Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@16:47:52 GMT

کشف سه پارکینگ احتکار خودرو در اراک

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۰۶۵۷

کشف سه پارکینگ احتکار خودرو در اراک

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: سه پارکینگ احتکار خودرو با تلاش ماموران انتظامی در شهرستان اراک کشف شد.

به گزارش برنا از اراک ، سردار حسن مفخمی شهرستانی  در جمع خبرنگاران در اراک افزود: در تداوم طرح‌های عملیاتی مبارزه با مخلان اقتصادی، طرح تشدید مبارزه و مقابله با احتکار خودرو به صورت ویژه در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با آغاز تحقیقات نامحسوس، ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی و حوزه پلیس امنیت عمومی استان مرکزی در عملیات‌هایی جداگانه، سه پارکینگ دپو و احتکار خودروهای صفر را در شهرستان اراک شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در هماهنگی با مقام قضایی هر سه پارکینگ مورد بازرسی قرار گرفت و ۷۴ دستگاه خودروی صفر در این اماکن  کشف شد.
سردار مفخمی شهرستانی اظهار داشت: سه نفر در این راستا دستگیر و پس از تشکیل پرونده  برای سیر مراحل قانونی به مقام‌های قضایی معرفی شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این استان در اقدام اطلاعاتی ۴۸ کیلوگرم حشیش در شهرستان دلیجان را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: این میزان موادمخدر از یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس در یکی از مسیرهای ارتباطی این شهرستان به دست آمد و در این رابطه ۲ نفر دستگیر با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

سردار مفخمی شهرستانی افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا این استان در ۲ روز گذشته موفق به کشف ۱۰ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال کالای قاچاق در شهرستان‌های ساوه و شازند شدند.

وی عنوان کرد: این کالاها شامل ۵۰ هزار قطعه الکترونیکی و  رایانه‌ای و پنج دستگاه ماینر است و در این رابطه ۲ نفر نیز دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی شدند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اراک احتکار خودرو استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه در جلسه‌ای که به منظور بررسی وضعیت پارکینگ‌های شهر کرمانشاه در فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت پارکینگ‌ها در شهر کرمانشاه صدای مردم را درآورده، گفت : پارکینگ‌های کرمانشاه هر چه سریعتر باید ساماندهی و تعیین تکلیف شوند.

آمویی افزود: باید تعداد پارکینگ‌های شهر کرمانشاه به تفکیک پارکینگ‌های مجوزدار و بدون مجوز به همراه ظرفیت آنها مشخص باشد.

فرماندار کرمانشاه اضافه کرد: علاوه بر این باید وضعیت قیمت‌گذاری پارکینگ‌ها در شهر کرمانشاه کاملا مشخص و هزینه پارک خودرو در پارکینگ‌ها در معرض دید مردم قرار بگیرد.

آمویی با بیان اینکه طبق قانون پارکینگ‌ها باید زیر نظر اتحادیه فعالیت داشته باشند، گفت: پارکینگ‌ها حتما باید مجهز به دوربین مدار بسته باشند.

وی با بیان اینکه برخی از پارکینگ‌ها در ورودی خود اعلام کرده‌اند که هیچ مسئولیتی در صورت خسارت به خودرو، اعم از خسارت ناشی از تصادف یا سرقت ندارند، گفت: از نظر قانونی پارکینگ داران موظف به مراقبت از خودرو‌های پارک شده در فضای پارکینگ هستند، لذا پارکینگ داران حق ندارند از زیر بار تعهدات خود شانه خالی کنند.

وی ادامه داد: پارکینگ داران کرمانشاه باید ملزم به استفاده از تابلو‌های الکترونیک در ورودی خود برای اعلام ظرفیت خالی پارکینگ به مشتریان شوند.

آمویی با اشاره به تخلفات برخی از افراد مبنی بر تبدیل خیابان با پارکینگ در سطح شهر کرمانشاه، گفت: باید با این نوع تخلفات برخورد جدی بشود.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه خواستار پشتیبانی قضایی برای ساماندهی وضعیت پارکینگ‌های شهر کرمانشاه هستیم، گفت: باید برخورد لازم با متخلفین صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط شهر کرمانشاه و به طور خاص در محدوده بافت مرکزی شهر با کمبود پارکینگ مواجه هستیم، گفت: نیاز است با احداث پارکینگ‌های طبقاتی در جهت رفع کمبود پارکینگ در شهر اقدام شود.

آمویی افزود: علاوه بر این می‌توانیم با در نظر گرفتن استانداردها، از برخی ساختمان‌های موجود که ظرفیت دارند، به عنوان پارکینگ برای رفع کمبود‌ها استفاده کنیم.

محمدهادی ارباب رییس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه که پارکینگ‌ها زیر مجموعه این اتحادیه هستند از ساماندهی پارکینگ‌ها به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی کرمانشاه یاد کرد و افزود: هم اکنون در برخی نقاط شهر کرمانشاه تجمع پارکینگ‌ها را داشته و در برخی دیگر از نقاط با کمبود پارکینگ مواجه هستیم، لذا پارکینگ‌های کرمانشاه ساماندهی لازم دارند.

وی با بیان اینکه شهر کرمانشاه ۱۰۲ پارکینگ دارای پروانه کسب و ۵۸ پارکینگ فاقد پروانه کسب دارد، گفت: در پی ساماندهی پارکینگ‌های فاقد مجوز هستیم و در عین حال نظارت بیشتر بر کار پارکینگ‌های مجوز دار را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه ۲۵ پارکینگ از پارکینگ‌های فاقد مجوز کرمانشاه به ادارات دولتی اختصاص دارد، خواستار تعیین تکلیف این پارکینگ‌ها در یک بازه زمانی دو هفته‌ای شد. 

وی با بیان اینکه نرخ گذاری پارکینگ‌ها به صورت سالانه انجام می‌شود، گفت: معمولا در چند ماه نخست بعد از نرخ گذاری، پارکینگ داران نرخ‌ها را رعایت می‌کنند، اما بعد از آن اقدام به دریافت وجوه بیشتری از مردم می‌کنند که باید بر کار آنها بیشتر نظارت کنیم.

وی اشاره‌ای هم به هزینه پارک خودرو در پارکینگ‌های شهر کرمانشاه داشت گفت: بر اساس آخرین نرخ گذاری که مربوط به سال گذشته است، هزینه پارک خودرو سواری در پارکینگ‌های روباز غیرطبقاتی در شهر کرمانشاه، از لحظه ورود تا سه ساعت اول ۱۵ هزار تومان است و این نرخ برای ۱۲ و ۲۴ ساعت پارک خودرو به ترتیب ۱۷ و ۲۰ هزار تومان است.

وی افزود: هزینه پارک خودرو در پارکینگ‌های مسقف و طبقاتی نیز برای سه ساعت اول ۱۷ هزار تومان است که این نرخ برای ۱۲ و ۲۴ ساعت به ترتیب ۲۰ و ۲۵ هزار تومان است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • کشف ۲ کیلوگرم موادمخدر بلعی در ششتمد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • از کشف موتورسیکلت سنگین قاچاق تا پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در فارس
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد
  • کشف احتکار مواد غذایی به ارزش ۱۸۱ میلیارد ریال در قم
  • دستگیری توزیع کننده مواد مخدر صنعتی در اراک