Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@16:16:38 GMT

روحانیون، میراث بانان معنوی می شوند

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۰۲۲۳

روحانیون، میراث بانان معنوی می شوند

فرمانده یگان حفظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: روحانیون محلی در جهت صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی استان، میراث بانان معنوی می شوند.

«بهزاد حجابی» در گفتگو با خبرنگار شبستان با اعلام این خبر گفت: طرح میراث بانان معنوی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و روحانیون مساجد استان برای نخستین بار در کشور در جهت حراست و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی استان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: استان آذربایجان غربی به دلیل وجود آثار و اماکن تاریخی و فرهنگی بسیار نیازمند توجه آحاد ملت و دستگاه ها برای حفظ و نگه داری آثار تاریخی است و کمبود امکانات و نیرو در جهت حراست و صیانت از این آثار گران بها اداره کل میراث فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری استان را در بعضی جهات با مشکل روبرو می سازد.

 

این مسئول تصریح کرد:  با اجرای طرح میراث بانان معنوی با کمک روحانیون و هیات امنای مساجد  سعی در افزایش سطح کنترل و نگه داری از این آثار داریم.

 

وی با بیان اینکه روحانیون در جامعه نفوذ فرهنگی بالایی در بین اقشار مختلف مردم دارند، خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی برای عدم تخریب و نگه داری بهتر از آثار تاریخی و فرهنگی توسط روحانیون کمک به سزایی برای صیانت از اماکن تاریخی و فرهنگی به اداره کل میراث فرهنگی استان می کند.

 

حجابی در خاتمه اظهار داشت: به زودی نشست ها و جلسات توجیهی با حضور روحانیون و امامان جماعت مساجد شهری و روستایی و انجمن های روستایی دوست داران میراث فرهنگی برگزار خواهد شد تا این طرح را برای اولین بار در کشور با قدرت به پیش ببریم.

پایان پیام/410

منبع: شبستان

کلیدواژه: صیانت از آثار تاریخی آذربایجان غربی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تاریخی و فرهنگی آذربایجان غربی آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۱۸ آوریل روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی است و وجود این آثار در گیلان، بعنوان بازویی توانمند در رونق گردشگری استان، رسانه‌ای از هنر، هویت و سرگذشت پر پیچ و تاب این سرزمین کهن برای همه ملت‌های جهان است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ولی جهانی با بیان اینکه ۳۰ فروردین بمناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی بازدید از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی استان رایگان است، گفت: بیش از ۵۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده است که یک هزار و ۲۳۵ مورد از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده و محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی استان بعنوان یکی از توانمندی‌های گردشگری این سرزمین، هر بار بیشتر مورد اقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد: نوروز تا فطر امسال نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از گیرایی‌های تاریخی استان بازدید کردند و شهرک تاریخی ماسوله، موزه میراث روستایی گیلان، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه چای لاهیجان انتخاب نخست گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان بوده است.

او ادامه داد: اگر چه سال گذشته اعتبارات مرمتی استان افزایش یافت، اما این استان بدلیل شرایط ویژه اقلیمی نیازمند اعتبارات بیشتر است.

جهانی اظهار کرد: واضح است که این اداره‌کل به تنهایی قادر نخواهد بود از عهده ساماندهی و مراقبت از همه آثار تاریخی استان برآید؛ لذا در این راستا و برای حفاظت از میراث نیاکانمان نیاز به همراهی و همکاری همه مسئولان و مردم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از مالکان بنا‌های تاریخی استان خواست برای مرمت این خانه‌ها همراه باشند و گفت: طبق پیگیری امور مربوط به ماده ۹۸ برنامه ششم توسعه، بنا‌های تاریخی استان برای تبدیل به جاذبه‌های گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌شود و این اداره کل از همه مالکانی که دارای بنای تاریخی هستند و قصد تغییر کاربری در راستای توسعه گردشگری دارند، حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • ابلاغ طرح صیانت از آثار تاریخی روستاهای زرندیه