Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:50:06 GMT

ترفندهای صنایع دخانی برای جذب مشتری

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۰۶۱۰

ترفندهای صنایع دخانی برای جذب مشتری

رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به ترفندهای صنایع دخانی برای جذب مشتری گفت: استفاده از طعم دهنده های جذاب و اسانس های خاص که برای استفاده جوانان در تنباکو و محصولات نیکوتین به کار می رود، مانند انواع طعم های گیلاس، آدامس بادکنکی و آب نبات که عاملی است برای ترغیب جوانان به مصرف، باعث می شود که افراد خطرات مربوط به سلامت را دست کم بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا حیدری اظهار کرد: روز جهانی بدون دخانیات سال ۹۹ با شعار  " محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفند های صنایع دخانی  و پیشگیری  از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها" آغازبه کار کرد.

وی با بیان این که شعار هفته ملی بدون دخانیات  نیز در کشور ما "محافظت از سلامت عمومی در برابر ترفندهای صنایع دخانی و بیماری کرونا"  انتخاب شده، افزود: آگاه سازی افکار عمومی درباره  مضرات استعمال دخانیات وافزایش آگاهی عمومی، به ویژه جوانان، در مورد تاثیرات مضر دخانیات، از سرطان تا بیماری های تنفسی مزمن، اهمیت کاهش مصرف دخانیات و همچنین خطرات مواجهه با دود دست دوم و سوم از مهمترین اهداف اختصاص روز یا هفته ای با نام عاری از دخانیات است.

حیدری با بیان این که افزایش آگاهی عمومی در مورد تاثیرات مخرب ترفند ها و روش های اغوا کننده و فریبنده صنایع دخانی اهمیت ویژه ای دارد، تاکید کرد: باید خانواده ها و جوانان و خصوصا بانوان با روش های اغوا کننده و  فریبکاری های صنایع دخانی که با هدف جذب آنان برنامه ریزی و اجرا می شود آشنا شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: باید دانش و آگاهی جوانان در مورد اهداف و روش های صنایع دخانی برای آشنایی نسل های فعلی و آینده در مورد محصولات دخانی جدید و نیکوتین ارتقا یابد.

وی افزود:قدرتمند کردن افرادی که می توانند برای محافظت و دفاع از جوانان در برابر ترفند های صنایع دخانی در خانه، اجتماع و مدرسه و  شبکه های اجتماعی تاثیر گذار باشند نیز از ضروریات است.

حیدری با اشاره به ترفندهای صنایع دخانی برای جذب مشتری توضیح داد: استفاده از طعم دهنده های جذاب و اسانس های خاص  که برای استفاده جوانان در تنباکو و محصولات نیکوتین به کار می رود، مانند انواع طعم های گیلاس، آدامس بادکنکی و آب نبات  که عاملی است برای ترغیب جوانان به مصرف، باعث می شود که افراد خطرات مربوط به سلامتی را دست کم بگیرند و شروع به مصرف این محصولات کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: طرح های براق و محصولات جذاب که حمل آنها نیز بسیار آسان بوده از دیگر ترفندهای  فریبکارانه محصولات دخانی است.

رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه همچنین از تبلیغ محصولات جایگزین به عنوان "کم خطر و کم آسیب" یا "پاک تر"  به جای سیگارهای معمولی توسط شرکت های تولید کننده محصولات دخانی خبر داد و افزود: حمایت های مالی و معنوی صنایع دخانی  از برگزاری مسابقات و حمایت افراد مشهور از برند های خاص برای تبلیغ محصولات دخانی و نیکوتینی و بازاریابی در نقاط فروش در فروشگاه های بزرگ که  معمولا محصولات دخانی را در نزدیکی  محصولاتی مانند شیرینی جات، تنقلات یا نوشابه که برای کودکان و نوجوانان جذاب هستند قرار می دهند از دیگر تذفندهای این صنعت است.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه در نظر گرفتن حق بیمه برای فروشندگان و اطمینان از اینکه محصولاتشان را در معرض نمایش و دید کودکان و جوانان قرار می دهند از دیگر مواردی است که باید از سوی متولیان مورد توجه قرار بگیرد.

وی اقداماتی نظیر فروش سیگارهای نخی و سایر محصولات دخانی و نیکوتین در نزدیکی مدارس، که دسترسی کودکان به دخانیات و نیکوتین را برای دانش آموزان ارزان و آسان می کند را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد: هر گونه بازاریابی غیرمستقیم محصولات دخانی از طریق  فیلم ها، نمایش های تلویزیونی و نمایش های خانگی و پخش آنلاین که موجب گسترش مصرف شود ، اثرات مخربی دارد که برای نسل آینده جبران نشدنی است.

حیدری در ادامه ضرورت اجرای برخی قوانین همانند اجرای مقررات محدود کننده دسترسی و بازاریابی برای کودکان به ویژه مقررات منع فروش و تبلیغات محصولات دخانی در نزدیکی مدارس را مورد تاکید قرار داد.

عضو هیدت علمی دانشگاه با اشاره به اقدامات دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با هدف کاهش و کنترل مواد دخانی، خاطرنشان کرد: ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت مجامع امور صنفی، تولیدی، توزیعی در خصوص آموزش و بستر سازی مناسب برای جلوگیری از عرضه مواد دخانی به ویژه قلیان در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و شناسایی خواربار فروش ها، سوپر مارکت های و سایر اماکن فاقد عاملیت فروش که اقدام به فروش و توزیع مواد دخانی می کنند و در ادامه صدور اخطار کتبی و در صورت تکرار ارسال پرونده تخلف آنها به دادسرا از جمله این اقدامات است.

