Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@14:37:59 GMT

مجلس یازدهم در زمینه تسهیل تولید فعالیت کند

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۹۹۵۷

به گزارش ایلنا، عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ، با بیان اینکه این ستاد باید در خصوص رفع مشکل و بازگشت معادن کوچک به چرخه تولید فعال باشد، اظهار داشت: معادن دارای مجوز و غیرفعال باید تعیین تکلیف و تشویق به فعالیت شوند تا شاهد رشد اشتغال و تولید ثروت در استان باشیم.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تاکید بر اهمیت صنایع معدنی ، ادامه داد: باید فناوری مورد استفاده در این صنایع به روز شود تا ارزش افزوده بالاتری داشته باشند و دانش افزایی و کیفیت تولید بالاتری را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم فعال کردن صنایع جدید بر روی معادن فعلی ، افزود: معادنی که مواد اولیه صنایع آلومینیوم و فولاد را فراهم کنند به شدت مورد نیاز استان هستند و اکتشافات جدید و صنایع فرآوری مرتبط با این موضوع مورد استقبال سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

استاندار فارس گفت: در بخش کشاورزی موضوع توسعه گلخانه ها با توجه به اشتغال و صرفه جویی در مصرف آب در اولویت است.

رحیمی خواستار پیگیری نهایی به منظور افتتاح کارخانه نوآوری در شیراز شد و افرود: با توجه به آماده شدن فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز ، پیگیری برای استقرار شرکت های دانش بنیان باید در دستورکار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که با اولویت کشورهای همسایه ، توسعه تجارت و توریسم درمانی باید پیگیری شود ، اظهارداشت: متاسفانه شناخت خوبی از توانمندی فارس در کشور عراق وجود ندارد و برای گسترش همکاری ها بایستی با بخش خصوصی این کشور وارد شراکت شد. 

وی ادامه داد: ساخت قطار شیراز- بوشهر با توجه به وجود فاینانس خارجی و شریک داخلی باید به صورت جدی پیگیری شود و در این زمینه باید بانک عامل تغییر کرده و با توجه به جدیت هر دو استان ، شرایط آغاز این پروژه فراهم شود.

استاندارفارس تاکید کرد: لیست پروژه های قابل سرمایه گذاری استان باید برای جلب نظر جوامع هدف، منتشر شود.

دکتر رحیمی خواستار پیگیری احداث خط انتقال پروپیلن از عسلویه به مرکز استان شد و گفت: در صورت احداث این خط، بسیاری از صنایع مرتبط را در استان می‌توانیم مستقر کنیم که در تولید ثروت و ایجاد اشتغال خیلی موثر خواهد بود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه به ظرفیت‌های صندوق ها و نهادهای مختلف کشور به منظور گسترش سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در این استان شد.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت سند پیشران اقتصادی استان فارس و انجام تکالیف دستگاه ها در این زمینه باید هر هفته رصد و پیگیری شود، ادامه داد: پروژه‌های طرح جهش تولید استان فارس در زمینه تامین اعتبار از منابع ملی و فرصت های استانی به منظور ایجاد تحول در استان پیگیری شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال بخش کشاورزی رشد صرفه جویی در مصرف مجلس شورای اسلامی استان فارس پیگیری شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است

به گزارش خبرنگار مهر، اسداله چراغی ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان با عنوان اینکه مردم کشورمان امروزه در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی مشکلات زیادی دارند تصریح کرد: عمده ی این مشکلات بخاطر عملکرد نامناسب برخی مسئولان است.

وی با بیان اینکه جمعیت زیاد مددجویان دستگاه‌های حمایتی نشان دهنده مشکلات و نوعی بحران است تصریح کرد: رفع مشکلات چنین قشری نیازمند توسعه برنامه‌هایی همچون اشتغال آفرینی، آموزش و برنامه‌های زیربنایی است و ما در آینده از دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد برای پیشبرد بهتر چنین اموراتی حمایت و پشتیبانی قاطع خواهیم کرد.

منتخب شهرستانهای حوزه جنوب استان ایلام با بیان اینکه در شرایط کنونی کمیته امداد به عنوان دستگاهی که با ضعیف‌ترین قشر جامعه سر و کار دارد رسالت بسیار مهمی بر دوش دارد افزود: اقدامات این نهاد در استان ایلام در زمینه‌های گوناگون از جمله اشتغال، مسکن و خدمات حمایتی متنوع، قابل تحسین است.

چراغی تصریح کرد: داشتن عملکرد مناسب و اعداد و ارقام مستند نشان دهنده ی پویایی هر دستگاه بوده و هر دستگاهی که عملکرد ضعیف دارد نیازمند تحول است.

وی ادامه داد: توسعه استان ایلام به دور از مسائل شخصی و قبیله‌ای هدف مشترک منتخبین جدید مردم استان ایلام بوده و ما هر سه منتخب جدید در این زمینه عهد بستیم که توسعه استان اولویت اصلی مان باشد و خودم هم شخصاً فردی اجرایی و عملگرا هستم که به شدت مخالف دیدگاه‌های شعاری برای مدیران این استان هستم.

کد خبر 6085616

دیگر خبرها

  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج
  • مجلس زمینه فعالیت مدافعان کشور برای کسب قدرت بازدارندگی را فراهم کرد
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان
  • برخورد با مراکز فعال در زمینه قاچاق کالا‌های خارجی