Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش مازندران ، ۱۵۰ هزار نفر از  ۵۳۰ هزار دانش آموز استان با گذشت بیش از سه ماه از فعالیت پیام رسان شاد ، هنوز عضو این شبکه نشده اند. علت عدم عضویت ۲۰ هزار دانش آموز نداشتن تلفن همراه هوشمند یا عدم دسترسی به اینترنت اعلام شده و ۱۳۰ هزار نفر دیگر هم بنا به علل دیگری وارد این شبکه نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین حسن نژاد روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در ساری گفت : متاسفانه غفلت نظام آموزشی از فضای مجازی سبب شد تا ویروس کرونا این واقعیت را به ما تحمیل کند.

وی با اظهار این که آموزش مجازی یک راه حل نیست بلکه مسیر است ، افزود : فرهنگیان و ساختار آموزشی باید از این پس هوشیارانه تر عمل کنند و در آموزشی مجازی پیش دستی داشته باشند. 

حسن نژاد تاکید کرد : باید برای این منظور برنامه ریزی شده و با طرحی مشخص هم دانش آموزان و هم فرهنگیان را در این مسیر هدایت کرد ، ضمن این که دقت بیشتر در تولید محتوای آموزشی ضروری است و آموزش و پرورش مازندران نباید نقش خود در تولید محتوای آموزش مجازی نادیده بگیرد.

وی افزود : متاسفانه هنوز درمانی برای ویروس کرونا مشخص نشده است و به همین دلیل هم تداوم آموزش در فضای مجازی ضروری است و برای استقبال دانش آموزان و فرهنگیان باید شرایط تشویقی در نظر گرفت.

معاون استاندار مازندران با استناد به نتایج نظرسنجی‌های موجود در مورد شبکه شاد ، گفت : نتایج این نظرسنجی ها که نظر کاربران شاد اعم از دانش آموزان و والدین است ، ما را به واقعیت‌هایی می‌رساند که لازم است در برنامه‌ریزی‌های اصولی از آن‌ها استفاده کنیم.

وی ریشه یابی عدم حضور دانش آموزان و فرهنگیان را در شبکه شاد الزامی دانست و افزود : آموزش و پرورش نباید یکطرفه پیام رسان شاد را به جامعه آموزشی تحمیل کند و باید نظر آنان احصاء و در صورت لزوم اعمال شود.

حسن نژاد لازمه حفظ و موفقیت شبکه شاد را تولید محتوای آموزشی مناسب برشمرد و گفت: این محتوای آموزشی خوب و مناسب است که می‌تواند در شرایط بدون کرونا فعالیت شبکه شاد را برای آموزش و پرورش تثبیت کند ، در غیر این صورت مثل بسیاری از طرح‌های دیگر کوتاه مدت خواهد بود و از بین می‌رود.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش مازندران استانداری مازندران فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش مازندران استانداری مازندران فضای مجازی اداره کل آموزش و پرورش مازندران استانداری مازندران فضای مجازی دانش آموزان آموزش و پرورش محتوای آموزش شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه افتتاح اولین طرح ماهر استان در مدرسه شاهد دفاع مقدس اراک در جمع خبرنگاران گفت: مهارت‌آموزی، یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهدی حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری طرح ملی ماهر بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت:  در سال تحصیلی جاری برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با همکاری هلال‌احمر برنامه‌های مختلف مشارکتی طراحی شده و در دست اجراست.

او با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، حداقل یک مهارت تعلیم می‌بینند به طوری که سرفصل‌های آموزشی در مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی لازم ارائه خواهد شد.

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

حسینی افزود: در این دوره آموزشی دو ساعته دانش آموزان و والدین‌شان با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مثل حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

گفتنی است در مرحله اول اجرای این طرح در مدارس استان مرکزی، تا پایان اردیبهشت ماه کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس متقاضی افتتاح شده و در سال تحصیلی جدید سرفصل‌های آموزشی طرح در آن مدارس تدریس خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد