Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وضعیت بافت‌های فرسوده تهران را در صورت وقوع زلزله شدید در تهران نگران کننده خواند. تاریخ انتشار: 17:09 - 07 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۴۲۸۶

علی بیت‌اللهی در گفت‌وگو با میزان به تشریح احتمال وقوع زلزله شدیدتر در تهران پرداخت و وقوع پس لرزه‌ها پس از  زلزله ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ ریشتری، ۱۹ اردیبهشت ماه را امری طبیعی دانست.

وی ادامه داد: مردم نباید از این مساله نگران باشند و این یک روال طبیعی است که پس از وقوع یک زمین لرزه شاهد پس لرزه‌های متعدد باشیم.

بیت‌اللهی تاثیر این زمین لرزه بر فعال شدن آتش فشان دماوند را رد کرد و تصریح کرد: به طور قطعی نمی‌توانیم بگوییم که زلزله روز چهارشنبه هفتم خردادماه آخرین پس لرزه فعال شدن گسل مشاء باشد و انتظار ما این است که زلزله‌ها به صورت دوماه ادامه داشته باشد

وی با بیان اینکه به طور کلی نمی‌توان با قطعیت درباره وقوع زمین لرزه‌ها صحبت کرد، ادامه داد: در پدیده‌های زمین شناسی طبیعی است که وقتی زلزله‌ای صورت می‌گیرد، پس از آن پس لرزه‌هایی با شدت کمتر به وقوع بپیوندند که حتی در سایت‌ها و مراکز زلزله‌نگاری هم ثبت نشوند.

بیت‌اللهی خاطرنشان کرد: هرچند به طور کلی پس‌لرزه اخیر را نمی‌توان آخرین پس لرزه زلزله اردیبهشت ماه دانست، اما انتظار داریم که پس لرزه‌های بعدی با ریشتر‌های کمتری صورت بگیرند و به تدریج گسل مربوطه پس از دو یا سه ماه به وضعیت سکون برسند.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: من تحقیقات گسترده‌ای را احتمال ارتباط زلزله‌ها را با ساعات خاصی از شبانه روز یا فصول خاصی از سال در زلزله‌های ۴۰ سال اخیر ایران انجام دادم که به این نتیجه روشن رسیدم که اصلا هیچ ارتباط معناداری میان شرایط آب و هوایی و شب روز وجود ندارد و زلزله‌ها عملا به صورت کاملا تصادفی رخ می‌دهند.

وی ادامه داد: برای مثال شما شاهد بودید که زلزله اردیبهشت ماه در ساعات پایانی نیمه بامداد و پس لرزه روز چهارشنبه در ساعات بعدازظهر صورت گرفت در نتیجه هیچ ارتباط معناداری درباره ارتباط شرایط جوی با وقوع زمین‌لرزه وجود ندارد.

بیت‌اللهی به تشریح نگرانی‌ها درباره وقوع زلزله در بافت فرسوده تهران پرداخت و تصریح کرد: این مساله یکی از مسائل مهم و نگرانی‌های جدی درباره وقوع زلزله در تهران است چراکه ما اکنون بیش از ۲۵۰ هزار پلاک ساختمانی در بافت فرسوده تهران داریم.

بیشتر بخوانید: آخرین خبرها از زلزله تهران

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۶۰ درصد پلاک‌های ساختمانی موجود در بافت فرسوده تهران ناپایدار هستند و این مساله در صورت وقوع زلزله با شدت بالا بسیار نگران کننده است و تنها باید امیدوار باشیم که چنین اتفاقی نیفتد در غیر اینصورت این مناطق با آسیب بسیار بالایی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زلزله زلزله تهران بافت فرسوده تهران وقوع زلزله پس لرزه ها زمین لرزه بیت اللهی زلزله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  وضعیت نوسازی واحدهای مسکونی در مناطق جنوب تهران در مقایسه با مناطق شمال تهران نامناسب تر است گفت: بسیاری از ساکنان بافت های فرسوده در جنوب تهران به دلیل عدم تمکن مالی با مشکل مواجه هستند که در این زمینه سعی داریم با پرداخت تسهیلات نوسازی مشارکت های مردم و مالکان را در این مناطق افزایش دهیم.

وی افزود: در بازه سال های ۸۸ تا ۹۲ میزان نوسازی بافت های فرسوده رکورد دار بوده به طوری که میزان نوسازی بافت های فرسوده به ۱۰۰ هزار واحد هم می‌رسد اما بعد از آن اجرای نوسازی بافت های فرسوده کاهشی شد.

او اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم با پرداخت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن و انتقال آن به طرح های نوسازی بافت های فرسوده روند اجرا را تسریع کنیم و از سوی دیگر مشارکت های مردمی را هم تقویت کنیم.

آیینی گفت‌: تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها از طریق مشارکت های مردمی و پرداخت تسهیلات ساخت و اجرای بسته های تشویقی امکان پذیر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • وقوع زلزله در سبزوار
  • زلزله ۴.۱ ریشتری در دامغان خسارتی نداشت
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند
  • زلزله ۴.۱ ریشتری سمنان را لرزاند
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان