Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@12:23:51 GMT

موج اول شیوع کرونا پایان نگرفته است

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۹۲۰۸۴

به گزارش ایسنا، در حالیکه برزیل و هند با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹‌ مواجه هستند یک کارشناس ارشد بهداشت هشدار داد: جهان هنوز در میانه روند شیوع بیماری قرار دارد که این وضعیت امیدها را برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در جهان و آغاز مجدد سفرهای بین المللی کمرنگ کرده است.

دکتر "مایک رایان" مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت گفت: اکنون در موج دوم بیماری قرار نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر جهان در میانه موج اول بیماری قرار دارد.

مایک رایان با اشاره به آمریکای جنوبی، جنوب آسیا و دیگر نقاط جهان افزود: اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که بیماری در حال پیشروی است.

هند با جمعیت بیش از ۱.۳ میلیارد نفری برای هفتمین روز متوالی با افزایش روزانه موارد ابتلا مواجه بوده است. در روز سه‌شنبه ۶۵۳۵ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹‌ در این کشور گزارش شده است.

این ویروس در برخی از فقیرترین و پرجمعیت ترین مناطق هند بیشترین آسیب را به همراه داشته است که تاکید کننده چالش‌های پیش روی مقامات این کشور در تلاش برای مهار ویروسی است که هنوز هیچ واکسن یا درمانی برای آن ارائه نشده است.

در برزیل نیز سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که پیش از آغاز مجدد فعالیت‌های اقتصادی، مقامات باید آزمایش‌ها و تست‌های کافی را برای کنترل شیوع ویروس انجام دهند.

به گزارش ژاپن تودی، مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت گفت: روند شدید انتقال بیماری به این مفهوم است که اقدامات مربوط به محدودیت تردد به رغم خسارت‌های اقتصادی باید ادامه داشته باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۹۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵ مرکز درمانی بیماری کرونا در ایام نوروز در مشهد فعال و به نحوی است که دسترسی برای همه مردم فراهم باشد و افراد دارای علائم می‌توانند برای انجام تست و مراقبت‌های  نخست مراجعه کنند.

دکتر زهرا نهبندانی، با اشاره به اینکه مراکز خدمات جامع سلامت شاهد، وحدت، احمدی، امام علی (ع) و سیدی در ساعات اداری به بیماران دارای علائم بیماری‌های حاد تنفسی خدمت رسانی می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی احتمال برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها بیشتر است، توصیه می‌شود افراد دارای علائم با خود قرنطینگی در منزل و استفاده از مایعات فراوان به پزشک معالج مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بیماری‌های حاد تنفسی می‌تواند برای سالمندان، مادران باردار، کودکان و بیماران زمینه‌ای خطر آفرین باشد، تصریح کرد: از عموم مردم نیز خواهشمندیم در صورت حضور در تجمعات از ماسک استفاده کرد و شست و شوی دست را فراموش نکنند.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: افراد دارای علائم سرما خوردگی با درمان مناسب بیماری تا حد امکان از افراد خانواده فاصله بگیرند تا در صورت ابتلا به کرونا زمینه چرخش بیماری فراهم نشود.

دیگر خبرها

  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان به طور جزئی فعال هستند
  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان