Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، بهرام سرمست امروز در جلسه ستاد پیشگیری و پاسخ به بحران استان قم در سالن کرامت استانداری، با اشاره به بازگشایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی که بین اعضای ستاد استانی مبارزه با کرونا، کنترل امنیت و تولیت این آستان‌ها وجود داشت بدون هیچ مشکلی این اماکن مقدس بازگشایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های و مراقبت‌های بهداشتی از سوی زائران گفت: نظارت بر روند اجرای پروتکل‌ها در آستان‌های مقدس لازم است که صورت بگیرد، همچنین باید آموزش‌های لازم به خدام و تیم بازرسی در ارتباط با رعایت موازین بهداشتی داده شود.

وی تأکید کرد: باید به تیم بازرسی حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران آموزش‌های لازم داده شود تا درعین‌حالی که دقت و مراقبت می‌کنند که زائرپذیری و مهمان‌پذیری به نحو شایسته انجام شود؛ تبلیغی صورت نگیرد که سبب افزایش مسافر و زائر شده و کنترل را از دست متولیان خارج کند.

سرمست ابراز کرد: برخی صنوف جزو مشاغل آسیب‌پذیر بوده و کارشان تأمین اقلام اساسی در رسته‌ها و صنوف مختلف است، باید خودمان را جای این عزیزان بگذاریم چراکه آن‌ها به خاطر شیوع بیماری کرونا آسیب‌پذیر شده‌اند بنابراین درعین‌حالی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داریم باید معیشت مردم را هم در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه فروشندگان روز بازارها جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌حساب می‌آیند، عنوان کرد: مدیران باید بر اساس پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت تعیین می‌کند، تمهیداتی اندیشیده شود تا آن‌ها را در بوستان‌ها و محوطه‌های باز مستقر کنیم و از این اقشار آسیب‌پذیر حمایت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید از کرونا به‌عنوان یک فرصت استفاده کرد، مطرح کرد: گزارشی از آخرین وضعیت دستگاه‌های اجرایی تا سی بهمن سال گذشته و از این تاریخ تا آخر خردادماه نیاز داریم و این گزارش‌ها باید هر سه ماه یک‌بار ارائه شود.

سرمست ادامه داد: هر دستگاه اجرایی باید برنامه اجرایی عملیاتی خود را به‌صورت هدف‌گذاری شده ارائه دهد و مشخص شود که در طول هر سه ماه چه میزان پیشرفت کار حاصل‌شده و رسیدن به هدف دولت الکترونیک محقق شده است.

استاندار قم تأکید کرد: شهرداری قم نیز برنامه‌های خود را در راستای دولت الکترونیک باید ارائه دهد که چه‌کارهایی درزمینهٔ شهرداری الکترونیک باید انجام داد تا این هدف مهم محقق شود و حضور همشهریان در شهرداری‌ها کمتر شود تا نهایتاً منجر به تربیت شهروند الکترونیک شود.

وی بیان کرد: از صداوسیما، دستگاه‌های اطلاع‌رسانی و ارشاد قم انتظار داریم که به تربیت و آموزش شهروندان در زمینه ایجاد دولت الکترونیک اهتمام داشته باشند و برنامه‌های خود را برای تحقق شهروند الکترونیک ارائه دهند.

سرمست در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از بسترهای دولت الکترونیک فراهم است اما شهروندان اقبال به این خدمات ندارند بنابراین باید کمک کنیم که شهروندان از زیرساخت‌های موجود نهایت استفاده را داشته باشند که نیازمند فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم است.

منبع: الف

کلیدواژه: دولت الکترونیک استاندار قم آسیب پذیر پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش ویژه برنامه شب های قدر از حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دو، شبکه دو سیما در لیالی نورانی قدر ویژه برنامه های خود را از ساعت ۲۳ در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به صورت زنده تقدیم بینندگان این شبکه می‌کند.

در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سخنرانی و برگزاری مراسم احیا توسط حجت الاسلام و المسلمین رفیعی و قرایت دعای جوشن کبیر با نوای عباس حیدرزاده روانه آنتن این شبکه می‌شود.

شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، شبکه دو سیما با سخنرانی و برگزاری مراسم احیا توسط آیت الله حسینی خراسانی و دعای جوشن کبیر با نوای حسن شالبافان میزبان مخاطبان خواهد بود.

در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، سخنرانی و برگزاری مراسم احیا توسط آیت‌الله میرباقری و قرایت دعای جوشن کبیر با نوای مهدی سلحشور پخش خواهد شد.

ویژه برنامه لیالی قدر کاری از گروه معارف اسلامی شبکه دو سیماست که شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست سوم ماه رمضان ( ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین) به صورت زنده از حرم حضرت فاطمه معصومه (س) ساعت ۲۳ به مدت ۳ ساعت روانه آنتن می‌شود.

کد خبر 6064030 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • رونمایی از تمبر یادبود مسجد مقدس جمکران
  • نمونه هایی از کلام علما درباره مسجد مقدس جمکران | مسجد جمکران 1072 ساله شد
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های مسجد جمکران در شب‌های قدر
  • ویژه‌برنامه شب‌های قدر شبکه دو از حرم حضرت معصومه (س)
  • پخش ویژه برنامه شب های قدر از حرم حضرت معصومه (س)
  • برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) در شب‌های قدر اعلام شد
  • برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در شب‌های قدر اعلام شد
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه (س)
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه(س) + فیلم
  • قم کجا بریم؟