Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس جمهوری ونزوئلا مصادف شدن دو رویداد «رسیدن اولین نفتکش ایرانی به آب‌های این سرزمین» و «پایان ماه مبارک رمضان» را به فال نیک گرفت و آن را نماد همبستگی دو ملت دانست.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا  ضمن به اشتراک گذاشتن تصاویری از نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت ارسالی به این کشور و با هشتگ «ایران تشکر» در صفحه توئیترش نوشت: مصادف شدن پایان ماه رمضان و رسیدن نفتکش فورچون، نماد همبستگی جمهوری اسلامی ایران با ونزوئلاست؛ در روزگاری که حکومت ظلم با سواستفاده از قدرت به دنبال افزایش تسلط است، برادری جوامع آزاده تنها راه نجات ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




روز یکشنبه و همزمان با ورود نخستین نفتکش ایران به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا، هشتک #GraciasIran (تشکر ایران) ترند اول توئیتر ونزوئلا شد.



نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا ضمن تشکر از حمایت‌های ایران، تاکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.
وی، ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که «هرگز در برابر امپراتوری آمریکای شمالی به زانو در نخواهند آمد


به دنبال تهدیدهای آمریکا برای اطمینان از اینکه کشتی ایرانی بدون هیچ گونه حادثه به سواحل ونزوئلا برسد، تانکر هنگام عبور از منطقه انحصاری اقتصادی (EEZ) توسط نیروی دریایی ونزوئلا اسکورت شد.  
پنج کشتی به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا»  و «کلاول» حامل سوخت ایران بوده و راهی ونزوئلا شده‌اند.
دومین کشتی نیز که فارست نام دارد پیش از این روز شنبه وارد دریای کارائیب شد. سه کشتی دیگر نیز در حال عبور از اقیانوس اطلس هستند. 
برچسب ها: ونزوئلا ، ایران ، نفتکش ایرانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ونزوئلا ایران نفتکش ایرانی نفتکش ایرانی نفتکش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»


به گزارش تابناک از ایسنا، وزارت خارجه فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد ۱۸ ملوان این کشور که در نفتکش سنت‌نیکلاس حضور داشتند، به سلامت به کشور خود بازگشته‌اند.

۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ بود که ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد به‌دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید سنت‌نیکلاس توقیف شد.

نفتکش سوئز راجان در اردیبهشت ۱۴۰۲ محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

ارتش همچنین اعلام کرد این نفتکش به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شده است.

فیلیپین اعلام کرد ملوانان این کشور به صورت گروهی به این کشور رسیدند و آخرین گروه ۶ نفره از آن‌ها، هفته گذشته وارد فیلیپین شدند.

دولت فیلیپین در بیانیه خود از جمهوری اسلامی ایران نیز تشکر کرده است.

دیگر خبرها

  • تشکر دولت منتخب اندونزی از رئیس جمهور ایران
  • فیلیپین؛ ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • فیلیپین : ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌ نیکلاس را آزاد کرد
  • فیلیپین: ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • تقدیر رئیس‌جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • مادورو از تلاش برای ترور خود خبر داد