Web Analytics Made Easy - Statcounter

فائو اعلام کرد :بخشی از کمک‌ها و پشتیبانی‌های ارائه شده به ایران جهت کنترل ریزش ملخ صحرایی، اولین محموله از تجهیزات لازم برای کنترل این آفت را به سازمان حفظ نباتات ایران تحویل داد. ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از دفتر نمایندگی فائو در ایران، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به عنوان بخشی از کمک‌ها و پشتیبانی‌های ارائه شده به ایران جهت کنترل ریزش ملخ صحرایی، اولین محموله از تجهیزات لازم برای کنترل این آفت را به سازمان حفظ نباتات ایران تحویل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 براساس بیانیه مطبوعاتی دفتر نمایندگی فائو در ایران، این محموله شامل 25 سم‌پاش خودرویی (ULV) به ارزش تقریبی 18 میلیارد ریال (125 هزار دلار آمریکا) است.

ایران هم‌اکنون در معرض شدیدترین ریزش ملخ‌های صحرایی طی نیم قرن اخیر قرار دارد. آخرین داده‌های حاصل از پایش ملخ‌های صحرایی نشان می‌دهد که تاکنون 7 استان از مجموع 31 استان کشور مورد هجوم این آفت مهاجر قرار گرفته‌اند. پیش‌بینی می‌شود شمار استان‌هایی که در معرض ریزش ملخ صحرایی قرار می‌گیرند به 10 استان افزایش یابد.

خراسان شمالی| توسعه 4600 هکتار کشت گلخانه‌ای از مهم‌ترین اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

هرچند در سال گذشته ایران توانست بیش از 700 هزار هکتار از اراضی خود را علیه ملخ صحرایی سمپاشی کند، اما از آنجا که ریزش ملخ‌های صحرایی در سال جاری در مقیاس‌های بزرگ‌تری رخ داده است، ضروری است تا گستره اجرای عملیات کنترل آفت ملخ صحرایی وسیع‌تر شده و دستکم 1 میلیون هکتار مورد سم‌پاشی قرار گیرد.

در این راستا، فائو با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر 500 هزار دلار، پروژه‌ای رادر قالب «برنامه همکاری‌های فنی اضطراری» در ایران اجرایی کرده است. هدف این پروژه بهبود بیش از پیش ظرفیت فنی کشور در زمینه هشدار زودهنگام، پایش و مدیریت ملخ‌های صحرایی است.

در چارچوب این پروژه، فائو از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های دانش / مهارت‌افزایی برای مجموع 320 نفر از کارشناسان حفظ نباتات و کشاورزی در استان‌های در معرض تأثیر، به ارتقای ظرفیت فنی سازمان حفظ نباتات (وزارت جهاد کشاورزی) کمک می‌کند.

به عنوان بخشی دیگر از فعالیت‌های در نظر گرفته شده در این پروژه، فائو همچنین شمار دیگری از سم‌پاش‌های دستی و رودوشی، تجهیزات حفاظت شخصی، مواد شیمایی (آفت‌کش) و همچنین نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مدیریت داده و ارتباطی را در اختیار کشور قرار می‌دهد.

فائو به عنوان نهاد تخصصی سازمان ملل متحد که به‌طور خاص بر توسعه کشاورزی و امنیت غذایی تمرکز دارد، مشابه این پروژه را در کشورهایی که در معرض هجوم آفت ملخ صحرایی قرار گرفته‌اند، همچون پاکستان، یمن و کشورهای شرق آفریقا اجرا کرده است. هدف از این پروژه‌ها حمایت از کشورها در زمینه مدیریت تهدیدهای ناشی از ملخ‌های صحرایی است.

انتهای پیام/

R1342/P/S7,83/CT12 واژه های کاربردی مرتبط فائو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فائو فائو ملخ های صحرایی ملخ صحرایی حفظ نباتات ریزش ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران مدرن و متناسب با تهدیدات خارجی

دریافت 28 MB

امیر سلیمان طاهری در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در پادگان شهید سروران کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این روز یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های کسانی است که با تقدیم جان و مال خود نقش اساسی در شکل‌گیری و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه از تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته، قوی و مدرنی برخوردار هستیم افزود: همه این تجهیزات با تکیه بر توان نیروها و متخصصان داخلی ساخته شده است و مأموریت‌های محوله ذاتی خود را به نحو احسن به انجام می‌رساند.

کد خبر 6081425

دیگر خبرها

  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران مدرن و متناسب با تهدیدات خارجی
  • عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار و قدرت به جهانیان بود
  • ایران امروز قوی و مقتدر شده است
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور