Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@03:33:02 GMT

بیش از ۱۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در فارس پلمب شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۹۰۳۰

بیش از ۱۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در فارس پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کاهش حجم سفره‌های آب زیرزمینی خسارات جبران ناپذیری را به آینده زندگی در استان فارس وارد خواهد ساخت و روزی که این سفره‌های ارزشمند و خدادادی، آب کمتری برای عرضه داشته باشند، شاید آن وقت، بیابانی بیش نباشد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس هشدار داد که فعالیت چاه‌های غیرمجاز بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرامت الله کریمی مزیدی آمار این چاه‌ها را در استان حدود ۱۸۰۰۰ حلقه عنوان کرد. آماری که زنگ خطر محسوب می‌شود و باید از آن کم کرد تا شانس زندگی آیندگان را افزایش داد.

کریمی مزیدی عنوان کرد: تلاش‌های شبانه روزی برای مقابله با حفر و فعالیت چاه غیرمجاز در فارس ادامه دارد به طوری که از ابتدای سال ۹۸ تاکنون در حدود ۱۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز توسط آب منطقه‌ای فارس پر و مسلوب المنفعه شده است. تلاش‌هایی که با هماهنگی دستگاه قضائی و همکاری نیروی انتظامی صورت گرفته است که در ادامه مسیر با تداوم بیشتر منجر به کاستن تعداد بیشتری از مجموع چاه‌های غیرمجاز استان خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای فارس گفت: حفر و فعالیت چاه غیرمجاز به دلیل کاستن از حجم سفره‌های زیرزمینی آب، جرم محسوب می‌شود و متخلفین را بابرخورد قضائی روبرو می‌کند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های مرودشت، شیراز و داراب بیشترین تعداد چاه‌های غیرمجاز را درون خود دارند که مقابله آب منطقه‌ای استان با معضل حفر و فعالیت چاه‌های غیرمجاز در این نقاط با جدیت دنبال می‌شود.

کد خبر 4935460

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای فارس چاه آب ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند روابط عمومی راهپیمایی روز قدس چاه های غیرمجاز چاه غیرمجاز آب منطقه ای فعالیت چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۹۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل , به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه گفت: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل به‌دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، مهروموم و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.
وی تاکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب‎سنتی، زیبایی و کاشت‎مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیرمرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.
وی افزود: هم استانی‎های عزیز می‎توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‎های بهداشت و درمان شهرستان ‎ها گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • پلمب انبار سموم کشاورزی غیرمجاز در مرند
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد
  • پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • یک واحد غیرمجاز کشتار دام در کوهدشت پلمب شد
  • ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» و «گندک» دماوند مسدود شد
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی در اردبیل
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی