Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری گفت: با نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، سالانه ۹۶۰ میلیون دلار از محل کاهش مصرف سوخت این ناوگان صرفه جویی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهران قربانی در آیین آغاز به‌کار رسمیسامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای که با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، افزود: در این طرح، از محل نوسازی ناوگان بر اساس مصوبه شورای اقتصاد در طرح کلید به کلید، ۵ هزار دستگاه و در طرح استفاده از توان تولید داخل کامیون با استفاده از قراردادهای امضا شده با تولیدکنندگان داخلی حداقل ۲۰ هزار دستگاه خودروی جدید وارد ناوگان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس بند «ث» ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور نیز حداقل ۲۰ هزار دستگاه کامیون دارای عمر کمتر از سه سال به شرط داشتن استانداردهای لازم وارد می‌شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: پیش از سال ۱۳۹۳ حدود ۱۳ هزار دستگاه و بین سال‌های ۹۳ تا ۹۸، پنج هزار و ۱۸۸ دستگاه کامیون جدید تحویل متقاضیان شده که در مقایسه با حجم بالای ناوگان جاده‌ای عدد ناچیزی است.

قربانی افزود: هم‌اکنون ۳۴۶ هزار و ۲۴۳ کامیون در ناوگان کشور فعال است که میانگین سن آن‌ها ۱۹ سال است و ۸۶۳ کامیون بالای ۵۵ سال، ۳ هزار و ۲۷۵ کامیون بالای ۵۰ سال و ۵۲ هزار و ۲۶۲ کامیون بالای ۴۰ سال در ناوگان ما تردد می‌کنند که در این طرح، نوسازی این ناوگان فرسوده که سبب آسیب‌های بالای زیست محیطی و اقتصادی به کشور شده، هدف گذاری شده است.

وی گفت: هم‌اکنون طبق استانداردها حداقل ۳۰ درصد ناوگان باری کشور فرسوده است و امیدواریم با نوسازی ناوگان، میانگین سن ناوگان به ۱۴ سال و نیم برسد.

منبع: شانا

کلیدواژه: معاون سازمان حمل و نقل راهداری مهران قربانی صرفه جویی در مصرف سوخت نوسازی ناوگان هزار دستگاه جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  

علی عبداللهی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: جا به جایی  ۱۴ میلیون مسافر طی پارسال با کمک ناوگان حمل و نقل عمومی در ۸۷۰ هزار سفر انجام شده که از این میزان  بیش از ۳۲۰ هزار سفر با اتوبوس، حدود ۳۰۰ هزار سفر با مینی بوس و بیش از ۲۵۰ هزار سفر با سواری کرایه انجام شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد مسافر با اتوبوس، مینی بوس و سواری بین شهری جابه‌جا شده اند، افزود: در بخش حمل و نقل مسافر استان کرمان در مجموع ۵ هزار و ۲۸۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی، شامل ۹۷۰ دستگاه اتوبوس، هزارو ۹۲۰ دستگاه مینی بوس و ۲ هزارو ۳۸۸  دستگاه سواری کرایه کار جابه جایی مسافر استان کرمان را به عهده دارند. 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه آمار ثبت شده از سفر برای جابه‌جایی مسافرین با کمک ناوگان حمل ونقل عمومی در جاده‌های استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۳۱ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۸ شرکت، موسسه و شعبه مسافربری با بیش از ۴ هزار نفر راننده حرفه‌ای صاحب کارت هوشمند در بخش مسافر فعالند. 

عبداللهی از مسافران تقاضا کرد، سفر‌های خود را به صورت برنامه ریزی شده و با تهیه بلیت اینترنتی یا از دفاتر شرکت‌های مسافری انجام دهند و در این خصوص حتماً از تلفن گویای ۱۴۱  برای ارسال انواع  پیشنهاد، انتقاد و یا شکایت در مورد ناوگان حمل و نقل مسافری و همچنین عملکرد شرکت‌های مسافربری  استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است
  • ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه توقیف شد
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه
  • خریداری ۵ هزار دستگاه کانتینر با سرمایه گذاری ۱۸ میلیون دلار
  • صرفه‌جویی ۱۵۲ میلیون دلاری در پرداخت یارانه سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه