Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گرنل سفیر آمریکا در برلین،  آلمان را به اعمال تحریم های اقتصادی تهدید کرد.

وی امروز (چهارشنبه) در مصاحبه ای با روزنامه «بیلد» آلمان گفت طی دیدارهایی که با سناتورهای آمریکایی در هفته های گذشته داشته، آنها بر سر اعمال این تحریم ها به توافق رسیده اند.

به گفته وی با وجود در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، روند قانونگذاری می تواند سریع انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرنل که به دلیل مداخلات خود در مسائل داخلی آلمان چهره ای منفور در میان سیاستمداران این کشور به شمار می رود بار دیگر از دولت این کشور خواست ضمن تجدیدنظر در سیاست های خود در قبال روسیه، همکاری با این کشور را خاتمه دهد.

دیپلمات مورد علاقه ترامپ همچنین با انتقاد از آلمان که سهم تعیین شده برای خود در پیمان ناتو را نمی دهد، همکاری برلین با مسکو در راه اندازی خط لوله انتقال گاز موسوم به «نورد استریم ۲» را به منزله تغذیه یک جانور وحشی ارزیابی کرد.

گرنل با بیان اینکه آمریکا این پروژه را با تحریم متوقف می کند، تاکید کرد اتحادیه اروپا بیش از حد به گاز روسیه وابسته است و شماری از کشورهای اروپایی و اوکراین خواهان توقف این طرح هستند.

این در حالی است که اقدامات تحریمی پیشین آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲ با انتقادهای آلمان مواجه شده است. سخنگوی این پروژه پیشتر گفته بود که در نتیجه این تحریم ها در دی ماه گذشته بخشی از روند پروژه به تعلیق درآمده است، با این حال این طرح مطابق با قوانین بین المللی مصوب شده و اجرا خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از ۲ هزار و ۴۶۰ کیلومتر خط انتقال گاز نورد استریم ۲ از روسیه به آلمان لوله گذاری شده و تنها ۶ درصد از کل پروژه باقی مانده است.

با گذشت دو سال، ماموریت «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان به پایان رسیده است، با این حال به گفته گرنل، فشارهای آمریکایی ها بر آلمان همچنان باقی خواهد ماند.

برچسب‌ها روسیه ایالات متحده آمریکا آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا آلمان روسیه ایالات متحده آمریکا آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل چند سفیر را احضار کرد

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفرای کشور‌های فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلوونی و اکوادور را پس از رای موافق به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد احضار کرد.

بامداد جمعه شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد نشست رای گیری کرد که با وتوی آمریکا شکست خورد.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند.

در پی وتوی آمریکا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل گفت ایالات متحده چشمان خود را به روی فجایعی که در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی در حال وقوع است، بسته است.

او همچنین این اقدام آمریکا را «تلاش ناامیدکننده برای توقف دوره اجتناب ناپذیر تاریخ» توصیف کردند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند
  • تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل تیپ «گولانی» نیز بشود
  • تقویت دفاع هوایی در دستورکار آلمان
  • ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌ها
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد
  • اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتین
  • واردات نفت چین از روسیه در ماه مارس افزایش یافت