Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: برای رسیدن به گلزار شهدای کرمان باید به سمت ارتفاعات مشرف به این شهر در غربی‌ترین نقطه شهر برویم و پس از گذر از مکان‌های تاریخی و جنگلی انبوه به مسجد صاحب الزمان برسیم، مسجدی که برای مردم کرمان به واسطه نامش از حرمت و احترام خاصی برخوردار است در جوار همین مکان مقدس آرامگاه مردی قرار دارد که بدون شک یکی از محبوب ترین شهدای معاصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمانی‌ها حاج قاسم صدایش می‌کنند، مردمی که تا چند ماه قبل سنگ صبور مردم کرمان و خانواده‌های شهدا بود، جوانان کرمانی آرزو داشتند لحظه‌ای پای صحبتهایش بشینند و در کنارش پایه‌های جبهه مقاومت را با پرچم ولایت محکم‌تر کنند اما اینکه تصور کنید پس از شهادت قهرمانانه‌اش آرزوهای این جوانان به نقطه پایان رسید اشتباهی بزرگ است.

حاج قاسم هنوز هم زنده است / ‏‬ پرچم قرمز بر فراز ارتفاعات صاحب الزمان

حاج قاسم هنوز هم در کرمان زنده است، افکار و اندیشه‌هایش به الگویی برای جوانان کرمانی تبدیل شده است؛ قلب مقاومت در گلزارشهدای کرمان می‌زند، گلزاری که شهدای مبارزات انقلابی مردم کرمان در مقابله با رژیم طاغوت، شهدای هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف، شهدای مبازره با اشرار در مرزهای شرقی، شهدای مبارزه با ضد انقلاب و منافقان، شهدای مبارزه با اشرار و قاچاقچیان، شهدای ترور و حالا شهدای دفاع از حرم را در خود جای داده است.

تاریخی از مجاهدت‌های سربازان انقلاب و مبارزات انقلابی تحت فرمان امام خمینی و امام خامنه ای را می‌توان در گلزار این شهر دید حالا مرقد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در میان این ستاره‌های کهکشانی می‌درخشد.

تاریخی از مجاهدت‌های سربازان انقلاب و مبارزات انقلابی تحت فرمان امام خمینی و امام خامنه ای را می‌توان در گلزار این شهر دید حالا مرقد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در میان این ستاره‌های کهکشانی می‌درخشد

چند متر آن سوتر کوه‌های سر به فلج کشیده صاحب الزمان قرار دارد و جوانان کرمانی به نشانه انتقام پرچم بزرگ قرمز رنگی بر روی این کوه برافراشته‌اند.

رنگ قرمزی هم که گلدسته‌ها و گنبد مسجد را روشن می‌کند نیز تنها یک پیام دارد و آن انتقام است؛ انتقامی سخت که از یمن تا کشمیر از افغانستان تا پاکستان و آن سوی مرزی‌های غربی کشور تا عراق، سوریه و بحرین و لبنان تا مرزهای رژیم صهیونیستی در انتظار تروریست‌های آمریکایی کمین کرده است.

حالا جوانان جبهه مقاومت چشم به راهی دارند که در وصیت نامه سید الشهدای جبهه مقاومت ترسیم شده، پرچم ولایت به دستان جوانان جبهه مقاومت است و ولایتمداران دیار کریمان سعی می‌کنند گوی سبقت را از دیگران بربایند.

نیمه شب است، راهی گلزار شهدا می‌شوم؛ نور افکن ها دامنه کوه را روشن کرده و انسان را به یاد آرامش و ابهتی می‌اندازند که در چشمان حاج قاسم نهفته بود و مایه آرامش مظلومان در عراق و سوریه و لبنان بود.

قرار نیمه شب با پدران آسمانی

عده‌ای از دختران شهدای کرمان گرد هم آمده‌اند، قراری در نیمه شب با پدران آسمانی گذاشته‌اند. نام تک تک شهدا را می‌دانند، زندگی نامه شأن را وصیت نامه شأن را می‌دانند و گوشه و گوشه گلزار نشسته‌اند و به یاد پدرانشان اشک می‌ریزند اما سرشان را به آسمان می سایند و فخر می‌فروشند که پدرانشان در یکی از کهکشانی ترین مکان‌ها به آرامش ابدی رسیده‌اند.

گاه با یکدیگر گرد مزار یک شهید جمع می‌شوند و در مورد خصوصیات اخلاقی و وصیت نامه شهید سخن می‌گویند و یاد خانواده اش را زنده می‌کنند و برای ملاقات با پدر و مادر شهید برنامه ریزی می‌کنند.

گاه با یکدیگر گرد مزار یک شهید جمع می‌شوند و در مورد خصوصیات اخلاقی و وصیت نامه‌اش سخن می‌گویند و یاد خانواده اش را زنده می‌کنند و برای ملاقات با پدر و مادر شهید برنامه ریزی می‌کنند

پیمانشان ادامه راه پدران است، زهرا یکی از آنان است که لحظاتی کنارش می‌نشینم و می‌گوید: حاج قاسم هر زمان که در کرمان بود یکی از مهمترین کارهایی که داشت رسیدگی به احوال خانواده‌های شهدا بود، به مادران شهدا سر می‌زند و احوالشان را جویا می‌شد.

