Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@04:04:08 GMT

خوراک دام و طیور جایگزین معرفی کنید

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۰۰۳۷

خوراک دام و طیور جایگزین معرفی کنید

ذرت به دلیل خوش خوراکی و انرژی بالا یکی از بهترین گزینه‌ها برای غذای دام و طیور است. این دانه روغنی سال‌ها است که در مرغ‌داری‌ها و دامپروری‌ها به عنوان غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، این کار در راستای برنامه‏‌های مرتبط با تقویت امنیت غذایی در کشور، اجرایی می‌شود و در قالب فراخوان «ایده و طرح‌‏های مرتبط با جایگزینی ذرت مورد استفاده در خواک دام و طیور» منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این‌که ایران جزء 10 کشور اول دنیا از لحاظ پرورش مرغ گوشتی است، پیدا کردن جایگزینی برای تامین خوراک آن‌ها یک ضرورت است. اما آیا محصولی وجود دارد که هم از نظر ارزش غذایی و هم به لحاظ قیمت قابلیت جایگزین شدن با جو و ذرت را داشته باشد؟ قرار است این سوال با ایده‌های دانش‌بنیانی پاسخ داده شود.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با یک اقدام فناورانه و نوآورانه در تلاش است تا از ایده‌های دانش‌بنیان‌ها برای تامین خوراک دام و طیور استفاده کند. بر همین اساس هم شرکت‌ها و افراد خلاق می‌توانند طرح‌های مورد نظر خود را تا پایان خرداد ماه امسال به آدرس  bioproducts@biodc.isti.ir ارسال کنند.

انتتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: ذرت خوراک دام خوراکی و انرژی دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفته مشاغل «فرصت‌ها و راهکار‌ها» در مدارس ابتدایی سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده تشکیل شد.

مدیرکل مجتمع آموزشی مدارس سمای آباده با بیان این مطلب به خبرنگار آنا گفت: همه‌ساله از اول اردیبهشت به مدت یک هفته مشاوران و مدیران مدارس درگیر برنامه‌های هفته معرفی مشاغل هستند.

رضا مسعودی عنوان کرد: دانش‌آموزان در این هفته با برنامه‌های مختلف مدرسه آشنایی آشنا و اطلاعاتی درباره حرفه‌ها، رشته‌های تحصیلی و مشاغل مختلف به‌دست می‌آورند.

وی متذکر شد: دانش‌آموزان باید برای طرح‌ریزی مناسب تحصیلی ـ شغلی با مشاغل موجود در جامعه آشنا شوند تا بتوانند تصمیم‌گیری مناسبی برای انتخاب رشته تحصیلی و شغلی براساس استعداد و رغبت خود و کیفیت‌بخشی به زندگی داشته باشند.

جابری مدیر مدرسه سمای شهرستان آباده هم با بیان اهداف راهنمایی شغلی در دوره‌های مختلف تحصیلی تبیین کرد: مهم‌ترین هدف راهنمایی شغلی در دوره ابتدایی آن است که دانش‌آموزان متوجه شوند وجود تمام مشاغل مشروع و اشتغال در آنها برای ادامه زندگی افراد و بقای جامعه لازم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»