Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@14:36:29 GMT

ناگفته‌هایی درباره خیانت در خانواده

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۱۴۲۸

برای خیانت یک تعریف واضح و یکسان وجود ندارد و آنچه خیانت محسوب می شود در بین زوجین می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، آیا یک ارتباط عاطفی بدون صمیمیت جنسی، خیانت محسوب می شود ؟ در مورد روابط مجازی چطور؟ افراد و زوجین باید به این توافق برسند که در رابطه آن ها چه کارهایی خیانت محسوب می‌شود .

عوامل بسیاری در خیانت افراد نقش دارند و بیشتر آن ها اساساً در مورد رابطه جنسی نیست ، همچنین این عوامل می‌توانند در مردان و زنان متفاوت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علل خیانت زنان به مردان معمولاً بیشتر به کمبودهای عاطفی در رابطه ارتباط داشته و کمتر مربوط به مسائل جنسی است و در مقابل علل خیانت مردان به زنان بیشتر به مسائل جنسی مرتبط است  .

به طور کلی ، برخی از دلایل متداول در خیانت عبارت اند از : فقدان محبت ، از دست دادن علاقه همسران نسبت به یکدیگر ، مشکلات در تعامل میان زوجین ، مشکلات جسمی مثل درد مزمن یا معلولیت ، مشکلات روانشناختی مانند افسردگی ، اضطراب یا اختلال دوقطبی ، اعتیاد از جمله اعتیاد به رابطه جنسی ، قمار ، مواد مخدر و الکل و مشکلات زناشویی که سال هاست میان زوجین وجود دارد .

نشانه های خیانت شوهر یا زن بسیار متنوع است اما تغییر رفتار ، کنجکاوی و برخی وقایع عجیب و غریب می تواند نشانگر این مسئله باشد که یکی از همسران در حال خیانت است اما این نکته هم لازم به ذکر است که همیشه این گونه نیست . اگر فردی گمان می کند همسرش به او خیانت می کند ، قابل درک است که می خواهد روشی قطعی برای اثبات سوء ظن خود داشته باشد . در حالی که مواردی مانند بیرون رفتن برای صحبت کردن با تلفن می تواند مربوط به خیانت باشد ، ممکن است توضیحات دیگری نیز برای این رفتار وجود داشته باشد.

تغییر در رابطه جنسی می تواند یکی از نشانه های خیانت باشد برای مثال اگر  صمیمت و رابطه جنسی میان همسران کم شود یا حتی یکی از همسران روش های جدیدی را انجام دهد که قبلاً از آن ها استفاده نمی کرده است می تواند یکی از نشانه های خیانت باشد . همچنین ، تغییرات ناگهانی در عادات هم می تواند نشانگر خیانت باشد ، برای مثال اگر یکی از همسران ، دیگر عبارت دوستت دارم را به کار نبرد یا به ظاهر خود حساس تر شده باشد .

از سوی دیگر ، تغییر در نگرش نیز می تواند نشان دهنده خیانت یکی از همسران باشد برای مثال برخی افراد ممکن است نشانه های عزت نفس پایین را بروز داده یا نسبت به همسرشان انتقادگر شوند. همچنین، ممکن است دعواها میان زوجین بیشتر شده و اگر یکی از افراد به خیانت همسر اشاره کند ، طرف مقابل دفاعی شود .

در ابتدای کشف خیانت همسر ، معمولاً احساسات بسیار شدیدی در هر دو نفر ایجاد می شود از جمله خشم ، شرم ، افسردگی ، احساس گناه یا پشیمانی . به همین دلیل ، در این وضعیت فکر کردن صحیح در مورد نحوه برخورد با خیانت همسر بسیار دشوار می شود . بنابراین ، بهتر است افراد در این موقعیت تصمیمات عجولانه نگرفته و اگر به آسیب زدن به خود یا همسر فکر می کنند فوراً از روانشناس کمک بگیرند .

همچنین مهم است که زوجین پس از کشف خیانت ، به یکدیگر فضا بدهند تا از هرگونه اقدام نامناسب و آسیب زننده جلوگیری شود ، در این صورت تنش های شدید میان همسران اتفاق نیفتاده و هر دو نفر می توانند روند بهبودی را زودتر طی کنند . در عین حال ، در این موقعیت ، فرد خیانت دیده لازم است حتماً از دوستان یا اعضای خانواده خود حمایت دریافت کرده و در عین حال با همسر خود به زوج درمانی مراجعه کند .

هر فردی به روشی متفاوت به خیانت همسر واکنش نشان می دهد . به عبارت دیگر ، برخی افراد وقتی می بینند همسرشان یک بار به آن ها خیانت جنسی کرده او را راحت تر می بخشند زیرا از نظر این افراد یک رابطه عاشقانه فرازناشویی بسیار فاجعه بارتر از یک بار خیانت جنسی است . بنابراین نوع واکنش افراد به خیانت همسر بستگی به نوع خیانت ، خلق و خو ، ساختارهای شخصیتی آن ها و علت خیانت مرد به زن دارد .

واکنش به خیانت همسر می تواند به آنچه علت زیربنایی خیانت بوده است نیز بستگی داشته باشد . برای مثال ، برخی افراد خیانتی تکانشی و بدون فکر که فقط یک بار انجام شده را راحت تر از یک رابطه طولانی و عاشقانه می بخشند . در هر صورت برای تصمیم گیری در مورد طلاق پس از خیانت یا ماندن در ازدواج پس از این واقعه ، لازم است متغیرهای دیگری نیز در نظر گرفته شود .

در هر صورت ، تصمیم گیری در مورد طلاق پس از خیانت همسر یا بخشش او تصمیمی کاملاً شخصی بوده و هیچ پاسخ درست و غلطی برای آن وجود ندارد . آنچه در وقوع خیانت اهمیت دارد این است که با این اتفاق ، اعتماد در رابطه به شدت صدمه دیده و بازسازی آن بسیار دشوار و زمان بر است .

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خیانت خیانت زنان به مردان خیانت همسر یکی از همسران رابطه جنسی برای مثال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب حافظ حریم افراد

انسان به عنوان عضوی از جامعه، باید تابع ضوابط روابط اجتماعی باشد تا وظیفه فردی خود را در برپا کردن آرامش و امنیت در جامعه انجام داده باشد.

گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی اکبر سربازشندی-خبرنگار؛ انسان به عنوان عضوی از جامعه، باید تابع ضوابط روابط اجتماعی باشد تا وظیفه فردی خود را در برپا کردن آرامش و امنیت در جامعه انجام داده باشد. بسیاری از کارشناسان حوزه اجتماعی معتقدند که حجاب و حفظ آن موجب سلامت اخلاقی جامعه می‌شود و رعایت آن تنها شامل دین اسلام نیست، بلکه در همه ادیان به‌گونه‌ای به حفظ آن و حدود آن سفارش شده است.

حجاب امری شخصی نیست بلکه یک مقوله اجتماعی است که رعایت آن از سوی افراد علاوه بر حفظ سلامت و امنیت شخص، سلامت و امنیت جامعه را نیز تضمین و به دنبال دارد؛ البته که جنبه مهم و قانون بودن عفاف و حجاب را نباید از نظر دور داشت.

حجاب و پوشش اسلامی برای مردان و زنان، تنها از کارکرد فردی برخوردار نیست، بلکه از کارکرد اجتماعی نیز برخوردار است؛ حجاب بر تحکیم نظام خانواده می‌افزاید و امنیّت اجتماعی را فراهم می‌سازد. بنابراین، پوشش اسلامی به منزله یک حفاظ ظاهری و باطنی در برابر افراد، قلمداد می‌شود که مصونیت اخلاقی، خانوادگی و از همه مهم‌تر امنیّت اجتماعی را فراهم می‌سازد و پیشینه آن به اندازه تاریخ آفرینش انسان است؛ چرا که پوشش و لباس هر بشری، پرچم کشور وجود اوست. پرچمی که وی بر خانه وجودش نصب کرده است و با آن اعلام می‌دارد که از کدام فرهنگ تبعیت می‌کند. 

حفظ و نگهداری حجاب یکی از نیاز‌های مهم و اساسی حفظ حریم خانواده در اجتماع به شمار می‌رود و به عنوان یک امر اجتماعی و ارزش اخلاقی است از این رو بسیاری از صاحب نظران حوزه‌های اجتماعی معتقدند با توجه به اینکه حجاب یک امر هویتی است و در حفاظت و امنیت و رشد زن و خانواده نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و به همین دلیل افراد در جامعه باید به حجاب نگاهی به حافظ حریم افراد داشت حجاب امری شخصی نیست و نمی‌توان به آن با دید شخصی نگاه کرد بلکه یک مقوله اجتماعی است که رعایت آن از سوی افراد علاوه بر حفظ سلامت و امنیت شخص، سلامت و امنیت جامعه را نیز تضمین و به دنبال دارد. 

از دیرباز موضوع پوشش مناسب توأم با شأن و شخصیت بانوان در کشور ما همواره یک موضوع مهم و جدی بوده و زن ایرانی با حفظ پوشش و حریم کیان خانواده به عنوان یک الگو ظاهر شده و درخشیده است. ما باید این مفهوم را به جامعه منتقل کنیم که پوشش مناسب مساوی با حفظ حریم خانواده و حضور اجتماعی موثر و گسترده بانوان و استفاده از استعداد و خلاقیت آن‌ها در راستای پیشرفت کشور است.

دیگر خبرها

  • «ناآگاهی» بزرگ‌ترین تهدید سلامت روان
  • «ناآگاهی» بزرگترین تهدید سلامت روان است
  • قتل همسر پس از اقدام به خودکشی
  • حجاب حافظ حریم افراد
  • دهه شصتی‌ها؛ اولین مخاطب مراکز همسرگزینی/ چرا برخی دختران دهه شصتی در تجرد قطعی ماندند؟
  • ۱۷ میلیون زن و مرد دهه شصتی مجردند | چرا برخی دختران دهه شصتی در تجرد قطعی ماندند؟
  • استقبال ویژه دهه شصتی‌ها از مراکز همسرگزینی
  • دهه شصتی‌ها؛ اولین مخاطب مراکز همسرگزینی
  • کالج قلب و عروق آمریکا؛ اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی
  • چرا برخی از دهه شصتی‌ها در تجرد قطعی ماندند؟