Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی بر افزایش نقش بخش معدن در توسعه و شکوفایی اقتصادی استان تأکید کرد و گفت: با توجه به نقش مهم و تعیین‌کننده بخش معدن در توسعه اقتصادی استان، لازم است برنامه راهبردی این بخش، هرچه سریع‌تر تدوین شود.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای معادن استان، تلاش برای توسعه اقتصادی استان را تکلیف تمام دستگاه‌های اجرایی و دغدغه اصلی مدیریت ارشد استان برشمرد و خواستار اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی و همکاری بخش خصوصی در این زمینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به تفویض اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان در در بخش معدن، گفت: هیچ محدودیتی در زمینه فعالیت‌های معدنی و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت معادن استان نداریم و باید با رعایت استانداردهای ضروری و مسائل زیست‌محیطی، سهم معدن و فعالیت‌های معدنی را در اقتصاد استان افزایش دهیم.
 
وی همچنین برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی با سوءاستفاده‌کنندگان در حوزه معدن را خواستار شد و افزود: در این زمینه با هیچ کسی تعارف نداریم.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم رعایت مسائل حقوقی در واگذاری معادن به اشخاص و بخش خصوصی، تشکیل کمیته حقوقی برای بررسی این مسائل را ضروری دانست.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به سهم دولت از محل فعالیت‌های معدنی و تلاش برای حفظ منابع طبیعی در بهره‌برداری از معادن تأکید کرد و گفت: بهره‌برداری از معادن، به ناچار موجب آسیب‌هایی به محیط زیست و منابع طبیعی می‌شود، اما باید با استفاده از روش‌های جدید و اصول علمی، این آسیب‌ها را به حداقل رساند؛ زیرا امروز حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هاست.
 
وی با انتقاد از کارشکنی برخی افراد در مسیر توسعه معادن استان به بهانه دلسوزی برای محیط زیست، اظهار داشت: اعضای شورای معدن استان، دلسوزتر از هر فردی نسبت به مردم هستند و بدون شک در کنار توسعه اقتصادی استان از محل شکوفایی معادن، حفظ محیط زیست نیز در اولویت این شورا قرار دارد.
 
پورمحمدی همچنین به اهمیت پروژه نفلین‌سینیت سراب در توسعه اقتصادی و اشتغال در استان اشاره کرد و با تأکید بر همراهی بیشتر دستگاه‌های مرکزی در اجرای این پروژه، گفت: با اجرای این پروژه، کشورمان از واردات آلومینا بی‌نیاز می‌شود، اما جریان واردات آلومینا، راضی به آغاز به کار این پروژه نبود و متاسفانه برخی افراد در دستگاه‌های مرکزی، پیش از آغاز عملیات اجرایی این پروژه، بحث عدم توجیه اقتصادی آن را مطرح کرده بودند.
 
وی با قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت از پروژه نفلین‌سینیت، گفت: خوشبختانه بسیاری از مشکلات رفع شده و با تمام توان، پیگیر اجرا و تکمیل این پروژه در استان هستیم.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه برنامه‌های بخش معدن برای تحقق شعار جهش تولید و همچنین برنامه‌های اسناد بالادستی برای توسعه بخش معدن استان مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معدن توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی اقتصادی استان توسعه اقتصادی محیط زیست بخش معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تحقق مسئولیت اجتماعی معادن در خصوص بهسازی جاده‌ها

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت:معادنی که از جاده‌ها استفاده می‌کنند از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن به بهسازی راه‌ها کمک کنند تا جاده‌ها تعریض و ایمن‌تر شوند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان، علی عبداللهی در خصوص کم عرض بودن و پرتردد بودن برخی از راه‌های روستایی گفت: بعضی از راه‌های روستایی استان در گذشته با عملکرد و ظرفیت متفاوت راه روستایی آن زمان ساخته شده و متصل به جاده‌های اصلی یا مراکز شهری بوده، اما اکنون به دلیل وجود برخی مراکز صنعتی و معدنی عملکرد آن‌ها تغییر کرده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان افزود: اکنون تعداد قابل توجهی وسایل نقلیه سنگین در این جاده‌ها تردد می‌کنند لذا در هر صورت معادن باید در این زمینه مشارکت داشته باشند تا بتوان این راه‌ها را ارتقا داد و جاده‌های محل عبور بار‌های معدنی تحمل بار ترافیکی سنگین را نیز داشته باشد.

او اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به عنوان دستگاه بهره بردار و نگهداری از راه‌ها این کار را مجدانه پیگیری تا با همکاری اداره کل صمت این مشکل را برطرف کند و معادنی که از این جاده‌ها استفاده می‌کنند از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن به بهسازی راه‌ها کمک کنند تا جاده‌ها تعریض و ایمن‌تر شوند.

وی گفت: طی ۲ سال گذشته حدود ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان احداث و آسفالت شد.

 

*وجود بزرگترین شبکه ارتباطی راه شریانی

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان اظهارداشت: این استان دارای بزرگترین شبکه ارتباطی راه شریانی و دومین شبکه بزرگراهی در سطح کشور است لذا کرمان به علت وسعت زیاد و عملکرد در راه‌های روستایی، آزادراهی و بزرگراهی بایستی به شکل ویژه‌ای مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

او با بیان اینکه بزرگترین پروژه‌های نگهداری راه‌های کشور را در سطح استان کرمان داریم و این پروژه‌ها سال‌ها معطل مانده بودند که حالا به بهره برداری خواهند رسید، گفت: پروژه شهداد - نهبندان به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی و کریدور کشور در دست احداث و بهسازی است.

وی ادامه داد: اصلاح و روکش آسفالت کریدور اصلی کشور یعنی مسیر یزد - انار - سیرجان به سمت بندرعباس یکی از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان است.

 

*ساخت حدود ۲۰ باب مجتمع خدماتی رفاهی

او اعلام کرد: ساخت حدود ۲۰ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در دستور کار قرار دارد که با پیگیری‌های این اداره کل به بهره برداری خواهند رسید؛ در این خصوص با توجه به اینکه این استان دارای جاده‌های طولانی و کویری است و افراد با رانندگی‌های طولانی در جاده یکنواخت و بیابانی دچار خستگی بیشتری می‌شوند، نیاز به استراحت و تجدید قوای بیشتری دارند.

وی در ادامه به طولانی بودن و گستردگی طول راه‌ها اشاره کرد و افزود: تمامی جاده‌های استان کرمان در حال نگهداری هستند و بایستی شبکه گسترده راه‌های بسیار ذی‌قیمت استان را حفظ کنیم، زیرا این حوزه در بحث اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است.

عبداللهی گفت: یکی از بهترین پروژه‌هایی که برای شبکه راه‌ها در سطح استان کرمان تعریف شده، جاده سیرجان - بندرعباس، سیرجان - شهربابک، شهربابک - انار و در نهایت به یزد است که کریدور کالای استان محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • لزوم تحقق مسئولیت اجتماعی معادن در خصوص بهسازی جاده‌ها
  • لزوم جبران عقب‌ماندگی صنعت برق آذربایجان شرقی
  • اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی
  • اسناد راهبردی انرژی و منابع معدنی ۲۰۵۰ روسیه تدوین شد/ جهش به خالص کربن صفر
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی
  • ضرورت جذب سرمایه گذاری مالی و مشارکت مردمی در توسعه معادن
  • تنها از ۷ درصد ذخایر معدنی کشور بهره‌برداری می‌کنیم