Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@10:10:19 GMT

آخرین وضعیت مرزهای تجاری کشور

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۹۶۸۲

آخرین وضعیت مرزهای تجاری کشور

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، روح الله لطیفی در مورد آخرین وضعیت مرزهای کشور، اظهار داشت: پاکستان یک روز در میان از طریق مرزها و ۴ بازارچه مرزی به نام‌های ریمدان، پیشین، جالق و کوهک مجاز به پذیرش ۲۰ کامیون ایرانی است. از طریق مرز میرجاوه هم به علاوه بازارچه کنارش حدود ۷۵ کامیون به صورت یک روز در میان پذیرش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی گمرک ایران افزود: به دلیل تعطیلات عید فطر در افغانستان فعالیت ما از مرزهای میلک، ماهیرود و دوغارون محدود شده است که پیش بینی می‌شود طی یکی دو روز آتی تجارت به حالت عادی بازگردد.

بازگشایی مرزها با ترکمنستان در صورت تأیید نهایی

وی ادامه داد: در صورت تأیید اقدامات مشترک ایران و ترکمنستان از اول ماه ژوئن یعنی ۱۲ خرداد مرزهای ما با ترکمنستان بازگشایی می‌شود و تا قبل از آن، قرار است کارشناسان به صورت ویدئوکنفرانس و در صورت نیاز به شکل حضوری از امکانات بهداشتی مرز بازدید کنند و بعد از تأیید روز ۱۲ خرداد شاهد بازگشایی مرزهایمان در حوزه ریلی و زمینی خواهیم بود.

لطیفی گفت: افغانستان برای مسیر ترانزیتی ایران-افغانستان-تاجیکستان و ایران-افغانستان-ازبکستان اعلام آمادگی کرده است و کامیون‌های ترانزیتی می‌توانند تا زمانی که مرزها با ترکمنستان باز شود،از این مسیر به سمت ازبکستان یا تاجیکستان حرکت کنند.

مرزهای دریایی در همه بنادر فعال است

سخنگوی گمرک ایران افزود: مرزهای دریایی ایران در شمال در همه بنادر در ورود کالاهای اساسی و صادرات به سمت کشورهای حاشیه‌ای و دریای خزر فعال است. تجارت با آذربایجان در حوزه ریلی، دریایی و جاده‌ای فعال است که در حوزه جاده‌ای به صورت ترانشیپ منت فعال هستیم و مسیر ترانزیتی به سمت روسیه با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد. نخجوان هم فعال است. همچنین شاهد افزایش مبادلات تجاری با ارمنستان هستیم و مرز نوردوز با این کشور فعال است.

تجارت با ترکیه صرفاً از مسیر ریلی رازی

وی ادامه داد: تجارت ما با ترکیه فعلاً همچنان از طریق ریل و از گمرک رازی فعال است که البته نسبت به قبل سرعت کمتر شده است. مرز بازرگان به صورت کامل از سوم اسفند بسته بوده و بیش از ۳ ماه است که ورود کامیون‌های ایرانی به ترکیه ممنوع است.

لطیفی با اشاره به توقف بار هندوانه به سمت ترکیه، گفت: حدود ۷ هزار تن هندوانه به سمت ترکیه رفته بود که به دلیل مسائلی که پیش آمد و عدم پذیرش ترکیه، تاکنون فقط ۶ واگن هندوانه به ایران بازگشته است. و مابقی منتظر تعیین تکلیف هستند.

مرزهای ما با عراق در ۷ گذرگاه باز است

سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت: مرزهای ما با عراق در اقلیم در هفت گذرگاه باز است؛ سه مرز اصلی تمرچین، پرویزخان و باشماق و ۴ مرز سیرانبند بانه، کیله سردشت و شیخ صله و شوشمی کرمانشاه فعال هستند و صادرات و واردات از این مبادی در حال انجام است.

وی افزود: مرزهای ما با حوزه عربی عراق منتظر تصمیم دولت عراق هستیم و زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشایی مرز مهران بعد از تعطیلات عید فطر به گوش می‌رسد.

پذیرش لنج‌ها از سوی امارات

لطیفی گفت: با کشورهای حوزه خلیج فارس فعالیت تجاری داریم. در همه این کشورها شناورهای تجاری فلزی، کانتینری و یخچال دار پذیرفته می‌شود و برای پذیرش لنج‌ها نیز کم کم محدودیت‌ها در حال برداشته شدن است، البته امارات با سخت گیری های بهداشتی لنج‌ها را نیز می‌پذیرد. با عمان هم سه مسیر دریایی مستقل داریم که روزانه کالاهای موردنیاز همچون مواد غذایی به این کشور ارسال می‌شود.

نام کشور وضعیت تجارت مسیر ترکیه فعال است مسیر ریلی رازی افغانستان فعال است مرزهای دوغارون، میلک، ماهیرود ارمنستان فعال است مرز نوردوز ترکمنستان   بازگشایی از ۱۲ خرداد روسیه فعال است دریایی / تزانزیتی از طریق کامیون آذربایجان فعال است دریایی، زمینی، ریلی پاکستان فعال است به صورت یک روز در میان از طریق مرزها و بازارچه‌ها نخجوان فعال است به صورت ترانشیپ منت عراق فعال است اقلیم کردستان / مرزهای تمرچین، پرویزخان، باشماق، سیرانبند، کیله، شوشمی و شیخ صله عمان فعال است ۳ مسیر دریایی کویت فعال است شناورهای فلزی و یخچال دار امارات فعال است شناورهای فلزی و یخچال دار / لنج قطر فعال است شناورهای فلزی و یخچال دار  

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات صادرات گمرک ایران ترانزیت کالا مرز زمینی روابط تجاری مرز تجاری مرزهای ما یخچال دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم

سخنگوی اداره راه آهن افغانستان می گوید: افغانستان 4 خط ریلی برای صادرات و واردات به کشورهای دیگر دارد که راه آهن هرات - خواف یکی از آن هاست.

خط‌آهن خواف-هرات خط راه‌آهنی استاندارد است که قرار است خواف در ایران را به شهر هرات در غرب افغانستان متصل کند.

این راه‌آهن در چهار بخش ساخته می‌شود که دو بخش آن در خاک ایران و دو بخش در خاک افغانستان قرار دارد.

 جمهوری اسلامی ایران ساخت سه قطعه اول این پروژه را از محل کمک‌های خود به افغانستان تقبل نموده‌است.

از این مسیر ریلی به عنوان احیاگر جاده ابریشم ریلی یاد شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی