Web Analytics Made Easy - Statcounter

 چندی پیش خبر قتل رومینا اشرفی دختر ۱۳ ساله تالشی توسط پدرش در فضای مجازی پیچید؛ گفته می‌شد به دلیل اینکه رومینا در حال فرار با مردی ۳۵ ساله دیده شده است، پدرش او را با داس به قتل رسانده است.

پس از انتشار این خبر، واکنش‌هایی در فضای مجازی منتشر شد؛ افرادی که پیش از این درباره قتل میترا استاد همسر نجفی شهردار سابق تهران، خواهان تبرئه شوهر قاتل میترا شده بودند، نسبت به قتل رومینا اشرفی و تبرئه پدرش بر اساس قانون دین اسلام، موضع گرفته و از صدور حکم اعدام برای پدر اشرفی حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام باعث شد کاربران فضای مجازی واکنش شدیدی نسبت به موضوع نشان داده و چنین افرادی را کاسبان خون معرفی کنند و این هشتگ را داغ کنند. کاربران، مطرح شدن موضوع کودک همسری و مقابله با آن را دلیل بروز چنین اتفاقاتی در جامعه دانستند و این جنایت‌ها را اثرات غرب‌زدگی و پیروی کورکورانه از فرهنگ شکست خورده غرب معرفی کردند.

آن‌ها از مردم خواستند تا در این زمینه تعصب‌های بیش از حد برخی از افراد را به پای مفاهیم اصلی دین اسلام نگذارند. واکنش کاربران حاکی از این است که آن‌ها معتقدند افرادی که با موج‌سواری بر روی چنین موضوعاتی در حال کسب درآمد هستند فقط زمانی که به نفعشان باشد از موضوعی حمایت می‌کنند و در موارد مشابهی که مصلحت نیست روزه سکوت می‌گیرند.

برخی از کاربران نیز دلیل این قتل را نبود فضای مناسب عاطفی در خانواده اشرفی و در نهایت پناه آوردن احساسی رومینا به مردی که حدود ۲۰ سال از خودش بزرگ‌تر است، عنوان کردند. بعضی نیز کم‌کاری مردان برای خواهران و دخترانشان را دلیل بروز چنین اتفاقاتی در سطح جامعه دانستند.

در ادامه تعدادی از واکنش‌های کاربران به هشتگ «رومینا اشرفی» و «کاسبان خون» را مشاهده می‌کنید:

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قتل رومینا فضای مجازی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در هزار و چهارصد و هشتاد و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، آرزو شجاعی ۱۸ ساله از تربت جام، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه ها و کبد زنده یاد آرزو شجاعی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • کلیپ پربیننده مهران مدیری در فضای مجازی برای مقایسه قیمت‌ها
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • واکنش متفاوت هنگامه قاضیانی به بازی سحر دولتشاهی
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • حمله مرگبار پلیس آمریکا به بیمار جنسی؛ او به سراغ دختـر ۷ ساله آمده بود! | فیلم
  • دختر ۹ساله‌ای که به لقب هرکول معروف شد