Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلطانعلی میر گفت: نیروهای مسلح با اقتدار و صلابت به ماموریت های محوله در داخل و منطقه ادامه می دهند و اختلالی در رسالت و جایگاه آنان ایجاد نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلطانعلی میر، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون؛ بیان کرد: آمریکا با نظام جمهوری اسلامی و نهادهای انقلابی که در زمینه امنیت کشور ایران فعالیت می کنند مشکل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این که پلیس ایران در ایجاد امنیت در کشور در سطح برون و درون مرزها نقش به سزایی دارد، افزود: اقدام آمریکا علیه ناجا ضد حقوق بشر است در خالی که نیروی انتظامی از جمله نیروهای بین المللی هستند که به عنوان رابطان یا ضابطان قضائی عمل می کنند و این فعالیت آنان ناشی از اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی می باشد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: ترامپ در آستانه انتخابات حرفی برای گفتن ندارد و با اقداماتی که علیه ایران انجام می دهد، می خواهد جایگاه از دست رفته اش را به دست آورد.

وی اضافه کرد: وجود نیروهای نظامی و انتظامی در کشور لازمه جمهوری اسلامی می باشد و کارکرد نظام هم همین بوده است.

میر عنوان کرد: ناجا در برقراری امنیت در دل آتش مرزها از اقتدار ویژه ای برخوردار است. تحریم آمریکا علیه نیروی انتظامی نتیجه ای در بر نخواهد داشت و این اقدام آنان اولین و آخرین تجربه نیست.

وی بیان کرد: تاکنون کشور ایران در زمینه های گوناگونی چون اقتصادی، شخصیتی، نیروهای سپاه پاسداران و نهادهای انقلابی مورد تحریم آمریکا قرار گرفتند و رفتارهای ضدحقوق بشری را انجام می دهد.

این استاد دانشگاه گفت: نیروهای مسلح برای تامین امنیت کشور چه در داخل و چه در سطح بین الملل نیاز به آمریکا ندارند. حضور آنان در منطقه برای ناجا به گونه ای آسیب پذیر است و فعالیت نیروی انتظامی در سطح منطقه ای گویا این است که این نیرو ها توانستند در سطح منطقه ای نقش کلیدی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: تحریم آمریکا علیه ناجا حکایت از کارکرد عمیق و تاثیر گذاری ارزشمند آنان است که در برقراری امنیت در داخل کشور و منطقه داشتند.

این کارشناس سیاسی گفت: اکنون آمریکا در حال غرق شدن است که آنان برای نجات خود به انجام هر کاری متوسل و مسلک می شوند‌.

میر تصریح کرد: سال ۲۰۳۰ پایان فروپاشی و افول آمریکا است و اکنون در حال طی کردن نفس های آخرش است‌.

وی اذعان کرد: مبارزه پلیس ایران در راستا مواد مخدر در سطح بین الملل سیاست های آمریکا را با مشکل مواجه کرده است و در این شرایط آنان دست به هر اقدامی علیه کشور می زنند اما باید بدانند که تحریم ناجا و هر اقدام دیگری در کشور مانع از فروپاشی آنان نمی شود.

این کارشناس سیاسی با بیان این که، در آینده ای نه چندان دور ملت ایران شاهد نابودی لیبرالی و افول آمریکا خواهند بود، گفت: ترامپ بداند با تحریم ناجا اختلالی در کار این نهاد انقلابی ایجاد نمی شود و این کار باعث رشد و ترقی روز افزون نیروهای مسلح می شود.

میر خاطر نشان کرد: اکنون کشتی های ایران در سواحل ونزوئلا پهلو گرفتند ایران قدرت فرامنطقه ای و ابر قدرت است.

وی گفت: از ابتدا انقلاب تاکنون ایران به عناوین مختلفی در تحریم آمریکا بوده و این اقدام آنان تاثیری برای کشور نداشته است. نیروهای مسلح با اقتدار و صلابت به ماموریت های محوله در داخل و منطقه ادامه می دهند و اختلالی در رسالت و جایگاه آنان ایجاد نمی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نیروی انتظامی تحریم آمریکا نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با تکرار حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل در عین حال با تاکید بر اینکه نمی خواهیم شاهد تشدید درگیری میان تهران – تل آویو باشیم، گفت: نمی خواهیم شاهد جنگ منطقه ای گسترده تر باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «متیو (مت) میلر» روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره هشدار ایالات متحده آمریکا به اسرائیل درباره تلافی پاسخ ایران به حمله تل آویو به کنسولگری تهران در دمشق سوریه اظهار کرد: درباره گفتگوهای خصوصی دیپلماتیک میان آمریکا و اسرائیل صحبت نخواهد کرد.

میلر در عین حال گفت: همانطور که در حمله شنبه شب نشان دادیم به وضوح اعلام کردیم که به دفاع از اسرائیل متعهد هستیم. البته ما برای همه روشن کرده‌ایم که «می خواهیم شاهد کاهش تنش باشیم، نمی‌خواهیم تشدید بیشتر درگیری را ببینیم. ما نمی‌خواهیم شاهد یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درعین حال مدعی شد: کاهش تنش هدف این دولت (بایدن) از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بوده است و ما برای رسیدن به آن تلاش کرده‌ایم. اما فراتر از آن، نمی‌خواهم وارد گفتگوهای خصوصی دیپلماتیک شوم.

میلر همچنین گفت: ما اطلاعات اولیه در مورد پاسخ ایران نداشتیم و تخمین‌های ما بر اساس اطلاعات بود و نه ارتباط با ایران. ما به همه طرف‌های منطقه‌ای اطلاع دادیم که خواهان وقوع یک جنگ تمام عیار نیستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عملیات دفاع از اسرائیل در مقابل حمله جمهوری اسلامی را «موثر» خواند و گفت: این حمله می‌توانست تلفات جانی زیادی به همراه داشته باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که امروز انتقاداتی وجود دارد که تحریم‌های موشکی سازمان ملل علیه ایران که اکتبر سال گذشته منقضی شد، به نوعی این حمله را ممکن کرد، پاسخ داد: این درست نیست.

میلر در عین حال مدعی شد: اگرچه تحریم‌های موشکی ایران از سوی سازمان ملل لغو شده است، اما تهران با برنامه موشکی بالستیک و پهپادی خود به بی ثبات ساختن منطقه ادامه می‌دهد.‌

او مدعی شد: ما به پاسخگو کردن ایران به خاطر این اقدامات ادامه خواهیم داد. سایر تحریم‌ها علیه برنامه موشکی ایران ادامه دارند. ما به دنبال تمدید ادامه اجرا و در صورت لزوم افزایش این تحریم‌ها هستیم و در مجموع بیش از ۵۰۰ تحریم در رابطه با ایران در این دولت اعمال کرده‌ایم و ما همچنان به دنبال پاسخگویی آنها هستیم.

کد خبر 745005

دیگر خبرها

  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • سخنرانی دردناک محمدرضا شاه درباره اشغال ایران
  • نایین پیشانی تامین کننده امنیت مرکز استان و کشور است
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • رژه مقتدرانه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • خداباوری وجه تمایز نیروهای مسلح ایران است
  • پای هوش مصنوعی به تسلیحات نطامی ایرانی رسید | نیروهای مسلح ایران با تابو شکنی قاعده جدیدی در منطقه رقم زدند
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم