Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@01:02:15 GMT

تجلیل از جوانترین موزه دار استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۲۰۸۰

تجلیل از جوانترین موزه دار استان اصفهان

از جوانترین موزه دار استان اصفهان توسط فرماندارشهرستان نطنز همزمان با هفته میراث فرهنگی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، فرماندار شهرستان نطنز، در راستای قدردانی از زحمات وتلاشهای حافظان و دوستداران میراث فرهنگی شهرستان و آشنایی با فعالیتهای صورت گرفته در خصوص  چگونگی حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی شهرستان، در برنامه ای نیم روزه از بافت تاریخی شهرستان ومنطقه تاریخی وطبیعی افوشته بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : در این برنامه نیم روزه، فرماندار شهرستان نطنز از آثاری همچون: بنای شربت خانه، آب انبار میر آب، بقعه سید حسن واقف، مجموعه تاریخی میر سید، منطقه تاریخی وتفرجگاهی افوشته و همچنین بنای تاریخی مسجد جامع، آتشکده و موزه باستان شناسی شهرستان بازدید به عمل آورد.

رمضانعلی فردوسی فرماندار نطنز درادامه این بازدید اظهار داشت :نطنز موزه ای پویا و بی نظیر از سیر تطور حیات فرهنگی و تمدنی مردم فلات مرکزی ایران است به گونه ای که پیشینه تاریخی مردم فلات مرکزی ایران به واسطه آثار کشف شده در این بخش از فلات مرکزی ایران به دوران پارینه سنگی باز می گردد واین خود نقش مهمی در توسعه این منطقه از منظر گردشگری می تواند ایفا کند.

فرماندار نطنز، درادامه برنامه بازدید نیم روزه خود از جاذبه های تاریخی شهرستان نطنز از موزه  مردمشناسی خصوصی کلوک  دراین شهرستان نیز بازدید به عمل آورده و با  سعید جواهری جوانترین موزه دار استان اصفهان  که بیش از ده سال است با کمک پدرش این موزه خصوصی را ایجاد کرده دیدار کرد .

فردوسی دراین بازدید اظهارداشت: بی شک موزه نقش مهمی در انتقال تجارب نسلها  دارد و این بسیار ارزشمند است که  یک جوان با علاقه به تاریخ پیشینیان به جمع آوری و معرفی آثار آنان به گردشگران ودوستداران میراث  فرهنگی پرداخته است.

درپایان این بازدید نیم روزه ،فرماندار نطنز به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه از سعید جواهری به عنوان جوانترین موزه دار استان اصفهان تجلیل کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان شهرستان نطنز نیم روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳۰ فروردین (۱۸ آوریل) به عنوان روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی نامگذاری شده، گفت : بازدید از تمام بناها، محوطه‌ها و اماکن تاریخی شاخص استان در این روز رایگان خواهد بود. 

وی افزود: فردا (پنجشنبه) درب بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی استان همچون بیستون، تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگربیگی به روی گردشگران باز خواهد بود. 

معاون میراث فرهنگی استان با بیان اینکه کرمانشاه یکی از استان‌های غنی کشور در بحث تعدد آثار تاریخی است، عنوان کرد: در سطح استان ۴۲۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که حدود نیمی از آنها به ثبت ملی رسیده است. 

وی شعار امسال روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی را «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» عنوان کرد و گفت: باتوجه به این شعار در تعدادی از پایگاه‌های ملی و جهانی سراسر کشور قرار است نشست‌های تخصصی برگزار شود که در استان کرمانشاه نیز در پایگاه جهانی اورامانات نشستی با موضوع مواجهه با بحران‌های طبیعی با مشارکت مردم و کمک از دانش سنتی مردم منطقه برگزار خواهد شد. 

خانی لعل آبادی ادامه داد: به این مناسبت، برنامه‌هایی را برای تجلیل از فعالین حوزه مرمت، حافظان بنا‌های تاریخی، سمن‌های فعال و... در سطح استان خواهیم داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم