Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- تعداد ۲۲۹ میلیون و ۱۹۲ هزار سهم شرکت پلیمر آریا ساسول امروز(چهارشنبه) با نماد معاملاتی "آریا" در فرابورس ایران عرضه و هر سهم این شرکت ۶۵ هزار و ۱۱۹ریال کشف قیمت شد.

تعداد 229میلیون و 192 هزار سهم معادل 5 درصد سهام شرکت پلیمر آریا ساسول امروز(چهارشنبه) به‌عنوان پنجمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه، با نماد معاملاتی "آریا" در فرابورس ایران عرضه و هر سهم این شرکت 65 هزار و 119ریال کشف قیمت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان سهام در محدوده قیمتی 65 هزار و 11 تا 65 هزار و 119ریال برای هر سهم و با سهمیه 100سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه شد و مدیر این عرضه نیز شرکت کارگزاری آرمون بورس و متعهد خرید شرکت‌ سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد به میزان 50 درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه بودند.

همچنین از این میزان سهام تعداد 45میلیون و 838 هزار و 400سهم شرکت پلیر آریا ساسول در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد که بر این اساس سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام 460سهم، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط 250سهم و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت 5 سهم می‌باشد.

گفتنی است بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

شایان ذکر است از ابتدای امسال تا کنون تعداد یک میلیارد و 500 میلیون سهم شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین در روز 20 فروردین با نماد معاملاتی "صبا" در فرابورس ایران عرضه و با مشارکت یک میلیون و 930 هزار و 838 کد معاملاتی، هر سهم این شرکت 1200 تومان، تعداد 8 میلیارد سهم شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در روز 27 فروردین با نماد معاملاتی "شستا" در بورس تهران عرضه و با مشارکت 2 میلیون و 60 هزار کد معاملاتی هر سهم این شرکت 860 تومان، تعداد 34 میلیون سهم شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان در روز 10 اردیبهشت با نماد معاملاتی "غگیلا" در فرابورس ایران عرضه و با مشارکت 2 میلیون و 386 هزار کد معاملاتی هر سهم این شرکت 12507 ریال و تعداد 510میلیون سهم شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد در روز 31 اردیبهشت با نماد معاملاتی "پیزد" در فرابورس ایران و با مشارکت 3 میلیون 123 هزار و 208 کد معاملاتی هر سهم این شرکت 40353ریال کشف قیمت شده است.

تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرابورس ایران عرضه صندوق های سرمایه گذاری نماد معاملاتی سهم این شرکت کد معاملاتی کشف قیمت شد عرضه اولیه سهم شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: باتوجه به شرایط حاکم و اعمال محدودیت دامنه نوسان سهام به +-۱% و صندوق‌ها به +-۲%؛ تمایل به صف فروش و صف خرید تا نقطه تعادل بود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: با معاملات بسیار جذاب روز گذشته فولاد مبارکه در بورس کالا، توجه‌ها به این سهم و این صنعت بیشتر شد. اکثر صف فروش‌های مهم جمع آوری شدند و بازار به سمت تعادل رفت. معاملات بورس کالا، احتمال رشد نرخ دلار نیما، قیمت‌های جهانی فلزات اساسی درکنار قیمت جذاب سهام از ارزندگی این بازار حرفی برای گفتن نمی‌گذارد. اما ریسک سیاسی تردید و ترس در دل سهامدار انداخته است.

او در ادامه اظهار کرد: امروز ۸۷ نماد صف خرید و ۲۹۰ نماد صف فروش بودند همچنین تعداد نماد‌های مثبت ۱۷۸ و نماد‌های منفی ۶۱۶ بود همچنین ۱۵۲ میلیارد تومان خروج نقدینگی از صندوق درآمد ثابت و خالص سفارشات با خروج ۷۲۰ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه ثبت شد.

او می‌گوید: ارزش کل معاملات امروز بازار ۹۸۴۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۳۸۱۶ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم ۳۷۴ میلیارد تومان (۱.۲ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است در نهایت هم شاخص کل با کاهش ۴۹۹۸ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار واحد رسید. از فردا اگر اطلاعیه جدیدی منتشر نشود دامنه نوسان به روال سابق باز خواهد گشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • راه‌های نجات سرمایه از باتلاق ریسک
  • زمزمه‌های خرید دیجی کالا توسط همراه اول
  • جو مثبت در بازار سهام؛ حدود ۵۰۰ نماد بورسی صف خرید شدند
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • انتشار آگهی واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال
  • آگهی واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال منتشر شد
  • اعلام شرایط واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس
  • تخلیه رشد بهاری بورس
  • الاکلنگ سرمایه‌گذاران کوچک با عرضه مسکن