Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید احمد حیدریان، مشاور مجری طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در نشست با فرماندار خلخال گفت: چهارمین طرح از مجموعه طرح‌های منظومه‌های روستایی بنیاد مسکن در روستا‌های خلخال اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح از طرح‌های موفق در توسعه، عمران و اشتغال روستایی است و بخش شاهرود شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل برای اجرای آن انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور مجری طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه مطالعات طرح پایان یافته و مراحل اجرایی آن از امروز در ۳۳ روستای بخش شاهرود خلخال اجرا می‌شود، اظهارداشت: بر اساس برنامه‌ریزی بنیاد مسکن طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در ۱۰۰ نقطه کشور اجرا می‌شود و شهرستان خلخال چهارمین منطقه است.

حیدریان با اشاره به اینکه شهرستان‌های گچساران، بابل کنار و طارم از جمله مناطق اجرای پایلوت طرح توسعه منظومه روستایی در کشور هستند که پیش از خلخال این طرح با موفقیت در آن‌ها اجرا شده است، افزود: نتایج اجرای موفق این طرح‌ها در سه منطقه قبلی پایداری جمعیت روستایی و ایجاد اشتغال برای اهالی روستا‌های محل طرح است.

او گفت: طرح توسعه پایدار منظومه روستایی بر اساس بند ح ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه به پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در چهارچوب طرح توسعه و عمران (جامع) ناحیه‌ای یا سایر طرح‌های فرادست تهیه شده است.

مشاور مجری طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: ایجاد کسب و کار‌های کوچک بویژه در زمینه‌های کشاورزی و بوم‌گردی و توسعه صنعت گردشگری از جمله اهداف و بخش‌های طرح توسعه پایدار منظومه روستایی است و تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان طرح‌ها از سوی صندوق کارآفرینی امید در روستا‌های محل اجرا پرداخت خواهد شد.

حیدریان با بیان اینکه در اجرای طرح منظومه‌های روستایی بنیاد با هدف پرهیز از موازی‌کاری از ورود به طرح‌های بنیاد علوی در دست اجرا در مناطق مختلف کشور از جمله خلخال پرهیز خواهد شد، تشریح کرد: درصد موفقیت اجرای این طرح مشروط به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان با مجری طرح است.

او گفت: پیش از این نیز در راستای اجرای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی بنیاد مسکن در مناطق مختلف کشور دوره‌های آموزشی در زمینه‌های کشت زعفران و پرورش قارچ برای متقاضیان برگزار و گواهینامه فنی و حرفه‌ای برای بهره‌برداران صادر شد.

فریدون بابایی، فرماندار خلخال نیز با اعلام آمادگی جهت همکاری در اجرای این طرح در روستا‌های بخش شاهرود گفت: برغم برخورداری این منطقه از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بی‌شمار گردشگری نام خلخال همچنان در لیست مناطق محروم استان اردبیل است.

او افزود: در حالی که در گذشته به ایجاد زیرساخت‌ها از جمله برق‌رسانی، گازرسانی، بهسازی معابر روستایی، راه‌های ارتباطی و دیگر نیاز‌های روستایی این شهرستان توجه شده، ولی از اشتغال جوانان روستایی غفلت و موجب خالی شدن روستا‌ها از جمعیت جوان و مولد کار و تولید شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منظومه روستایی بنیاد مسکن ایجاد اشتغال صنعت گردشگری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منظومه روستایی اجرا می شود روستا ها مجری طرح طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از اجرای طرح مسکن در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: ساخت مسکن در دولت سیزدهم شتاب گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، علی اصغر احمدی مدیرکل بنیاد مستضعفان مازندران اظهار داشت: ساخت واحد‌های مسکونی در دولت سیزدهم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری و روستایی، بحث عمران شهری و توسعه روستایی فعالیت دارد بیان کرد: از سال 1384 ساخت 161 هزار و 710 واحد مسکن روستایی آغاز شد و 154 هزار و 515 واحد به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران بیان کرد: در دولت سیزدهم نیز ساخت 17 هزار و 743 واحد مسکن روستایی آغاز شده ‌و 11 هزار واحد به بهره‌برداری رسید که 2 هزار واحد آن امسال و در چهل و پنجمین سالگرد افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) افتتاح شد.

احمدی تاکید کرد: صدور 25 هزار فقره سند مالکیت  روستایی و شهر‌های زیر 25 هزار نفر انجام شده است.

وی گفت: با بازنگری طرح هادی در 586 روستا، طرح هادی در 257 روستا در دولت سیزدهم اجرا شده است.

وی گفت: تهیه طرح هادی  یکی از اقدامات بنیاد مسکن است و در دولت سیزدهم در نیمی از 2 هزار و 400 روستای مازندران طرح هادی اجرا شد.

احمدی همچنین خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی 60 درصد از خانه‌های روستایی استان انجام شده و تا سال 1410 همه خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران همچنین گفت: با ایجاد تفاهمنامه با کمیته امداد، بنیاد مسکن، و بسیج سازندگی استان ساخت 40 هزار واحد مسکونی روستایی در برش استانی ررنامه ریزی شد و 400 واحد به همت بسیج سازندگی ساخته می‌شود.

وی اظهار کرد: ساخت مسکن محرومین را هم در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دنبال می‌کنیم.

احمدی بیان کرد: بهزیستی،اداره راه و شهرسازی، کمیته امداد و همچنین بسیج سازندگی سپاه کربلا و بانک‌های عامل در امر مسکن سازی همکاری دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • پایدار شدن برق ۲۸ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • ۳۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال در حال اجراست
  • مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال