Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:07:50 GMT

تقویت و انسداد مرزها نیازمند اعتبارات

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۱۶۱۲

تقویت و انسداد مرزها نیازمند اعتبارات

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا گفت: تقویت مرزهای ایران اسلامی در توسعه پایدار کشور موثر خواهد بود و برای تقویت و انسداد مرزها نیازمند اعتبارات و بودجه هستیم.

به گزارش ایسنا،‌ سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از یگان های مرزی استان خراسان رضوی نقش و جایگاه مرز در امنیت و توسعه کشور را مهم دانست و اظهار کرد: تقویت مرزهای ایران اسلامی در توسعه کشور موثر خواهد بود و برای تقویت و انسداد مرزها نیازمند اعتبارات و بودجه لازم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود 8755 کیلومتر مرز مشترک ایران و همسایگی با 15 کشور افزود: داشتن وسعت زیاد و مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران یک فرصت بوده و در سال های اخیر اقدامات بسیار خوبی در مرزها صورت گرفته است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه بخشی از امنیت مرزی ایران اسلامی حاصل تعاملات مشترک بین مرزبانی ایران و کشورهای همسایه است، گفت: با تلاش شبانه روزی مرزبانان و تعامل بسیار خوب مرزنشینان با مرزبانان امنیت مطلوبی در مرزهای استان خراسان رضوی حاکم است و مرزبانان در سراسر مناطق مرزی با آمادگی کامل از سرحدات کشور حراست و پاسداری می کنند.

وی یکی از وظایف مهم مرزبانی را استیفای حقوق مرزنشینان عنوان و تصریح کرد: مرزبانان مقتدر همیشه حامی و همراه مرزنشینان هستند و برای استمرار امنیت پایدار مرزهای کشور، تعامل با مرزنشینان امری ضروری است که باید همیشه سرلوحه کار مرزبانان قرار گیرد.

سردار گودرزی با تاکید بر تهدیدات بیگانگان در مرزهای ایران اسلامی گفت: کشور ایران اسلامی با محوریت فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و به خوبی توانسته اهداف شوم و پلید دشمنان را خنثی کند. 

وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری، افزود: مرزبانان نیروی انتظامی با اقتدار کامل در مرزهای ایران اسلامی با هرگونه کالای قاچاق که به اشتغال و رونق تولید داخلی آسیب بزند، مبارزه جدی خواهند کرد.

براساس گزارش سایت پلیس، جانشین فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی با 833 کیلومتر مرز و همسایگی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان، نیاز است که مرزهای مشترک تقویت شوند تا امنیت پایداری در مرزهای دو کشور نیز برقرار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرزباني مرزهای ایران اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف و رهایی صدها پرنده کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی مرزبانی استان، سردار رضا شجاعی اظهار کرد: مأموران همیشه بیدار مرزبانی استان در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی، بلافاصله بررسی دقیق موضوع و شناسایی قاچاقچی را در دستور مرزبانان قرار دادند.

وی افزود: مأموران مرزبانی با هدایت عملیاتی و پشتیبانی در مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان به اجرای کمین هدفمند پرداختند و قاچاقچیان را که در حال انتقال محموله قاچاق به داخل کشور بودند، مشاهده کردند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان پرنده‌های زینتی که قصد داشتند محموله خود را وارد کشور کند با مشاهده مأموران، اقدام به تیراندازی به سمت مرزداران کردند که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب اقدام مقابله‌ای انجام دادند که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشتند و عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن محموله از محل متواری شدند.

وی یادآور شد: مأموران مرزبانی سیستان و بلوچستان با اعزام به محل در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی موفق به کشف ۲۲۴ قطعه پرنده زینتی از نوع «عروس هلندی» و «طوطی سبز» و تعداد ۳۲ احشام از نوع «میمون» شدند.

سردار شجاعی با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و گونه‌های بومی منطقه بیان کرد: هرگونه ورود و خروج پرندگان و گونه‌های جانوری باید از طریق مبادی قانونی انجام گیرد چرا که قاچاق در این زمینه علاوه بر تخریب محیط زیست، می‌تواند اثرات نامطلوبی در سلامت سایر گونه‌ها و حتی انسان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش پرنده‌های کشف شده را بیش از ۱۶ میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

کد خبر 747770

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است