Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون، ایرانیان مقیم خارج از کشور را مخاطبان بالقوه اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی ایرانی می‌داند.

به‌گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا جلال فاطمیکارگردان، بازیگر و نویسنده سینما تحصیلات خود را در کالج «کل آرتس کالیفرنیا» به پایان برده است. حاصل پانزده سال  حضور فاطمی در هالیوود، مونتاژ ده‌ها فیلم تلویزیونی، ساخت حدود صد و شصت فیلم تبلیغاتی، هفده فیلم کوتاه و مستند، بیش از چهل کلیپ موسیقی و یک تله فیلم سینمایی با نام «نوزاد اتمی» است که نامزد بهترین فیلم و بهترین مونتاژ تلویزیونی از جشنواره هیوستون در سال ۱۹۹۰ میلادی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فاطمی در اوایل دهه هفتاد به ایران بازگشت و همراه با برادرش جعفر فاطمی و زنده یاد جمشید اردلان فعالیتش در حوزه کارهای تبلیغاتی سینمایی و تلویزیونی آغاز کرد. او بعدها با کارگردانی فیلم «نخودی» و «بچگیتو فراموش نکن» سینمای کودک و نوجوان را هم تجربه کرد.

این بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در سال 1393 در فیلم «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی که مضمونی سیاسی و امنیتی داشت، نقش یک جاسوس بین المللی را بازی کرد. ضمن این که در فیلم‌هایی همچون «خسته نباشید»، «بیست و یک روز بعد»، «بی وزنی» و «درساژ» و سریال‌های ترور خاموش، دیوار به دیوار و ملکاوان هم ایفای نقش کرده است.

جلال فاطمی در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره فرصت‌های اکران آنلاین گفت:موفقیت یک فیلم در اکران آنلاین بیشتر به ماهیت آن فیلم بستگی دارد.گاهی موضوع و ماهیت یک فیلم با گذشت چند ماه دچار کهنگی می‌شود و یا از فضای رسانه‌ای و سینمایی دور می‌شود در این صورت بهتر است که از اکران آنلاین به عنوان یک گزینه استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: اکران آنلاین در شرایط عادی هم می‌تواند یک گزینه مفید برای اکران فیلم‌های سینمایی باشد.در سال‌های اخیر فناوری آنلاین آنقدر پیشرفت کرده که بخشی از مخاطبان سینما به‌ویژه جوانان نوجوانان ترجیح می‌دهندکه فیلم‌ها را با کیفیت بالا در ابزارهایی مثل موبایل و تبلت و بسترهای اینترنتی نمایش فیلم ببینند.

فاطمی افزود:البته نشستن در سالن  تاریک سینما و دیدن فیلم بر پرده عریض هم لذت خاص خودش را دارد. سینمارفتن فرهنگی را با خود دارد که همچنان پابرجاست و طرفداران خاص خودش را هم دارد. در سینما عظمت صحنه و کیفیت صدا آن‌قدر جذاب و عالی است که با هیچ ابزار دیگری قابل درک است. اما در شرایط فعلی به نظر می‌رسد چاره‌ای نداشته باشیم.

این بازیگرسینما و تلویزیون و فیلمساز بیان کرد: البته نباید مقایسه بسترهای نمایش اینترنتی فیلم در کشورمان و کمپانی‌های بزرگ و باسابقه‌ای مثل «نت‌فلیکس» ما را به اشتباه بیندازد.این‌گونه شرکت‌ها به خاطر گسترشی که در همه دنیا دارند بدون حضور فیزیکی در کشورهای مختلف می‌توانند فیلم‌ها و سریال‌های خود را به کشورهای مقصد بفروشند.

وی گفت: آنها علاوه بر یک سیستم بازاریابی قوی و گسترده از امکان زیرساختی بالایی نیز برخورداند که می‌تواند قدرت مانور آن‌ها را بالا ببرد. به همین دلیل هم «نت‌فلیکس» در اکران آنلاین  و هم کمپانی‌های قدیمی‌تر مثل «مترو گلدن مایر» و «پارامونت»  در اکران روی پرده  می‌توانند در این بازار دست بالا را داشته باشند.حالا باید ببینیم شرکت‌های ایرانی تا چه‌اندازه این قدرت عمل و توانایی را خواهند داشت تا کالاهای متنوع‌تری برای نمایش داشته باشند.

