Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@03:05:08 GMT

ترامپ برای میانجیگری میان چین و هند ابراز تمایل کرد

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۱۲۹۳

ترامپ برای میانجیگری میان چین و هند ابراز تمایل کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری از ابراز تمایل برای میانجیگری این کشور در مناقشه مرزی میان هند و چین خبر داد. 

رئیس‌جمهور آمریکا در این باره نوشت: به هند و چین اطلاع داده‌ایم که ایالات متحده آمادگی و تمایل دارد و همچنین می تواند در خصوص ادامه تنش مرزی میان دو طرف میانجیگری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که تنش ها مرزی میان دو کشور هند و چین در هفته های گذشته از شدت بیشتری برخوردار شده بود؛ اما دو کشور اخیرا از آغاز گفتگو در این باره خبر داده اند.

در این باره، تایمز هند به نقل از مقات این کشور از آغاز مذاکرات دیپلماتیک میان مقامات چینی و هندی در پی درگیری های اخیر مرزی خبر داده است. 

آغاز مذاکرات در حالی انجام می شود که ارتش‌های هند و چین در مناطق مرزی مورد اختلاف همچنان در حالت آماده باش کامل به سر برده و حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیستند.

مقامات نظامی هند اعلام کردند که ارتش این کشور نیروهای خود در مناطق مرزی «پانگونگ تسو» و  دره «گالوان» که در «لاداخظ» قرار دارند را افزایش داده است. 

چین نیز در این دو منطقه حدود دو هزار تا ۲۵۰۰ نیروی نظامی مستقر کرده و اقدام به ساخت زیرساخت‌های موقت کرده است. 

تنش مرزی دو کشور در حال تبدیل شدن به یک رویارویی جدید پس از تنش مرزی سال ۲۰۱۷ در منطقه دوکلم است.

کد خبر 4935624

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دریای چین جنوبی هندوستان دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عراق عربستان سعودی روسیه ایران فلسطین سوریه شیوع کرونا لیبی افغانستان دونالد ترامپ ونزوئلا هند و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ چشمه خارو اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۳۷۰ هزار تردد در مرز مهران ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود تردد‌ها در اربعین امسال ۲۰ درصد نسبت به اربعین سال گذشته افزایش داشته باشد ادامه داد: برای تسهیل در تردد زوار و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در پایانه پروژه‌های مهمی در دستور قرار دارد که میتوان به احداث ۸ هزار متر مربع سایبان ثابت، ۱۲ هزار متر محوطه سازی، ایجاد سرویس بهداشتی، نصب مه پاش و سیستم خنک کننده و تغییر سیستم فاضلاب پایانه و ایجاد سوئیت برای کارکنان صداوسیما در اربعین اشاره کرد.   کوخایی مدیر پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران نیز با اشاره به تردد شبانه روزی در پایانه مرزی مهران در ایام نوروز عنوان کرد: ۲ هزار اتوبوس برون شهری و ۶۰۰ دستگاه خودرو سواری، ۹۰ هزار مسافر را از پایانه مرزی مهران به مقاصد مختلف کشور انتقال داده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است
  • گلایه نخست‌وزیر قطر؛ پایان میانجیگری دوحه در جنگ غزه؟
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • کشف میلیاردی کالای قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • کاخ‌ســــفید مأمن رادیکالیسم ویرانگر
  • گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