Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: تست‌هایی که باشگاه‌ها گرفته‌اند تست PCR بوده و آزمایشگاه‌هایی که این آزمایش را می‌گیرند، از وزارت بهداشت مجوز دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

رضا سعیدی درباره تست‌های کرونای انجام شده از سوی تیم‌های لیگ برتر فوتبال گفت:

تست‌هایی که باشگاه‌ها گرفته‌اند تست PCR بوده و آزمایشگاه‌هایی که این آزمایش را می‌گیرند، پیش از این از وزارت بهداشت مجوز دریافت کرده‌اند؛ بنابراین شبهه ایجاد شده مبنی بر اینکه برخی باشگاه‌ها به آزمایشگاه سر کوچه‌شان مراجعه می‌کنند، درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی افزود:

در جلسه‌ای که روز گذشته برگزار شد، قرار شد چند آزمایشگاه که دقت بالاتری دارند را معرفی کنیم. کیت‌ها، بِرند‌های متفاوتی دارند که همه تاییدیه جهانی و وزارت بهداشت را دارند، ولی دقت کیت‌ها متفاوت است و این مشکلی است که کل دنیا دارد، بنابراین باید راهکاری پیدا کنیم که نتیجه یکسانی را از آزمایش‌ها کسب کنیم.

رضا سعیدی درباره اینکه چرا از ابتدا چند آزمایشگاه مشخص به باشگاه‌ها معرفی نشد، گفت:

این تعداد آزمایشگاه در سراسر کشور وجود ندارد و برای همین می‌توانیم چند آزمایشگاه را در تهران مشخص کنیم و برای برخی تیم‌ها هم ماموران آزمایشگاه با هواپیما به شهر‌ها بروند و از باشگاه‌ها تست بگیرند، چرا که خیلی از شهر‌ها آزمایشگاهی که تست PCR بگیرد ندارند و مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی عنوان کرد:

برای اینکه کرونای یک فرد قطعی قلمداد شود، جمیع شرایط باید بررسی شود. علائم، شرح حال، تست PCR و تست سرولوژی از جمله مواردی است که پزشک برای تشخیص بررسی می‌کند. در همه جای دنیا هم صرفاً به دلیل مثبت بودن تست PCR، کرونا را قضاوت نمی‌کنند.

رضا سعیدی درباره اینکه این تست‌ها قیمت بالایی دارند و باشگاه‌ها با مشکلات مالی چگونه باید این هزینه‌ها را داشته باشند، گفت:

فقط برای لیگ برتر تا انتهای فصل ۴ هزار تست لازم است. هر ۵ روز یکبار باید تست انجام شود و باشگاه‌ها نیز مشکل مالی دارند. قرار شد با وزارت بهداشت رایزنی شود تا باشگاه‌ها با تعرفه دولتی این کار را انجام دهند. اگر بتوانیم با ۳ آزمایشگاهی که مدنظر است هم صحبت کنیم تا با تخفیف تست‌ها گرفته شود خیلی خوب است، هرچند می‌دانم برخی تیم‌ها رایزنی کردند و آزمایشات را به صورت رایگان انجام داده‌اند.

رضا سعیدی درباره اینکه آیا صحبت از لغو و تعطیلی مسابقات بوده است، خاطرنشان کرد:

کرونا معضل تک ضلعی نیست؛ بحث روانی و نشاط اجتماعی و شرایط اقتصادی هم مهم است. همه این موارد در تصمیمات مدنظر قرار می‌گیرد. هنوز هیچ تصمیمی برای لغو کامل مسابقات گرفته نشده و هیچ بحثی هم در این باره نیست. تمام سعی خود را می‌کنیم که مسابقات با سلامت کامل انجام شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تست PCR سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی تست PCR رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی سخنگوی فدراسیون پزشکی وزارت بهداشت باشگاه ها تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان شطرنج ایران یادواره شهید آرمان علی وردی با ۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی از پنج‌شنبه ۳۰ فروردین‌ ماه به مدت ۶ روز در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد.

لیگ برتر شطرنج بانوان ایران که با حضور ۸ تیم باشگاه نخبگان، باشگاه شطرنج افلاک، باشگاه پیشگام نوین رایمند شهرضا، باشگاه پیشگام نوین تهران، باشگاه اندیشه نوین ساری، باشگاه فیل خوب اراک، باشگاه ابتکار لنگرود و دانشگاه تهران آغاز به کار کرد در نهایت با قهرمانی باشگاه نخبگان گیلان به پایان رسید.

در پایان آیین اختتامیه لیگ برتر شطرنج بانوان کشور با حضور مسئولان فدراسیون شطرنج و اعضاء تیم‌ها برگزار و جام و مدال و حکم و جوایز این رقابت‌ها به عنوان‌داران از سوی مسئولان فدراسیون شطرنج اعطاء شد.

کد خبر 6087185

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان
  • واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • بائو: نساجی آزمایشگاه مربیان تازه به دوران رسیده شده است/ بیشتر هوچی‌گری در بازی‌های لیگ دیده‌ایم