Web Analytics Made Easy - Statcounter

سران کشورهای اروپایی با هشدار به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اشغال کرانه باختری، از او خواستند این طرح را اجرا نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع صهیونیست می‌گویند تعدادی از سران کشورهای مهم اروپایی طی روزهای اخیر نامه‌های شخصی به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارسال کرده و از او خواستند که درباره موضوعات فلسطینی فقط مطابق با قوانین بین‌المللی عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«باراک راوید» خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در نامه خود به نتانیاهو نوشته است: «دوستانه می‌خواهم که دولت جدید شما، گام‌های یک‌جانبه برندارد. چنین اقدامی ثبات در خاورمیانه را تضعیف می‌کند».

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» به نقل از این گزارش، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز طی نامه‌ای مشابه به نتانیاهو از او خواست که طرح اشغال کرانه باختری را اجرا نکند.

البته در این گزارش ذکر نشده که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز چنین نامه‌ای به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نوشته یا خیر.

بر این اساس، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا که کشورش به سختی از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده، اما از موضوع فلسطین غافل نشده و طی نامه‌ای به نتانیاهو نوشت: «ما باور داریم که باید به قوانین بین‌المللی احترام گذاشته شود و راهکار دو دولتی مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل حاصل شود».

به نوشته عروتص شوع، «جوزپه کُنته» نخست‌وزیر ایتالیا دیگر رهبر اروپایی بود که چنین نامه‌ای نوشته و تاکید کرده است: «مذاکرات با فلسطینیان باید از سر گرفته شود و راهکار دو دولتی نیز بر مبنای قوانین بین‌المللی اجرا گردد».

راوید می‌گوید رونوشت‌هایی از این نامه‌ها برای «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید و دیگر نخست‌وزیر چرخشی در ائتلاف کابینه جدید نیز ارسال شده است.

چند روز پیش نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه ۲۵ کشور اروپایی از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند هیچ بخشی از طرح اشغال کرانه باختری را اجرا نکند، درباره این اقدام هشدار داده بود.

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

روزنامه «هاآرتص» امروز (چهارشنبه) گزارش داد «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی طی دیدار اخیر با فرماندهان ارشد ارتش به آنها هشدار داده که برای تنش‌های احتمالی در اراضی اشغالی آماده شوند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو کرانه باختری فلسطین اشغالی اروپا اتحادیه اروپا آلمان فرانسه انگلیس بوریس جانسون بنی گانتز نخست وزیر اسپانیا پدرو سانچز جوزپه کنته ایتالیا امانوئل ماکرون اشغال کرانه باختری رژیم صهیونیستی نخست وزیر نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان نزدیک یک مدرسه در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، چهار نفر شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

حمله هوایی صهیونیست‌ها به خانه‌ای در شرق رفح در جنوب نوار غزه هم، دو شهید و شمار زیادی زخمی بر جا گذاشت.

همچنین، هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی به چادر‌های محل اسکان آوارگان فلسطینی در شهرک "الزوایده" در مرکز نوار غزه حمله کردند که بر اثر آن، شمار زیادی شهید یا زخمی شدند.

حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به "بیت لاهیا" در شمال نوار غزه نیز ادامه یافت. محله "الزیتون" در جنوب شهر غزه هم هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای اشغالگران بود.
در کرانه باختری، نظامیان صهیونیست به شهرکی در شمال ”الخلیل“ یورش بردند و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

اشغالگران همچنین به شهرک ”عناتا“ در شمال قدس اشغالی و شهرک ”کفر نعمه“ در غرب رام الله حمله کردند. نظامیان صهیونیست به اردوگاه عسکر در شرق نابلس هم یورش بردند و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

دیگر خبرها

  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • هشدار ابوالغیط به نتانیاهو درباره اشغال محور صلاح‌الدین
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • یک شهید در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • نویسنده صهیونیست: نابودی اسرائیل به دست نتانیاهوست