وی از قول یکی از مادران شهدای دفاع مقدس می‌گوید که حاج قاسم حتی زمانی که در سوریه و عراق حضور داشت و نمی‌توانست برای مدتی به کرمان بیاید تلفنی با مادران شهدا تماس می‌گرفت و از خط مقدم مبارزه با داعش احوال خانواده‌های شهدا را جویا می‌شد.

وی می‌گوید: حالا ما خانواده شهدا این روزها برای درد دل جماور مرقد حاج قاسم می‌نشینیم و یاد شهدا را زنده نگه می‌داریم و برای سلامتی مبارزان جبهه مقاومت دعا می‌کنیم، دختران شهدا قصد دارند پویش‌هایی در فضای مجازی برای ارتباط بیشتر جوانان جبهه مقاومت راه اندازی کنند و تصمیم دارند این ارتباط را از لبنان، عراق و سوریه تا یمن و افغانستان و پاکستان ایجاد کنند.

قصد دارند ابعاد زندگی شهدا را به نسل جوان منتقل کنند، توزیع بروشور، کتاب و برگزاری جلسات فرهنگی و ایجاد هشتک های جهادی در فضای مجازی را در دستور کار دارند.

زینب یکی دیگر از این افراد است که می‌گوید: حاج قاسم پرچم مبارزه را به دستان ما داد و ما این پرچم را زمین نمی‌گذاریم، پس از شهادت سید الشهدای مقاومت بسیاری از جوانان از یمن، لبنان، عراق و سوریه، ترکیه و سایر کشورهای منطقه به کرمان آمدند و قصد داشتیم یک جبهه فرهنگی متحد ایجاد کنیم که متأسفانه بعد از شیوع کرونا با وقفه مواجه شدیم اما این مسیر را ادامه می‌دهیم.

راه حاج قاسم را ادامه می‌دهیم / ‏‬ کمک رسانی به آسیب دیدگان از کرونا

وی می‌افزاید: در زمان شیوع کرونا هم بیکار نبودیم در مساجد جمع می‌شدیم و با ضدعفونی مکان‌های عمومی، جمع آوری کمک‌های مردمی به مبارزه با این ویروس منحوس رفتیم و بعد از اینکه امام خامنه ای در ایام ماه رمضان فرمان رزمایش مومنانه را دادند با جمع آوری ارزاق مورد نیاز مردمی که از این بیماری آسیب دیده بودند سعی کردیم کمک حال مردم باشیم و می‌دانستیم که این راهی است که حاج قاسم و شهیدان بر آن تاکید دارند.

وی بیان کرد: بارها می‌دیدیم که حاج قاسم در نیمه‌های شب در این گلزار در نیمه‌های شب قدم می‌زند و با شهیدان درد دل می‌کرد و آنها را برای شهادتش قسم می‌داد و این روزها نوبت ما رسیده است و هر روز شب می‌بینیم که جوانان و اقشار مختلف مردم ایران و گاه مهمانان خارجی به گلزار شهدای کرمان می آیند و با حاج قاسم درد دل می‌کنند و بر ادامه راهش تاکید می‌کنند.

راه حاج قاسم ادامه دارد و با وجود اینکه کرونا حضور مردم در گلزار شهدا را با محدودیت‌هایی مواجه کرده اما مردم سعی می‌کنند با حضور در این مکان مبارزه با تروریست‌های آمریکایی و اسرائیلی و وهابیون و رژیم کودک کش آل سعود را ادامه دهند.

کد خبر 4935227

منبع: مهر

کلیدواژه: گلزار شهدای کرمان سردار سلیمانی جبهه مقاومت ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا قزوین روز جهانی قدس نماز عید سعید فطر بیرجند روابط عمومی راهپیمایی روز قدس شهدای کرمان جبهه مقاومت گلزار شهدا وصیت نامه حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای حاج عمران در لرستان برگزار می‌شود

 نعمت‌الله باقری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملیات حاج عمران از وقایع مهمی است که در آن بیش از ۳۵۰ نفر از بهترین فرزندان این استان جان خود را تقدیم خاک ایران کردند گفت: به پاسداشت خون این شهدا یادواره‌ای در شأن این عزیزان در استان برگزار شود.
وی افزود: یادواره شهدای حاج عمران با حضور همه اقشار در لرستان پنج شنبه۲۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و اعزام خانواده شهدا در محلی که فرزندان آنها به شهادت رسیده‌اند از دیگر برنامه‌های ما است.
فرمانده سپاه لرستان بیان کرد: با شروع این یادواره دبیرخانه دومین کنگره ملی شهدا در لرستان کلید خواهد خورد
و به استقبال سومین کنگره ملی شهدای استان می‌رویم و برگزاری یادواره شهدای حاج عمران نیز در راستای این کنگره شهدا است.
وی عنوان کرد: در برنامه یادواره شهدای حاج عمران برنامه تقدیر از دست اندر کاران اولین کنگره ملی استان را نیز انجام می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات جوانان است
  • شهادت قله رستگاری است/ جنگ غزه ماهیت تمدن غرب را نشان داد
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • حال وهوای زائران نوروزی در گلزار شهدای کرمان
  • درگذشت پدر شهید والامقام رحیم میراب اورنگ
  • برپایی مراسم شب‌های قدر در امامزاده حسین و گلزار شهدای قزوین
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد
  • کرمان فقط با مردم آباد می‌شود
  • تجمع دانشجویان زنجانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی+فیلم
  • یادواره شهدای حاج عمران در لرستان برگزار می‌شود