Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام شریفی کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه در مورد اتفاق اخیر برای «رومینا اشرفی» تحت‌الشعاع قرار دادن ولایت پدر بر دختر را دنبال می کنند گفت: دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی با ابزارهای رسانه‌ای خود از این مسائل سوءاستفاده می‌کنند و به دنبال تضعیف و تخریب مبانی فقهی اسلام هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت‌الاسلام مصطفی شریفی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب؛ با تشریح برخی از جزئیات حادثه‌ی قتل «رومینا اشرفی» دختر ۱۳ ساله تالشی توسط پدرش ضمن ابراز تأسف و تأثر در اینباره گفت: طبق اظهارات خانواده‌ی مقتوله، این دختر ۱۳ ساله توسط مردی ۳۵ ساله فریب داده شده است و رابطه‌ی دوستی که با وی برقرار می‌کند منجر به فرار چندروزه این دختر از منزل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از دستگیری توسط پلیس این دختر به خانواده‌اش تحویل داده شد و خانواده اظهار می‌کنند که مقدمات ازدواج این دختر را آماده کردند اما خانواده پسر از این کار شانه خالی کردند و این مسئله باعث عصبانیت پدر دختر شد و از سوی دیگر این پسر ۳۵ ساله اظهار می‌کند که قصد ازدواج داشته است و حال‌آنکه مگر می‌شود کسی که قصد ازدواج با دختری را دارد و این دختر ناموس او خواهد شد تصاویر برهنه‌ی او را در فضای اجتماعی منتشر کند؟ پس این نشان‌دهنده نیات شیطانی این فرد است.

دشمنان اسلام به دنبال تضعیف و تخریب مبانی فقهی اسلام هستند

شریفی به حواشی این اتفاق و تلاش برخی برای ماهی گرفتن از آب گل‌آلود اشاره کرد و افزود: دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی با ابزارهای رسانه‌ای خود از این مسائل سوءاستفاده می‌کنند و به دنبال تضعیف و تخریب مبانی فقهی اسلام هستند و در این مورد اخیر تحت‌الشعاع قرار دادن ولایت پدر بر دختر را دنبال می کنند در حالی که سؤال اینجاست که مگر می‌شود دختری که رشیده نیست و احساسات زیادی دارد بدون پشتوانه منطقی و در سایه آسیب‌های اجتماعی در جامعه رها شود؟

این کارشناس مسائل مذهبی به مسئله‌ی ازدواج در سنین پایین که چندی قبل توسط برخی مورد مناقشه قرارگرفته بود اشاره کرد و تصریح کرد: در مسئله ازدواج رسول اکرم (ص) عده‌ای مطرح کردند چرا پیامبر با یک دختر ازدواج‌کردند و حالا می‌گویند چرا با ازدواج این دختر مخالفت شده، حال‌آنکه در این مسئله بحث فریب مطرح است و اصلاً موضوع ازدواج نبوده است.

مدعیان حمایت از حقوق زن به دنبال منافع حزبی و اسلام‌ستیزی‌اند

شریفی بابیان اینکه عده‌ای برخلاف مواضعشان درگذشته هم‌اکنون بحث قصاص را مطرح می‌کنند گفت: مسئله‌ی بعدی اینجاست که این‌ها تا قبل از این مخالف قصاص بودند و حکم اسلام را زیر سؤال می‌بردند درصورتی‌که خداوند می‌فرماید در این قصاص اگر تفکر شود حیات هست، اما حالا حرفشان این است که چرا قصاص نشود و این موضوع را بزرگنمایی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که الآن شعار حقوق بشر و حمایت از حقوق زنان سر داده‌اند اصلاً حامی زن نیستند و نیت خالصی ندارند و فقط به دنبال منافع حزبی و اسلام‌ستیزی‌اند تا روی این مسائل موج‌سواری ‌کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر حجیت احکام اسلام در این موارد گفت: طبق احکام اسلامی صاحب قصاص پدر است و حال وقتی خود صاحب قصاص است حد آن از پدر رفع می‌شود ولی دیه و حبس به لحاظ جنبه عمومی جرم به وی تعلق می‌گیرد و با توجه به اظهار ندامت پدر این دختر بحثی مطرح است که به علت مسائل مختلفی دچار یک جنون عامی شده است که البته نیاز به بررسی‌های قضایی و کارشناسی طبق قوانین و موازین خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت

پسر معتاد به مشروبات الکلی که با فریب دختر جوان او را از خانه فراری داده بود با پیگیری به‌موقع پلیس دستگیر شد.

به گزارش ایران، اواسط فروردین امسال درپی ناپدید شدن دختری ۱۸ ساله و شکایت خانواده وی به پلیس، رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

پدر این دختر با حضور در مقر انتظامی به کارآگاهان گفت: حدود هشت ماه قبل متوجه شدم دخترم با پسر جوانی آشنا شده و قصد ازدواج دارد اما در بررسی‌ها فهمیدم که پسر جوان به مشروبات الکلی اعتیاد شدیدی دارد به همین خاطر بشدت با این ازدواج مخالفت کردم اما پس از آنکه دخترم با مخالفت شدید ما مواجه شد یک روز به بهانه رفتن به سوپر مارکت از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت.

سردار علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: با تحقیقات میدانی مشخص شد دختر به همراه همان پسر جوان از خانه فرار کرده و آنها در مسیر از یک سوپر مارکت خرید کردند و بدین ترتیب درابتدا با بازبینی دوربین‌های مداربسته چهره این مرد جوان شناسایی و در نهایت با رصد‌های اطلاعاتی مخفیگاه وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت.

 پس از اقدامات پلیسی نامحسوس و شبانه‌روزی و با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی، متهم در مخفیگاهش دستگیر و به‌همراه دختر جوان به اداره چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

 متهم در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر اغفال دختر جوان با شگرد وعده‌های دروغین ازدواج و مهاجرت به خارج از کشور اعتراف کرد. در ادامه نیز با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، فقدانی تحویل خانواده‌اش شد و متهم برای کشف جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.ولی‌پور گودرزی در پایان گفت: جوانان و نوجوانان باید بدانند که خانواده امن‌ترین محیط برای آنها است و با بیان مشکلات و طرح دغدغه‌هایشان با خانواده مشورت کنند و به هیچ عنوان نباید فریب افراد خارج از خانواده را خورده و به این بهانه از کانون گرم خانواده خارج شوند.

دیگر خبرها

  • مدعیان جامانده به دنبال جام؛ در انتظار خلق شگفتی
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • سندروم مسئله با پدر در کمین دختران
  • جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم