Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:38:12 GMT

تدوین ٣٢٠ فرصت سرمایه گذاری در استان فارس

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۰۱۳۴

تدوین ٣٢٠ فرصت سرمایه گذاری در استان فارس

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دایی چهارشنبه در شورای اقتصاد مقاومتی بیان کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری که در استان فارس تدوین شده است در قالب ٧ بخش بوده و این بسته‌ها بالغ بر ٢٨ میلیارد دلار ارزش دارد.

وی اضافه کرد: بسته‌های سرمایه گذاری استان فارس در حوزه‌های اب، برق، صنعت، کشاورزی، راه و شهر سازی، بهداشت و درمان، گردشگری و عمران شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دایی ادامه داد: در استان فارس ٧٨ مجوز بینام در استان فارس صادر شده است که از این میزان ٣٨ فقره در حوزه کشاورزی، ٣٨ فقره در بخش صنعت و ٢ فقره نیز در بخش عمران شهری است.

وی در خصوص طرح‌های سرمایه گذاری خارجی نیز تصریح کرد: طی سال ٩٨ بیش از ١١ طرح با اعتباری بالغ بر ١٨١ میلیون دلار جذب شده است این در حالی است که در سال ٩٧ تنها ١٠ طرح به ارزش ٧٩ میلیون دلار در استان جذب شد.

دایی متذکر شد: در استان فارس بالغ بر ۵۵ میلیون دلار در قالب طرح صنعتی جلب شده است و ١٢ طرح اقتصادی دیگر نیز در استان فارس حجم سرمایه گذاری آن نیز جلب شده است بدین ترتیب استان فارس در سال ٩٨ رتبه دوم کشور در جلب سرمایه گذاری کسب کرده است.

کد خبر 4935527

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فارس بابك دايي فرصت های سرمایه گذاری ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند روابط عمومی راهپیمایی روز قدس استان فارس سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد

شرکت خودروسازی لوسید موتورز در پرونده‌ای حقوقی تأیید کرد که یک میلیارد دلار دیگر از بزرگ‌ترین سهام‌دارش، یعنی دولت عربستان سعودی، دریافت کرده است. لوسید در تلاش است تا با سرمایه‌گذاری عربستان، بخشی از هزینه‌های سنگین طراحی و تولید خودروهای لوکس سدان را جبران کند.

به گزارش زومیت، لوسید می‌گوید که Ayar Third Investment، از شرکت‌های وابسته به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان، پذیرفته است که یک میلیارد دلار از سهام این شرکت خودروساز را بخرد. در‌حال‌حاضر، عربستان حدود ۶۰ درصد از سهام لوسید را دراختیار دارد و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری جدیدش، نقش پررنگ‌تری در بین سرمایه‌گذاران این شرکت پیدا می‌کند.

پرونده‌ی جدید لوسید در حالی ثبت می‌شود که این شرکت چند هفته پیش به سرمایه‌گذارانش گفت در سال ۲۰۲۴ حدود ۹٬۰۰۰ دستگاه از خودروهای برقی سری Air را روانه‌ی بازار خواهد کرد که نشان‌دهنده‌ی رشدی اندک درمقایسه‌با سال ۲۰۲۳ است. لوسید در سال ۲۰۲۳ افزون‌بر ۲٫۸ میلیارد دلار ضرر کرد و سال را با حدود ۱٫۴ میلیارد دلار پول نقد و دارایی‌های مشابه به‌پایان رساند.

سدان‌های لوکس خانواده‌ی Air قیمت زیادی دارند و لوسید برای پیداکردن مشتری با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. در ماه‌های اخیر، این برند چندین‌بار قیمت خودرو خود را کاهش داده است تا فروش آن را افزایش دهد. لوسید می‌خواهد در پایان سال جاری میلادی تولید خودرو شاسی‌بلند Gravity را شروع کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نصاب سرمایه گذاری خارجی در ۱۶ سال گذشته، شکسته شد
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • ریل گذاری مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی درآذربایجان غربی
  • مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیمهای دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل
  • مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ریل گذاری می‌شود
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!
  • این بازار سال ۱۴۰۳به گزینه مهم سرمایه‌گذاران بدل شد / کدام بازار سود بیشتری دارد؟
  • سکوی سوم ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری از آن شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد