Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسم رونمایی از ربات ایرانی «کیوان لایف بات» برای کاهش ارتباط درمانگر با بیمار، بر ویژگی‌های این محصول ایران ساخت و ورود فناوری به دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید شد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در مدت زمانی کوتاه موفق به طراحی و ساخت یک ربات خدمت رسان پزشکی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ربات ایران ساخت با نام «کیوان لایف بات» با ویژگی‌های خود در زمان شیوع بیماری‌های با ضریب بالای انتقال، ارتباط درمانگر و بیمار را کم می‌کند. ربات پزشکی کیوان لایف بات امروز به عنوان عضوی از کادر درمان بیمارستان شهید هاشمی نژاد و همزمان در قطر و روسیه فعالیت خود را آغاز کرد.   قره خانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده این ربات به ویژگی‌های آن اشاره کرد و گفت: این ربات به صورت خودکار یا کنترل از راه دور فعالیت می‌کند. حمل غذا و دارو به اتاق‌های مختلف و ارائه آن به بیمار، اندازه گیری میزان دما و اکسیژن خون بدن بیمار، ارتباط صوتی و تصویری پزشک و بیمار برخی از ویژگی‌های آن است. البته به دلیل ایران ساخت بودن این ربات امکان اضافه سنسور‌های دیگر به آن وجود دارد.

وی ادامه داد: دو نمونه از این محصول به قطر صادر شده است. همچنین روسیه و کره جنوبی نیز برای خرید آن استقبال کرده‌اند و در حال آماده سازی محتوای لازم به زبان آن‌ها هستیم.

رباتی صددرصد ایرانی محسن عباسی مدیر عامل بیمارستان شهید هاشمی نژاد دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: طراحی و ساخت این ربات به طور کامل در داخل کشور انجام شده و صد در صد ایرانی است. هدف ما تنها مقابله با کرونا نیست بلکه این محصول برای مقابله با هر بیماری واگیر داری آماده به کار است و در مقابله با بیماری‌هایی با ضریب انتقال بالا اثرگذاری خود را نشان می‌دهد. با ورود آن به بیمارستان‌ها در زمان شیوع بیماری‌هایی مانند کرونا و در زمان قرنطینه وجود آن کمک بزرگی است تا برخورد درمانگر و بیماران را کاهش دهد.   باید به فناوری بهای بیشتری داده شود در بخش بعدی جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز به ورود فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: شرکت‌هایی در این حوزه موفقیت بیشتری دارند که ارتباط نزدیکی را با بخش بالین ایجاد کرده‌اند. باید به فناوری بهای بیشتری داده شود. دانش بنیان‌ها با ساخت این ربات و فعالیت در زمان بحران کرونا نشان دادند که آنچه درباره ایران می‌گویند اشتباه است.

در ادامه ضمن رونمایی از ربات پزشکی کیوان لایف بات از کادر پزشکی و درمانی و پرستاری بیمارستان شهید هاشمی نژاد با حضور مسئولین تقدیر صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ربات هوشمند معاونت علمی و فناوری بیمارستان شهید هاشمی نژاد علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند

یحیایی گفت: از آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان سه هزار و ۹۵ نفر بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

وی ادامه داد: از کل مراجعان به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه ۳۹۶ مورد در اثر حادثه ترافیکی و ۳۱ هزار و ۸۱۳ مورد به دلیل سایر بیماری‌ به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه مراجعه داشتند و در این مدت ۵۱۸ مورد عمل جراحی در بیمارستان های دانشگاه انجام شد.

یحیایی یادآور شد: از آغاز سال نو ۱۰۵ نوزاد در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان چشم به جهان گشودند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • جوان عشایر دشتستانی ناجی چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی به چهار بیمار
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی با چهار بیمار
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • جوان ۲۳ ساله دشتستانی ناجی جان چهار بیمار نیازمند به عضو شد
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان