Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واکنش به تصمیم تل‌آویو برای الحاق کرانه باختری، گفت که روش اسرائیل مبتنی بر پایان دادن به مذاکراتی است که می‌تواند به تحقق صلح و ثبات منجر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) نسبت به اعمال هر گونه خشونت توسط رژیم صهیونیستی هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» به نقل از عریقات گزارش داد: «روش اسرائیل مبتنی بر تثبیت اشغالگری برای پایان دادن به هر مسیر مذاکراتی است که می‌تواند به تحقق صلح و پایان هرج‌ومرج منتهی شود».

وی ادامه داد، پس از تصمیم سران فلسطین برای لغو توافقات با رژیم صهیونیستی از جمله توافقات مربوط به هماهنگی در مسائل امنیتی، این رژیم قصد دارد دست به تنش میدانی بزند و هرج‌ومرج ایجاد کند.

این مسئول فلسطینی ضمن درخواست برای مداخله بین‌المللی به منظور جلوگیری از این اقدامات صهیونیست‌ها، خاطر نشان کرد، تشکیلات خودگردان تماسهایی در سطح کشورهای عربی و بین‌المللی برقرار کرده تا مانع از اجرای طرح الحاق کرانه باختری شود.

عریقات با بیان اینکه رام الله در جریان این تماسها، نسبت به الحاق کامل اراضی فلسطینی هشدار داده است، گفت که «فقط با حمایت بین‌المللی و [تشکیل] ائتلافی که به اسرائیل بگوید نه، طرفین آمریکایی و اسرائیلی از طرح الحاق، عقب خواهند نشست».

وی در پایان خاطر نشان کرد، باید به مواضع فرانسه، انگلیس و آلمان که در آن به رژیم صهیونیستی نسبت به عواقب ناگوار طرح الحاق هشدار دادند و از آن خواستند که دست از این طرح بردارد، اهمیت داد.

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عریقات فلسطین کرانه باختری رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ غزه/ تاکنون چند فلسطینی کشته شده اند؟

آفتاب‌‌نیوز :

 وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷۶ هزار و ۶۶۴ نفر خبر داد.

به گزارش شبکه الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، در شش مورد جنایت، ۵۶ شهروند فلسطینی را شهید و ۸۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین امروز تجمع فلسطینی‌ها در منطقه شیخ رضوان در شمال غزه را بمباران کرد که در آن ۶ نفر به شهادت رسیدند.

براساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب نیز به خانه‌ای در جنوب نوار غزه حمله و هفت فلسطینی را شهید کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شورای امنیت باید ریشه جنگ و نسل کشی در غزه را فوراً پایان دهد/ هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
  • لحظه اصابت پهپادهای انتحاری حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل+ فیلم/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ تن افزایش یافت
  • حمله شدید موشکی حزب الله به پایگاه‌های نظامی اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ تن افزایش یافت
  • جنگ غزه/ تاکنون چند فلسطینی کشته شده اند؟
  • حمله شدید موشکی حزب الله به پایگاه های نظامی اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • ۴کودک فلسطینی در میان ۷شهید بمباران اردوگاه یبنا در مرکز رفح