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، انجام تبلیغات محیطی و نمایش پیام ها و هشدارهای بهداشتی در مکان های پر تردد شهر، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و آموزشی با موضوعات کنترل دخانیات به ویژه قلیان به صورت غیر حضوری، تشکیل تیم های بازرسی مشترک با ارگان های ذیربط برای بازرسی اماکن عمومی و مراکز عرضه قلیان و مواد دخانی و اعمال قانون پیرو بخشنامه دادستان کل کشور به دادسراهای سراسر کشور مبنی بر حمایت از ضابطین و بازرسان بهداشتی در اجرای ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن و مراکز عمومی  از دیگر اقدامات دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با هدف کنترل مصرف دخانیات در کشورانجام شده است.

آموزش عمومی درباره مضرات مصرف دخانیات و مواجهه با دود دست دوم و اهمیت ترک دخانیات به صورت غیر حضوری، آموزش کارگران در کارگاه ها، کارخانجات مختلف و مراکز کارگری و اتحادیه های مربوطه به صورت غیر حضوری و با استفاده از رسانه های تولیدی، بهره گیری از رهنمودهای روحانیون و ائمه جمعه و جماعت و فتاوای آیات عظام به منظور آگاه کردن اقشار مختلف جامعه (بسته به وضعیت منطقه از نظر بیماری کرونا ویروس، بصورت حضوری یا غیر حضوریو یا انجام مصاحبه و برگزاری میزگردهای علمی به مناسبت روزهای هفته با رعایت موازین بهداشتی، اقدامات و فعالیت های تبلیغاتی از قبیل تهیه پوستر، پمفلت و تیزر های تبلیغاتی حول محور شعار امسالو در نهایت هماهنگی برای پیگیری ثبت وضعیت ارایه خدمات ترک دخانیات در مراکز جامع سلامت به منظور کمک به مصرف کنند گان مواد دخانی برای ترک مصرف دخانیاتاز دیگر اقدامات موثر دانشگاههای علوم پزشکی است که دکتر حیدری به آن اشاره کرد.

هفته ملی بدون دخانیات از ششم تا ۱۲ خرداد ماه با عناوین مصرف دخانیات عامل تشدید کننده بیماری کرونا ویروس، ترک دخانیات یک ضرورت برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس، محصولات نوپدید دخانی، گمراه کننده و اعتیاد آور، صنعت دخانیات، تهدیدی برای سلامت همگانی، اماکن عمومی عاری از دخانیات حقی برای همه، نوجوانان و جوانان، در تیر رس صنایع دخانی و افزایش مالیات بر محصولات دخانی، راهکار جهانی کاهش مصرف

انتهای پیا

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيگار دخانيات صنایع دخانی محصولات دخانی بیماری کرونا مصرف دخانیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مواد دخانی غیر حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ دانشیار دانشکده مهندسی نساجی در ارتباط با اهمیت بهینه‌سازی آب در صنعت نساجی گفت: صنعت نساجی بخصوص در بخش چاپ، رنگرزی و تکمیل یک صنعت آب‌بر است و در استان اصفهان هم که قطب صنعت نساجی به‌شمار می‌رود، تعداد قابل توجهی از این واحد‌ها وجود دارند. ازطرفی در دنیا شاهد رشد فناوری‌های مرتبط با مصرف بهینه آب و بازچرخانی آب در صنعت نساجی هستیم که مبحث بسیار مهمی است.


سیدمهدی حجازی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان نیز درحال پیشرفت به سمت دانشگاه نسل چهار است به همین علت به فکر حل معضلات پیرامونی خود بوده و دربرابر جامعه و اطراف خود مسئولیت دارد، از این‌رو حل مسئله آب در صنعت نساجی، بازچرخانی آن و کمینه کردن مصرف یک بخش اساسی است.


وی با بیان اینکه روش‌های سنتی مصرف آب با مصرف بیش از ده‌ها کیلوگرم آب در صنعت نساجی باید به روش‌های نوین تغییر کند، گفت: هدف این رویداد شناسایی ایده‌های دانشجویی، استارت‌آپی و همچنین واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان است که در این راستا قصد توسعه سبد محصول دارند. در طی این رویداد از صنعتگرانی که در حوزه چاپ، رنگریزی و تکمیل فعالیت می‌کنند نیز دعوت شده تا یک فن‌بازار شکل بگیرد.


حجازی افزود: تاکنون ۲۸ طرح به دبیرخانه رویداد ارسال شده که ۱۱ طرح در مرحله اول داوری به مرحله نهایی رویداد راه یافتند. امیدواریم در انتهای رویداد ارتباط بین طرح‌ها و صنعت برقرار شود.


وی برقراری ارتباط بین شرکت‌کنندگان و صنعتگران بزرگ در طی این رویداد را مهم‌تر از کسب جایزه دانست و خاطرنشان کرد: در روز ۵ اردیبهشت داوری نهایی انجام می‌شود. هر تیم حدود ۱۰ دقیقه ایده خود را مطرح می‌کند، تیم داوری و افرادی که از صنعت در برنامه حضور دارند این ایده را با چالش‌هایی مواجه می‌کنند و به ۳ تیم برگزیده جوایزی تعلق می‌گیرد.


حامی اصلی رویداد فن آب (فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی) شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان است و این رویداد با مشارکت دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تأمین کننده ها و توزیع کننده های ورق گالوانیزه در ایران
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!