فاطمی افزود: یکی دیگر از مزایای اکران آنلاین به دربرگیری مخاطبان ایرانی مقیم خارج باز می‌گردد. می‌دانید که ما جمعیت قابل‌توجهی از ایرانیان مهاجر را در کشورهای مختلف داریم که بخشی  از آنها از نسل‌های جدیتر هستند که ارتباط فرهنگی و رسانه‌ای آنها با داخل ایران ضعیف است. از طرف دیگر بسیاری از آنان و حتی نسل‌های جدیدتر مهاجران علاقه دارند که بتوانند همزمان با مخاطبان داخلی بیننده سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی ایرانی باشند.

این کارگردان سینما اظهار کرد: برخلاف شبکه‌های ماهواره‌ای که معمولاً آثار سینمایی را با کیفیت بسیار پایین و بدون اجازه صاحبان اثر پخش می‌کنند، بسترهای اینترنتی نمایش فیلم این امکان را در اختیار ایرانیان خارج از کشور می‌گذارد تا فیلم‌های به‌روز را با بهترین کیفیت و به صورت قانونی و با کمترین هزینه تماشا کنند.ایرانیان خارج از کشور مخاطبان بالقوه اکران آنلاین هستند.

وی افزود: علاوه بر ارتباط با مخاطبان ایرانی خارج از کشور، این فرایند در بلندمدت بین فیلمسازان داخل ایران و  هنرمندان ایرانی مقیم خارج هم پل میزند و اعتماد بین آنها را افزایش خواهد داد و به یک  تبادل فرهنگی منجر می‌شود که برای همه ما سودمند است.

 انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: سینمای آنلاین اکران آنلاین اکران آنلاین خارج از کشور فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فیلم؛ فیلم سینمایی «پرویز خان» به نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی و تهیه کنندگی عطا پناهی از جمعه 7 اردیبهشت ماه ساعت 8 صبح در بخش سینما آنلاین فیلم نت اکران خواهد شد.

«پرویزخان» از 23 اسفندماه در سینماهای سراسر کشور اکران خود را آغاز کرده بود که با استقبال مخاطبان رو به رو شد.

این فیلم سینمایی در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر توانست نظر منتقدان و اهالی رسانه را به خود جلب کند و موفق به نامزدی در 9 رشته شد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول، سیمرغ بلورین بهترین تدوین و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه را دریافت کرد.

سعید پورصمیمی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی،  خسرو احمدی، مهدی قربانی، یاسین مسعودی، محمد صادق ملک، نیما نادری، روزبه رئوفی، یدالله شادمانی، مهدی فریضه، منوچهر علیپور، امیر دانشجو، سید ابوالفضل موسوی، نصیر ساکی، امیرمهدی کوشکی، علی فرحناک، اسکندر کوتی و مریم سعادت بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فلیم سینمایی «پرویزخان» که محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج با حمایت وزارت ورزش و جوانان است، درباره پرویز دهداری یکی از متفاوت‌ترین مربیان بزرگ تیم ملی فوتبال ایران است.

عوامل فیلم سینمایی «پرویز خان» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی، مدیر صدابرداری: میثم یاردیلو، طراح صحنه: محسن خدابخشی، طراح لباس: آزاده قوام، طراح چهره پردازی: امید گلزاده، تدوین: حسن حسندوست، طراح جلوه‌های بصری: سید هادی اسلامی، مدیر تولید: رضا زنجانیان، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، آهنگساز: بامداد افشار، اصلاح رنگ ونور: فربد جلالی، دستیار اول کارگردان: علی غیاثوند، مدیر تدارکات: امیر مرایی، برنامه‌ریز: سحر زرندی، عکاس: حبیب مجیدی، روابط عمومی: علی سلمان زاده، مجری طرح: استودیو بادبان.

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • «پرویز خان» راهی اکران آنلاین شد
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • رؤیا افشار با «همسایه شما، زهره» به سینما می‌آید/ اکران فیلم از چهارشنبه
  • رویا افشار با «همسایه شما، زهره» به سینما می‌آید/ اکران فیلم از چهارشنبه
  • نقش برابر مردم و مسوولان برای ماندگاری سینما در قوچان
  • کارگردان فیلم کاپیتان: اکران آنلاین یک قاچاق محترمانه است
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد / جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد/ جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب