Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که پنج کشور مهم در روند صلح افغانستان از اعلام آتش‌بس عمومی روزهای عید فطر در افغانستان استقبال کرده و خواستار ادامه این مقررات شده‌اند.

بر اساس این گزارش، وزارتخانه های امور خارجه آلمان، نروژ، اندونزی، ازبکستان و قطر طی نامه مشترک از اعلام آتش‌بس از سوی حکومت افغانستان و گروه طالبان در ایام عید فطر استقبال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه، اعلام آتش بس گامی مثبت در راستای ختم جنگ و خشونت در افغانستان خوانده شده است. این نامه افزوده است: «ما از طرف‌ها می‌خواهیم تا در روزها و هفته های آینده گام‌هایی را بردارند که منتج به آغاز هرچه‌زودتر مذاکرات بین‌الافغانی گردد و‌ در نهایت سبب ختم بحران و تامین صلح در افغانستان شود.»

این پنج کشور با اشاره به درخواست سازمان ملل مبنی بر آتش‌بس عمومی در سراسر جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا اعلام کرده اند که خواستار کاهش خشونت دائمی و همه‌جانبه می باشند تا در این شرایط دشوار به شهروندان افغانستان رسیدگی صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش بس افغانستان آتش بس در افغانستان آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: برخی گزارش‌ها در پاکستان از کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان و دستیار نزدیک به رهبر این گروه در شهر «کویته» خبر دادند.

منابع خبری پاکستان نوشتند: مولوی محمد عمر جان در منطقه "نوا کلی" در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان توسط مهاجمان ناشناس ‌کشته شد.

وی از اعضای طالبان افغانستان و حتی شخص نزدیک به هبت اله آخند زاده رهبر این گروه شناخته می‌شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان با تایید ترور مولوی محمد به محل کشته شدن وی اشاره‌ای نکرد.

 

دیگر خبرها

  • مخالفتی با ادامه حضور مهاجران قانونی در این ایالت نداریم
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه: ترسوها!
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • گزارش زنده: ایران 0 - افغانستان 0
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان