Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جواد عبادی مدیر فناوری اطلاعات و زیرساخت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بااشاره به آغاز بکار فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از حدود سه دهه پیش، گفت : از سال ۱۳۷۱ که کانون‌های مساجد در کشور شکل گرفت، به دنبال شناسایی مساجدی بودیم که ظرفیت انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری را دارند و همین موضوع باعث شد تا در حال حاضر ۲۵ هزار کانون فرهنگی و هنری با حدود دو میلیون عضو در کشور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : در مرحله دوم با شکل گیری کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد فعال، سازماندهی و ساماندهی این کانون‌ها را در دستور کار قرار دادیم و با این رویکرد بدنبال راه اندازی سامانه‌ای بودیم تا بتوانیم فعالیت‌هایی که در مساجد مختلف انجام می‌گیرد را رصد کنیم و حمایت دقیق تری از آن‌ها داشته باشیم.

مدیرفناوری اطلاعات و زیرساخت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: در این راستا، سامانه "بچه‌های مسجد" راه اندازی شد و این سامانه با حضور ۲۵ هزار مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مسیر خود ادامه داد تا اینکه به رویداد ملی "فهما" رسیدیم که سال گذشته با ثبت نام در سامانه بچه‌های مسجد در کشور اجرایی شد.

او از برگزاری موفقیت آمیز رویدادملی فهما در اواخر سال گذشته خبرداد و گفت: در این رویداد ۹۸ درصد مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حضور داشتند و تنها طی سه ماه انتهایی سال گذشته ۳۵۰ هزار کاربر در سامانه ثبت نام کردند و بیش از یک میلیون فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در این سامانه ثبت شد.

عبادی ادامه داد: در مدت برگزاری این رویداد، کرمانشاه نیز یکی از استان‌های پیشتاز در رویداد ملی فهما بود و فعالیت‌های فرهنگی هنری گسترده‌ای در کانون‌های مساجد این استان انجام گرفت.

او بابیان اینکه این سامانه درحال حاضر هم برای ثبت فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد فعال است، گفت: در این سامانه کانون‌های برتر روستایی و شهری کشور براساس امتیازاتی که کسب کرده‌اند نیز قابل مشاهده است.

مدیر فناوری اطلاعات و زیرساخت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بااشاره به راه اندازی سایت اطلاع رسانی فهما در سالجاری، گفت: پس از راه اندازی این سایت، تلاش کردیم تا هر استانی سایت اختصاصی خود را داشته باشد.

او از برنامه ریزی برای حمایت از کانون‌هایی که اعضای خلاق و خوش فکر درحوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارند خبرداد و گفت: برای رسیدن به این هدف از بین ۳۰ هزار ایده‌ای که در سامانه رویداد ملی فهما ثبت شد، ایده‌های برتر را انتخاب و دسته بندی کردیم و تعدادی از این اعضا را به نهاد‌های آموزشی وصل کرده تا از ایده‌های آن‌ها استفاده کنند.

عبادی به نقش آفرینی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در این مدت انجام بیش از ۵۶۰۰ فعالیت توسط این کانون‌ها گزارش شد که بیشتر در حوزه تهیه ماسک، دستکش و تهیه و توزیع مواد غذایی بوده است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون فرهنگی کانون مساجد فعالیت فرهنگی فناوری اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های فرهنگی فرهنگی و هنری راه اندازی کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سادات موسوی پناه از مشارکت ویژه کانون‌های مساجد در دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با شعار سهم من از جوانی جمعیت خبر داد.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اجرای این طرح ملی توسط ستاد ملی جمعیت گفت: دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان و با هدف فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت برگزار می‌شود که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد، در این طرح مشارکت دارند.

وی با اشاره به محورهای سه گانه تعریف شده برای مشارکت کانون‌ها تصریح کرد: اداره کل آموزش پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن عبارتند از: «فعالیت»، «تجربه» و «ایده». یعنی کانون‌های ما در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: هر کانون می‌تواند با توجه به این سه محور و زمینه‌ای که در آن فعالیت دارد (ایده، تجربه یا فعالیت) در این رویداد شرکت کند. مهلت ارسال آثار تا ۷ اردیبهشت است و مدیران کانون باید برای مشارکت، فعالیت، تجربه و یا ایده کانون خود را در لینک https://bachehayemasjed.ir/jamiat در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

وی در ادامه به موضوعات این رویداد اشاره کرد و افزود: موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، ارتقای جایگاه مادری، فرهنگ سازی و ترغیب به فرزندآوری و حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کرده و در رویداد شرکت کنند.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد کانون‌های مساجد گفت: برگزیدگان بخش ویژه کانون‌های مساجد، برای شرکت در رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت معرفی می‌شوند که همزمان با روز جوانی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی درباره جوایز در نظر گرفته شده برای این رویداد خاطرنشان کرد: سه ربع سکه بهار آزادی، سه جایزه نقدی ۱۰ میلیون تومانی و سه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از جمله جوایز این رویداد هستند.

کد خبر 6085651 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان