Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@10:35:46 GMT

چین خواستار آزادی فوری مدیر ارشد هواوی در کانادا شد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۰۰۴۸

چین خواستار آزادی فوری مدیر ارشد هواوی در کانادا شد

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از عملکرد کانادا در پرونده یکی از مدیران ارشد شرکت هوایی که در این کشور بازداشت شده است، خواستار آزادی فوری وی شد. ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه( 6 خرداد) در کنفرانس مطبوعاتی درباره حکم دادگاه کانادا در پرونده خانم منگ وان جو از مدیران ارشد شرکت هواوی، گفت: که موضع چین در مورد خانم منگ همیشگی و روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا و کانادا با سوء استفاده از پیمان استرداد تبهکاران، اقدام به اجبار علیه یک شهروند چینی کرده‌اند تجاوز به حقوق قانونی شهروندان چینی است و آن را تبدیل به یک رویداد سیاسی شدید و وخیم کرده است.

این سخنگو گفت که عزم دولت چین در حفاظت از حقوق قانونی شهروندان چین پایدار و قاطعانه است. کانادا باید عملاً اشتباهش را تصحیح و فوراً خانم منگ را آزاد کند تا از ضربه و آسیب به روابط چین و کانادا جلوگیری شود.

وی همچنین درباره مخالفت برخی وکلاء حقوقی هنگ کنگ با تدوین قانون امنیت ملی در مجلس ملی نمایندگان خلق چین گفت: معاون مجلس ملی، دفتر امور هنگ کنگ و ماکائو شورای دولتی و دفتر ارتباطات دولت مرکزی در هنگ کنگ و وزارت خارجه چین پیشتر موضع چین در این مساله را به روشنی تشریح کرده است.

لی جیان تأکید کرد: دولت چین در اجرای اصل «یک کشور دو نظام»، حفظ حق حاکمیت، امنیت و منافع توسعه و همچنین مخالفت با مداخله هر نیروی بیگانه در امور هنگ کنگ عزم راسخ تزلزل ناپذیر دارد.

ترامپ: این هفته تدابیری را علیه چین اتخاذ خواهیم کرد/ در سریعترین زمان مناسب نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج خواهیم کردواردات خالص طلای چین از طریق هنگ کنگ منفی شداظهارات جنجالی فرمانده چینی مستقر در هنگ کنگ درباره حفظ امنیت جزیرهچین به آمریکا هشدار دادآمریکا: چین احتمالاً به خاطر موضوع هنگ کنگ با تحریم روبرو شود


انتهای پیام/

R1016169/P/S8,87,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"کانادا" اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کانادا اخبار چین اخبار کانادا اخبار چین هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

به گزارش تسنیم، پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • ادعای عجیب مدیر ارشد نماوا علیه هنرمندان جنجال به پا کرد؛ قطع همکاری مازیار میری و همایون اسعدیان با نماوا
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • فرحبخش خطاب به مدیر ارشد پلتفرم نماوا: برو سرامیک‌ات را بفروش
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم