌های پزشکی به میزان حدود ۴۵ درصد، نرخ کرایه تاکسی با رشد بالای ۴۰ درصدی روبرو بوده است و به همین نسبت جرایم رانندگی، اجاره بهای مسکن و.... رشد چشمگیری داشته است و می دانیم که حداقل بگیران کارگری با افزایش ۳۵ درصد حقوق و دستمزد باید امرار معاش کنند؛ افزایش دستمزدی که به پایان ماه نرسیده توسط اژدهای تورم ارز بلعیده شد و رفت و اینک در حالی که هر روز عمق بیشتری از بازار از دسترس سیاست‌گذار ارزی خارج می شود به نظرمی رسد رئیس کل بانک مرکزی با ابزارهایی که برای مدیریت سیاست‌های ارزی و پولی  دارد، قادر نیست تغییری در وضعیت مردم ایجاد کند و به انچه رئیس دولت به وی محول کرده است جامه عمل بپوشاند.

مدیریت بازار ارز، افزایش نظارت‌ها، کنترل قیمت و نهایتاً کاهش وابستگی کالاهای اساسی به ارز را می‌توان در رده مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم نام برد به طوری که رئیسی بلافاصله بعد از تشکیل کابینه به تیم اقتصادی دستور داد تا بازار ارز را کنترل کند. نتیجه چه شد؟ روزی که اعضای کابینه چیده شدند دلار ۲۵ هزار و ۵۳۰ تومان بود و اینک قیمت دلار در محدوده ۶۵ هزار تومان است. حالا این آقای رییس‌ جمهور است که باید تصمیم بگیرد آیا وقت آن رسیده که در تیم خود تغییری ایجاد کند یا خیر؟

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • سیاست‌ های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد
  • فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال ۱۴۰۲
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین
  • حفظ آرامش واتخاذ تصمیمات هماهنگ میان دستگاه‌ها در تنش‌های خارجی‌ ضروری‌ست
  • ارز ۲۸۵۰۰تومانی پرداخت نشود، تورم افزایش می‌یابد
  • کمین بانک مرکزی پشت سنگر وعده ها
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزار‌های نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ در تامین مالی در سال ۱۴۰۳
  • آیا واقعیت‌های اقتصاد با افزایش نرخ ارز همخوانی دارد؟
  • موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود/ واحد‌های تولیدی با مشکلات تأمین ارز و نقدینگی مواجه اند؛ بانک مرکزی برای این وضعیت تدبیری بیندیشد