Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه اسرائیلی امروز (چهارشنبه) در گزارشی مدعی شد، بر خلاف اظهارات رهبران سیاسی برخی کشورهای عربی، این کشورها در واقع با طرح الحاق شهرک‌ها و غور اردن مخالفت نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه "یسرائیل هیوم" در شماره امروز خود با استناد به اظهاراتی منسوب به دو منبع اردنی و مصری بلند پایه مدعی شد، مخالفت با طرح اسرائیلی ارائه شده به کابینه برای الحاق یا اعمال حاکمیت و قوانین اسرائیلی بر شهرک‌های کرانه باختری اشغالی و مناطقی از غور اردن هرگز واقعی نبوده، به ایجاد شکافی در روابط طرف‌هایی همانند اردن، مصر و اسرائیل منجر نشده و هرگز برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به اقدام علیه چنین تصمیمی تشویق نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش این روزنامه، آنچه پشت پرده جریان دارد، کاملا با اظهارات مسؤولان کشورهای عربی مغایرت دارد، نمایندگان این کشورها در دیدارهای چند ماه اخیر خود با جارد کوشنر و آوی برکویتس، دو نماینده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره اجرای طرح معامله قرن، به آنها با وجود موضعگیری‌های رسمی و علنی‌شان، برای ادامه ترسیم محدوده فعالیت مسؤولان اسرائیلی-آمریکایی چراغ سبز نشان دادند.

در ادامه این گزارش به نقل از یک منبع عالی رتبه در اردن آمده است: عبدالله دوم، پادشاه اردن در سخنرانی اخیر خود با مردم این کشور درباره دستاوردهای امان از زمان تاسیس تا موفقیت این کشور در مقابله با ویروس کرونا صحبت کرد اما تنها نکته‌ای که در سخنان او حتی یک کلمه به آن اشاره‌ای نشد، موضعگیری رسمی اردن درباره مساله الحاق غور اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی بود، حتی عبدالله دوم در مصاحبه با روزنامه اشپیگل از بیان این مطلب که این الحاق به لغو توافقنامه صلح با اسرائیل منجر خواهد شد، خودداری کرد.

به نوشته یسرائیل هیوم، این مسؤول اردنی در توضیح علت این عدم موضعگیری پادشاه اردن گفت: در صورتی که امان توافقنامه صلح را به حالت تعلیق درآورده و یا آن را ملغی اعلام کند، جایگاه آن در اماکن مقدسه قدس آسیب خواهد دید به غیر از آن عبدالله دوم ترجیح می‌دهد به جای نیروهای فلسطینی و یا نیروهای بین‌المللی، سربازان اسرائیلی در غرب این کشور مستقر باشند و این یکی از دلایل مخالفت او با طرح جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا در گذشته بود.همچنین دستگاه‌های امنیتی اردن روابط جدی با همتای اسرائیلی خود دارند و با وجود تمام احترامی که برای منافع ملی فلسطین قائل هستند، منافع ملی اردن بر آنها اولویت دارند و عبدالله دوم به دنبال حفظ جایگاه اردن در قدس و در روابط خوب این کشور با آمریکا و جایگاهش نزد ترامپ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الحاق کرانه باختری کشورهای عربی کشورهای عربی عبدالله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ضد صهیونیستی در اریحا/ چند صهیونیست زخمی شدند

رسانه‌های عبری خبر دادند چند فرد مرتبط با مقاومت به سمت اتوبوس و ۲ خودرو حامل شهرک نشینان صهیونیست در نزدیکی شهرک «العوجا» در اریحا تیراندازی کردند.

این حمله منجر به مجروح شدن سه صهیونیست شده که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

جزئیات بیشتری از این عملیات گزارش نشده است.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است. در همین راستا، وزارت بهداشت فلسطین از بازداشت صدها فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون خبر داده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888858

دیگر خبرها

  • لحظه عملیات تیراندازی علیه صهیونیستی‌ها در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری
  • مقام صهیونیست خواستار حمله به کرانه باختری مانند غزه شد
  • عملیات ضد صهیونیستی جدید در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا/ چند صهیونیست زخمی شدند
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا
  • تظاهرات حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری
  • ویدئو| لحظۀ ترور یک پیرمرد فلسطینی در کرانه‌باختری
  • لحظۀ اعدام یک پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری
  • تصاویر لحظه اعدام خیابانی پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری