Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری،ذرت به دلیل خوش خوراکی و انرژی بالا یکی از بهترین گزینه‌ها برای غذای دام و طیور است. این دانه روغنی سالها است که در مرغداری ها و دامپروری ها به عنوان غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری در ادامه برنامه افزایش امنیت غذایی درصدد است تا از ایده‌های خلاقانه معرفی ماده جایگزین برای خوراک دام و طیور حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار در راستای برنامه‏‌های مرتبط با تقویت امنیت غذایی در کشور، اجرایی می‌شود و در قالب فراخوان «ایده و طرح‏های مرتبط با جایگزینی ذرت مورد استفاده در خواک دام و طیور» منتشر شده است.

با توجه به این‌که ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا از لحاظ پرورش مرغ گوشتی است، پیدا کردن جایگزینی برای تامین خوراک آنها یک ضرورت است. اما آیا محصولی وجود دارد که هم از نظر ارزش غذایی و هم به لحاظ قیمت قابلیت جایگزین شدن با جو و ذرت را داشته باشد؟ قرار است این سوال با ایده‌های دانش‌بنیانی پاسخ داده شود.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با یک اقدام فناورانه و نوآورانه در تلاش است تا از ایده‌های دانش‌بنیان‌ها برای تامین خوراک دام و طیور استفاده کند. بر همین اساس هم شرکت‌ها و افراد خلاق می‌توانند طرح‌های مورد نظر خود را تا پایان خرداد ماه امسال به آدرس  bioproducts@biodc.isti.ir ارسال کنند.

کد خبر 4935366 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زیست فناوری فراخوان ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی نوآوری شرکت دانش بنیان فناوری نانو فناوری فضایی اینترنت تولید صندوق نوآوری و شکوفایی گوشی هوشمند هوش مصنوعی کووید 19 شبکه ملی اطلاعات دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر دهقانی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه جدی دولت برای توسعه فناوری هوش مصنوعی افزود:با حمایت و پیگیری جدی شخص رئیس‌جمهوری، معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی امسال شاهد ارتقای جایگاه، کاربرد‌ها و رتبه ایران در هوش مصنوعی خواهیم بود و سرعت این توسعه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کاربردی‌سازی مقالات علمی و مقاله‌های این حوزه افزود: رتبه تولید علم عموماً به تعداد مقالات علمی و ضریب تأثیر آنها ارجاع داده می‌شود. برای آن‌که بتوانیم تولیدات علمی و پژوهش‌ها را کاربردی کنیم به زیرساخت‌ها و سخت‌افزار‌های پیشرفته، قانون‌گذاری یا تنظیم‌گری و حمایت‌های عملی و اجرایی نیاز داریم.

دکتر دهقانی با اشاره به راه اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی و نقش آفرینی شورای راهبری فناوری هوش مصنوعی با هدف توسعه کاربرد‌های این فناوری به دست مردم عنوان کرد: ایجاد بستر و زمینه توسعه زیرساخت‌ها و امکانات کاربری هوش مصنوعی از اهداف اصلی این مرکز ملی است، به طوری که بخش خصوصی بتواند با استفاده از امکانات و کاربری سخت‌افزارها، توسعه ابزار‌ها و کاربرد‌های هوش مصنوعی را محقق کند. بخش خصوصی در این امر نقش آفرینی خواهد کرد و زیرساخت‌های پردازشی و پایگاه‌های داده‌ای بزرگ را فراهم می‌کند. داده از مهم‌ترین ابزار‌هایی است که کمک می‌کند جریان کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، ارتباطات و مالی و دیگر حوزه‌ها شکل گیرد.

وی با اشاره به تمرکز جدی شخص رئیس‌جمهوری، معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی بر توسعه و کاربردی سازی این فناوری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کار‌های کاربردی سال پرباری باشد تا کشور هم از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی سریع‌تر ارتقای پیدا کند.

دیگر خبرها

  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران