Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر نیرو از میزبانی خراسان جنوبی در هفته پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران خبر داد و گفت: در چهار هفته گذشته از این پویش بیش از ۱۶ طرح آب و برق با اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان افتتاح شده است.

به‌گزارش  وزارت نیرو، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه این طرح‌ها در استان‌های تهران مرکزی، ایلام و سیستان و بلوچستان اجرا شده است، افزود: سد، نیروگاه حرارتی، تصفیه‌خانه فاضلاب و نیروگاه برق‌آبی از جمله طرح‌های افتتاح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در هفته پنجم این پویش به استان خراسان جنوبی سفر خواهیم کرد، گفت: در این استان سد سیاهو افتتاح می‌شود که اجرای این طرح با هدف تامین آب شرب و کشاورزی، کنترل سیلاب در منطقه سربیشه و آبرسانی به منطقه درمیان و روستا‌های این منطقه و دیگر مناطق استان خراسان جنوبی است.

وزیر نیرو ادامه داد: سرعت بخشیدن به اجرای طرح ۵۰ مگاواتی در این استان با اختصاص اعتباری معادل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته پنجم پویش است.

اردکانیان با اشاره به تصویب ممنوعیت کشت برنج به‌جز در مناطق شمالی در هیئت وزیران با پیشنهاد کارگروه سازگاری با کم‌آبی، گفت: در این مصوبه ملاحظاتی در نظر گرفته شد که بر اساس آن، کشت برنج با اعمال سازوکار‌هایی از جمله خشکه کاری و آبیاری تحت فشار زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی مجاز اعلام شود.

وی با بیان اینکه با توجه به این ملاحظات، امسال مجوز کشت برنج در خوزستان صادر می‌شود، افزود: با بارش‌های دو سال اخیر در استان خوزستان، این مجوز در این استان صادر می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه ورودی سد‌های استان خوزستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است، گفت: امسال میزان ذخیره سد‌های استان خوزستان، ۲۲ میلیارد مترمکعب است که سال گذشته در مدت مشابه، ۴۴ میلیارد مترمکعب بوده است که البته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، رهاسازی آب از این سد‌ها امسال ۱۴ درصد و میزان زمین‌های زیر کشت نیز ۱۳ درصد افزایش می‌یابد.

 

ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو

سعیدی مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز گفت: در بازار طلا و شمش بر اساس هفدهمین حراج شمش طلا طی امروز از  ۲۹۰ کیلو گرم طلایی که عرضه شده  ۱۲۴ کیلوگرم معامله شده که میانگین قیمت آن ۴ میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد:  در مقایسه با هفته قبل  حراج تفاوتی نداشته  و حراج سکه  هم  حال انجام است و براساس برنامه از قبل از ساعت ۱۲ تا ۱۵ سفارش گیری انجام شد  و در پایان ساعت ۱۸ اسامی  افرادی که سکه به آنها تخصیص یافته اعلام می‌شود. هر سه نوع سکه از جمله نیم سکه، ربع سکه و تمام به متقاضیان اختصاص داده می‌شود و بعد از گذشت هفت روز کاری افراد می‌توانند از شعبی که انتخاب کرده اند سکه‌های خود را  تحویل بگیرند.

سعیدی در خصوص ارز‌های تعیین شده برای کالا‌های اساسی ودارو  با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان گفت: در بخش کالا‌های اساسی کشاورزی از جمله  گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی  ۳۶۷ میلیون دلار و برای دارو وت جهیزات پزشکی هم ۵۹ میلیون دلار اختصاص یافته که در مجموع ۴۲۶ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص تامین ارز صنایع هم گفت: برای حوزه صنایع حمل ونقل و خودرو ارز نیمایی به میزان ۲۷۸ میلیون دلار تامین شده و در بخش ارز واردات در مقابل صادرات ۱۴۶ میلیون دلار و  در بخش صنایع تجهیزات برق و الکترونیک ۹۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۳ میلیون دلار اختصاص یافته شده است که در مجموع ۱۰۲۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۱۲ میلیون دلار هم ارز در مقابل واردات و صادرات اختصاص یافته شده است.

سعیدی گفت:  آخرین اعداد نرخ اسکناس  دلار ۴۳ هزار و  ۵۶۷ تومان و نرخ حواله هم ۴۰ هزار و ۴۶۷ تومان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • سهم استان سمنان از حج مفرده امسال ۱۷۰ نفر تعیین شد
  • گلایه کشاورزان از تاخیر در اختصاص آب
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالا‌های اساسی و دارو
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو
  • کاهش ۴۳ درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با پارسال در خوزستان
  • برداشت کلزا از اراضی کشاورزی شوشتر
  • پرونده مسکن مهر مِهستان تا تابستان بسته می‌شود
  • برداشت کلزا در شهرستان شوشتر
  • آغاز ساخت کلاس‌های درس خیرساز در شهرستان مهر
  • اختصاص پنج هزار میلیارد ریالی مسئولیت اجتماعی نفتی‌ها در شیراز