Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تفاهم‌ جهاددانشگاهی و کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) توسعه‌ صنایع فرهنگی و خلاق با رویکرد ایجاد اشتغال و راه‌اندازی مراکز تخصصی این حوزه محقق می شود.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، تفاهم‌نامه‌ همکاری بین جهاددانشگاهی وکمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) به‌منظور فراهم آوردن زمینه‌ همکاری‌های سازنده برای توسعه‌ فناوری و نوآوری در حوزه‌ی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و ایجاد مشارکت و بهره‌گیری از توانایی‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم‌نامه عصر امروز (چهارشنبه، 7 خرداد) در محل پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی، به امضای حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و سید مرتضی بختیاری رییس کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) رسید.

موضوع تفاهم‌نامه‌ی منعقدشده بین جهاددانشگاهی و کمیته‌ امداد امام خمینی(ره)، همکاری در راستای تهیه، تدوین و اجرای برنامه‌های ارتقای شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از طریق حمایت از نوآوری و تقویت و توسعه‌ی نرم افزاری و سخت افزاری صنایع فرهنگی در راستای ایجاد و توسعه کسب و کارهای تخصصی و اشتغال محرومان است.

حمایت، توسعه و پشتیبانی از کسب‌وکارها و اشتغال جامعه‌ی هدف کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) با راه‌اندازی مراکز تخصصی صنایع فرهنگی و حمایت از ایجاد واحدها، مراکز رشد و مراکز مشاوره‌ی کارآفرینی تخصصی و ارتقای سطح دانش تخصصی و افزایش مهارت‌های نیروی انسانی در کارکنان و مددجویان این کمیته از طریق تولید محتوای علمی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای مورد نیاز از اهداف مهم این تفاهم‌نامه است.

*تعهدات جهاددانشگاهی

مشارکت در راه‌اندازی مراکز تخصصی و حرفه‌ای در حوزه‌ی صنایع فرهنگی و خلاق در راستای حمایت از ایده‌های نوآورانه و ایجاد فضای کار اشتراکی، مراکز رشد، شتاب‌دهنده ها و...  به منظورحمایت، توسعه و پشتیبانی از اشتغال جامعه‌ی هدف کمیته‌ی امداد، ایجاد زمینه‌ی حضور افراد فعال، نخبه و علاقه‌مند تحت پوشش کمیته‌ی امداد امام(ره) در مراکز و شرکت‌های دانش بنیان، صنایع فرهنگی و خلاق، همکاری در راستای ظرفیت‌یابی، ظرفیت‌سنجی وظرفیت‌سازی در جامعه‌ی هدف این کمیته به‌منظور ارتقای سطح درآمدی، دانشی و فرهنگی آن‌ها با استفاده از توان اشتغال‌زایی، آموزشی و فرهنگی جهاددانشگاهی، طراحی، برنامه‌ریزی، ایجاد و هدایت کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی به‌ویژه در حوزه‌ی صنایع فرهنگی، فناور وخلاق با هدف به‌کارگیری افراد مستعد از بین گروه‌های هدف کمیته‌ی امداد از جمله تعهدات جهاددانشگاهی در این تفاهم‌نامه می‌باشد.

هم‌چنین مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و نشست‌ها جهت ارایه دست آوردها در حوزه همکاری با امداد امام(ره)، تدوین و برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش در راستای توانمند سازی، پرورش خودباوری و کمک به مدد جویان برای استفاده از استعداد، توان فکری، ایده یابی و ایجاد اشتغال و درآمد جهت کمک به حل مسائل معیشتی آن‌ها، همکاری برای توسعه مشارکت‌های مردمی در برنامه‌ها و خدمات کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) با استفاده از ظرفیت ایسنا، ایکنا و مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی و همکاری در تولید محتواهای فرهنگی، علمی،آموزشی، رسانه‌ای و اشتغال‌محور از دیگر تعهدات جهاددانشگاهی در تفاهم‌نامه‌ی ذکر شده است.

ایجاد زمینه‌ی بهره‌برداری از ظرفیت اساتید و خبرگان جهاددانشگاهی جهت برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی ضمن خدمت برای همکاران کمیته‌ امداد، بهره‌برداری از ظرفیت فضا و امکانات جهاددانشگاهی برای برگزاری رویدادها و آموزش‌های جمعی اشتغال، همکاری در موضوع بهبود فضای کسب‌وکار کشور با تمرکز بر فضای کسب‌وکار محرومان، کمک به ارایه‌ی روش‌های کارآمد و نوین در حوزه‌ی بازاریابی و فروش محصولات مددجویان این کمیته به‌ویژه صنایع فرهنگی و خلاق، کمک به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری کارآفرینی با همکاری واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور، معرفی کارآفرینان حرفه‌ای فعال در بازار کسب‌وکار مرتبط با جهاددانشگاهی به کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) به‌منظور مشارکت در الگوی راهبری شغلی و آسیب‌شناسی وشناسایی عوامل مولد فقر و ارایه‌ی راهکارهای پیشگیری از آن نیز برعهده‌ی جهاددانشگاهی در این تفاهم‌نامه می‌باشد.

*تعهدات کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره)

هم‌چنین شناسایی و معرفی مددجویان مستعد جهت استفاده از خدمات موضوع تفاهم‌نامه، همکاری در راه‌اندازی مراکز تخصصی و شرکت‌های حرفه‌ای حوزه‌ی صنایع فرهنگی و خلاق، تامین هزینه‌‌ی آموزش افراد جهت به‌کارگیری آن‌ها در شرکت‌های صنایع فرهنگی در چارچوب قوانین و مقررات کمیته‌ی امداد، همکاری در برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی، در اولویت قراردادن ارایه‌ی تسهیلات به مددجویان و شرکت‌های صنایع فرهنگی و خلاق ایجادشده، دراختیار قراردادن دانش و تجربیات موجود سازمان در زمینه‌ی توانمندسازی و ایجاد اشتغال به‌عنوان ابزار لازم برای دستیابی به اهداف تفاهم‌نامه از جمله تعهدات کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) در این تفاهم‌نامه است.

 * تعهدات مشترک

تلاش و همکاری در راستای توسعه‌ی فرهنگی ـ اجتماعی، اقتصادی، گردشگری و توجه ویژه به زیست‌بوم‌ها، نخبگان و طبقه‌ی خلاق  هر شهر و سامان‌دهی آن‌ها، تلاش و همکاری در راستای شناسایی مزیت‌های نسبی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرها و روستاهای کشور و بسترسازی در راستای شکوفایی مزیت‌های نسبی از طریق همکاری با عناصر کلیدی فرهنگی ـ اجتماعی محلی، تلاش و همکاری در راستای برقراری ارتباط فعال و موثر به منظور برگزاری رویدادهای کارآفرینی مشترک با هدف تسهیل در ایجاد کسب‌وکارها و تحقق ماموریت‌های توسعه‌ی هر دو نهاد نیز از جمله تعهدات مشترک بین جهاددانشگاهی و کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) می‌باشد.

هم‌چنین تلاش و همکاری در راستای جلب مشارکت نخبگان برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مورد تفاهم ملی، منطقه‌ای و محلی، تلاش و همکاری در راستای بسترسازی ایجاد وگسترش فضای مناسب برای راه‌اندازی نمایندگی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در مراکز استان‌ها و شهرهای مورد توافق، تشکیل کارگروه‌های مشترک فرهنگی، اشتغال، آموزش و پژوهش به‌منظور توانمندسازی و ارتقای برنامه از نظر کمی و کیفی در راستای اهداف و برنامه‌های کلان جمهوری اسلامی ایران، استفاده از ظرفیت‌ها وامکانات هر دو مجموعه در راستای اهداف مشترک و برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی برای جذب کمک‌های مردمی و دولتی به‌منظور گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک از دیگر تعهدات مشترک این دو نهاد به یک‌دیگر در تفاهم‌نامه‌ی امضاشده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی توسعه اشتغال فرهنگی جهاد دانشگاهی کمیته ی امداد امام خمینی ره تلاش و همکاری در راستای راه اندازی مراکز تخصصی صنایع فرهنگی و خلاق ی صنایع فرهنگی ی جهاددانشگاهی تفاهم نامه ایجاد اشتغال برنامه ها حوزه ی ی فرهنگی ی آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه به نیازهای روز جامعه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشست شورای سیاستگذاری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین به همت ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با حضور جمعی از مدیران دولتی و برخی فعالان زیست بوم اقتصاد خلاق و جامعه نخبگانی این عرصه برگزار شد.

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم با اشاره به زمینه شکل گیری ایده و اجرایی سازی این رویداد، «کمک به حل مسائل اجتماعی از طریق ظرفیت‌های اجتماعی، ابزار های نوآورانه و فناورانه» را ماهیت ذاتی صنایع خلاق دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه بزرگترین جامعه آماری کشور، حوزه صنایع فرهنگی و نرم است؛ نیاز است تا فرهنگ نوآوری و فناوری در گروه‌های مختلف جامعه ورود پیدا کند؛ یکی از اهداف برگزاری این رویداد نگاه نوآورانه، آینده‌نگرانه و عدم غفلت از نیازهای روز جامعه در عرصه‌ها و سطوح مختلف است. همچنین این رویداد با محوریت ترویج و جلب توجه سیاستگذاران، تصمیم سازان و تصمیم گیران به عرصه مهم و راهبردی صنایع خلاق است.

وی ادامه داد: کارآفرینان نیز در حوزه صنایع خلاق نقش دارند، از این رو با هدف وارد کردن فرهنگ نوآوری و فناوری که منجر به کارآفرینی و خلق ثروت می‌شود و پیرو راهبرد کلان ۲ نقشه جامع علمی کشور مبنی بر کمک به گفتمان سازی اقتصاد دانش بنیانی و ارائه دستاوردهای حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی کشور، این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.

یاسر قرائی، دبیر اجرایی رویداد گفت: برگزاری مانوین در راستای نگـاه نـوآورانه، آینده‌نگارانه و عدم غفلت از نیازهای روز جامعه در عرصه‌ها و سطوح مختلف و ترویج فرهنگ نوآوری است که به کارآفرینی و خلق ثروت منجر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌های تخصصی، بخش نمایشگاهی، پروتوتایپ، رونمایی، روایت پیشرفت، حکمرانی، سرگرمی، مشارکت عمومی، همرسانی، مشاوره، رقابت و مسابقه، تقدیر و ارزیابی و پنل و سخنرانی از جمله بخش‌های مختلف مانوین است.

به گفته قرائی، رویداد «مانوین» با هدف ارائه دستاوردهای صنایع خلاق همزمان با نمایشگاه «اینوتکس ۱۴۰۳» در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت در تامین محتوای بخش روایت پیشرفت، مشارکت در نشست‌ها و پنل‌ها، دعوت از فعالان و صاحب‌نظران، حضور واحدهای نوآور، خلاق و فناوری مستعد و توانمند در بخش نمایشگاهی، معرفی ظرفیت های استانی در حوزه های فناوری فرهنگی نرم، توجه به بخش بازار پردازی و لزوم زنجیره ارزش محصولات صنایع فرهنگی و نرم از جمله انتظاراتی است که از اعضا شورای سیاست‌گذاری می‌رود.

در ادامه نشست، مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی، یاسر جلالی دستیار ویژه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد حسین سجادی نیری، مدیر نوآوری و فناوری تکنوتجارت، محمدرضا زارع برزشی، سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش وزارت صمت، سید علی فاطمی از فعالان مرتبط در شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی مرتضی بیرنگ از فعالان و مدیران عرصه دانش بنیان و اقتصاد خلاق و برخی دیگر از حاضران در نشست به اظهار نظر و ارائه دیدگاه های خود پرداختند.

کد خبر 6081032 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه به نیازهای روز جامعه
  • مانوین؛ رویداد ملی صنایع خلاق در اینوتکس ۱۴۰۳
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه و توجه به نیاز‌های روز جامعه
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان