Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و روی کار آمدن مجلسی با نیروهای جدید، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، طی صدور پیامی، هفت محور کلیدی جهت ورود خانه ملت به حوزه های پدافند غیرعامل مطرح کرد.

در ادامه متن این پیام را می‌خوانید:

    "بسم الله الرحمن الرحیم   إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ   رأی مردم میزان و مجلس در رأس همه امور است

مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت و محمل تجلی رأی و اراده عمومی در نظام مردم‌سالاری دینی دارای نقشی محوری و بنیادین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویب قوانین و نظارت بر اجرای آن از سوی دستگاه‌ها، دو وظیفه اصلی این نهاد مهم است که اهمیت آن سبب شده بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، رأی مردم را میزان و مجلس را در رأس همه امور قلمداد کند.

درک اهمیت پدافند غیرعامل در پساکرونا دوچندان شده است

در حوزه پدافند غیرعامل نیز نقش و جایگاه مجلس با اختیار تصویب قوانین و نظارت بر اجرا می‌تواند بسیار اثرگذار و کارگشا باشد؛ به ویژه در شرایطی که جهان ضمن مواجه شدن با تهدیدات ناشی از شیوع کرونا اهمیت و ضرورت رویکردهای پیش‌بینی، پیشگیری و پیش‌کنشگری و به تعبیر جامع‌تر پدافند غیرعامل را دوچندان درک کرده است.

تبریک به همه نمایندگانی که اعتماد مردم را جلب کردند

اینجانب ضمن تبریک به همه نمایندگان محترم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که توانسته‌اند اعتماد ملت را جلب نمایند برخی از مهم‌ترین محورهایی که می‌تواند در حوزه پدافند غیرعامل در دستور کار مجلس جدید قرار گیرد را بیان می‌دارم.

۷ محور مهم پدافند غیرعامل که نیاز به توجه ویژه مجلس یازدهم دارد

۱. نظارت بر اجرای دقیق قوانین و الزامات موجود در حوزه پدافند غیرعامل از سوی دستگاه‌های اجرایی به ویژه ماده ۵۸ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور

۲. تدوین قوانین جهت ارتقای دفاع غیرنظامی کشور در راستای صیانت از زیرساخت‌ها و دارایی‌های حیاتی کشور و حفاظت از مردم

۳. تدوین قوانین جامع در حوزه مقابله و مهار تهدیدات نوین CBRN به ویژه بازنگری در ساختار دفاع زیستی کشور

۴. حمایت قانونی از توسعه فناوری و صنایع بومی پدافند غیرعامل با تأکید بر طراحی و تولید داخلی و نظارت بر به‌کارگیری فناوری‌های وارداتی در زیرساخت‌های حیاتی

۵. حمایت قانونی جهت تکمیل شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای ارتقای بازدارندگی و کاهش تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها در حوزه سایبری

۶. بازنگری در قوانین مربوط به رگلاتوری فضای سایبری به ویژه در حوزه شبکه‌های اجتماعی با رویکرد صیانت از کلان داده‌ها و امنیت اطلاعات عمومی و خصوصی

۷. حمایت قانونی جهت خارج کردن تأسیسات پرخطر از شهرها و مراکز جمعیتی

راهبرد ارتقای استحکام و تاب آوری ملی باید در دستور کار مجلس باشد

در پایان ضمن تبریک مجدد آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اعلام می‌دارد سازمان پدافند غیرعامل کشور امید دارد این مجلس با در نظر گرفتن رویکرد جهادی و انقلابی و منطبق بر الزامات پیشرفت در گام بلند دوم انقلاب اسلامی، با تعامل و هم‌افزایی دوجانبه بتواند اقدامات مؤثری در راستای راهبرد ارتقای استحکام و تاب‌آوری ملی و در نهایت قوی شدن ایران عزیز اسلامی به ویژه در تدوین قانون احکام برنامه هفتم توسعه کشور سامان دهد. "

  سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

بیشتر بخوانید: مجلس دولتی را ایجاد کند که در برابر فشارهای خارجی ایستادگی داشته باشد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایداری ملی نماینده مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی پدافند غیرعامل رأی مردم مجلس شورای اسلامی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با صدور حکمی، سیاوش میرحاجی را به‌عنوان مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منصوب کرد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در جریان سفر میدانی خود به عسلویه، مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌ها را در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منصوب کرد.

وی در آیین معرفی سیاوش میرحاجی به‌عنوان نماینده بخش حاکمیت در این منطقه، بر اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از سوی شرکت‌های پتروشیمی تاکید و آن را الزام‌آور دانست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه تمامی هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی باید به‌صورت منسجم و یکپارچه بر اجرای قوانین و دستورالعمل‌های موجود پایبند و متعهد باشند، بیان کرد: واحدهای ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل پتروشیمی‌ها باید به فناوری‌ها و تجهیزات روز مجهز شوند و ملزوم‌های خود را برای استفاده در شرایط احتمالی بحران در اختیار داشته باشند.

شاهمیرزایی گفت: باید سطح منطقه در مدیریت بحران همواره بالا باشد تا در رویارویی با شرایط اضطراری و بحران بتوان با آمادگی کامل هماهنگی‌های لازم را در تمام زمینه‌های اجرایی معمول کرد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام شده در مسیر تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی تصریح کرد: هم‌زمان با تلاش برای رسیدن به برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید همه جوانب را همسو با توسعه مورد توجه قرار داد.

دیگر خبرها

  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل