Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامان ساسانیان روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا اظهار کرد: رستوران ها باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و بازرسی نیروهای شبکه بهداشت، انتظامی و اتاق اصناف از بازار تشدید شود.

وی بیان کرد: تعداد بیماران بستری مشکوک به کرونا کمتر از ۱۰ نفر است و هرچند مشکلات تنفسی، سردرد، تب و احساس ناتوانی و سرگیجه علائم کرونا هستند اما در مبتلایان جدید علائمی مانند اختلال بویایی و چشایی، اسهال و مشکلات گوارشی نیز دیده می شود و مردم در صورت مشاهده این علائم به پزشک مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرماندار آستارا گفت: اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مانند شستن مکرر دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمع‌ها الزامی است و در آزمون دانش آموزان پایه دوازدهم، رعایت فاصله یک و نیم تا ٢ متری، ضدعفونی مکان آزمون و استفاده از ماسک و دستکش مدنظر باشد.

ویروس کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور را درگیر خود کرده، در کشور ما نیز باعث تعطیلی مدارس و دانشگاه ها شده و حضور دانش آموزان در کلاس ها اختیاری است و پایه های متوسطه فقط برای آزمون های نهایی در مدارس حاضر خواهند شد؛ پیش از شیوع کرونا، ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی آستارا مشغول تحصیل علم بودند.

شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و حدود ۶ هزار واحد تجاری در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آستارا سلامت اصناف بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آستارا سلامت اصناف بهداشت و سلامت ویروس کرونا آستارا سلامت اصناف بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امرالله مردانی گفت: بازدید بهداشتی کارشناسان سلامت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز از تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت صنوف حساس مانند کارگاه‌های تولید زولبیا و بامیه و شیرینی‌جات، قنادی‌ها، مراکز آش و حلیم و اماکن عمومی صورت گرفت.

وی افزود: بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع، حدود ۲۹۱ مورد بازرسی از مساجد و حسینیه، معدوم کردن بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی، ۳۱۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و شیرینی جات، بیش از ۴۶۸ مورد نمونه برداری میکروبی و ۴ هزار مورد کلرسنجی از جمله اقدامات صورت گرفته در برنامه سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ بود.

مردانی ادامه داد: در طول برنامه گشت‌های بازرسی متعددی با حضور سایر سازمان‌ها از جمله تعزیرات حکومتی و دامپزشکی صورت گرفت تا با رعایت مسائل بهداشتی توسط عرضه کنندگان مواد غذایی و متولیان اماکن عمومی و ... همشهریان گرامی بتوانند در سلامتی کامل بسر ببرند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تاکید کرد: شهروندان درصورت مشاهده تخلفات بهداشتی موضوع را با سامانه شکایت‌های بهداشتی ۱۹۰ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • افزایش پذیرش مدارس سمپاد استان قزوین
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز