Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات فرماندهی پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم، وضعیت این استان را از نظر کرونا همچنان زرد دانست و افزود: معیارهای انتخاب یک استان به‌عنوان سفید، زرد و قرمز تغییر کرده و با توجه به‌اضافه شدن موارد جدید به معیارهای قبلی، این موضوع دشوارتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در بازدیدی که به‌تازگی از مرکز فوریت‌های پزشکی بیمارستان کامکار قم صورت گرفت، بیشتر بستری‌شدگان افراد مُسن و بالای ۶۵ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، قلبی و عروقی، کبدی و سرطانی بودند، ازاین‌رو باید بیشتر تلاش خود را بر روی این افراد متمرکز کنیم.

قدیر ادامه داد: سیاست کلی بهداشت و درمان استان و کشور حفظ سلامتی مردم و ندادن اطمینان کاذب است، ازاین‌رو رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی اهمیت زیادی دارد.

وی بابیان این‌که باید با کرونا زندگی کنیم، گفت: باید نه مردم را بترسانیم و نه شرایط را عادی جلوه دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین کرونا را به لحاظ راه‌های انتقال، مسائل ژنتیکی و علائم ابتلا فاقد هرگونه تغییر دانست و گفت: تب شدید، سرفه، تنگی نفَس و دردهای عضلانی شایع‌ترین علائم ابتلا به شمار می‌آید و مشکل‌های گوارشی نیز پنج درصد عامل ابتلا را تشکیل می‌دهد.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر با توجه به بازگشایی اماکن مذهبی در قم، نگرانی ما مراجعه زائران از مناطق قرمز به این استان است.

کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: كرونا بيمارستان كامكار ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/کرمانشاه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی اولین مرکز ترس از زایمان(توکو فوبیا) کشور در استان کرمانشاه خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا با بیان اینکه به ترس از بارداری و زایمان توکوفوبیا (Toko phobia) می‌گویند، گفت: زنانی که به این فوبیا مبتلا هستند، ممکن است علیرغم علاقه‌ای که به بچه‌دار شدن دارند، از باردار شدن امتناع کنند و یا در صورت وقوع بارداری سزارین را به زایمان طبیعی ترجیح دهند.

وی اظهار کرد: برای کاهش ترس از زایمان این دسته از زنان، به زودی مرکز ترس از زایمان در بخشی از ساختمان کلینیک تخصصی مادر و کودک منزه راه اندازی می شود.  

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، شکیبا افزود: در این مرکز مادرانی پذیرش می شوند که بدون علت پزشکی خواهان زایمان به روش سزارین بوده و یا دارای ترس از زایمان(متوسط به بالا) هستند و از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ارجاع شده اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • کشف بیس از ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • همه با هم برای جوانی جمعیت
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه